פעילות קנאביס מקולורדו עושה את דרכה לזרועות השלד הבורסאי וונטייז, שקרסה עם חובות של יותר מ-30 מיליון שקל

רוכשי השלד הבורסאי, עומר ומיכאל ברזני, צפויים לצקת לתוך וונטייז פעילות של חברת סי.אף.בי.איץ' בתחום גידול, שיווק ומכירת מוצרי קנאביס בעיר דנבר • לקראת ההכרעה בדבר העסקה, בשבוע שעבר פורסמה הערכה שנקבה בשווי של יותר מ-12 מיליון דולר לפעילות סי.אף.בי.איץ'

קנאביס / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
קנאביס / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

הפופולריות של יציקת פעילות קנאביס לתוך שלדים בורסאיים בתל אביב נמשכת, ועדות נוספת לכך התקבלה מהחלטתם של נושי השלד הבורסאי וונטייז , שהעדיפו לתמוך בהצעת רכישה שהגישה חברת סי.אף.בי.איץ' שייסדו עומר ומיכאל ברזני, הפועלת בתחום ריבוי, גידול, שיווק ומכירת מוצרי קנאביס בעיר דנבר שבקולורדו, ארה"ב.

הצעתה של משפחת ברזני הועדפה על פני הצעות רכישה שהגישו עדי צים, בעל השליטה בחברת האשראי החוץ-בנקאית אס.אר אקורד, שתכנן להכניס לשלד "פעילות ריאלית" בשווי מינימלי של 30 מיליון שקל, וסוחר השלדים הבורסאיים כפיר זילברמן, באמצעות חברת פיור קפיטל. שלושת הגורמים נאבקו על השלד של וונטייז זה כמה חודשים, שבמהלכם שיפרו את הצעות הרכישה שלהם, וכעת החליטו הנושים לתמוך בהצעת האחים ברזני, הכוללת תשלום של 3 מיליון שקל תמורת הקצאת 75% מהונה של וונטייז, עם אפשרות להגדלת ההחזקה ל-85%, כשהנושים יחזיקו ביתרה. זאת, נוסף על התחייבותה של סי.אפ.בי.איץ' להכניס לשלד הנרכש את פעילות הקאנביס שלה בארה"ב.

לפי הבקשה לאישור הצעתה של סי.אפ.בי.איץ', שהגיש לבית המשפט המחוזי תל אביב עו"ד אמיר פלמר, נאמן בהקפאת הליכים של וונטייז, פעילות הקנאביס של הרוכשת מתבצעת באמצעות תאגיד אמריקאי. פעילות זו כוללת זכויות לגדל "עד 1,800 צמחי קנאביס במחזור גידול" וכן "זכויות בחוות גידול בקולורדו בשטח של כ-800 מ"ר לצורכי פנאי וצרכים רפואיים, למכירה בסיטונאות ובקמעונאות".

עוד כוללת הפעילות "חנות למכירת מוצרי קנאביס בדנבר, קולורדו, שנפתחה בדצמבר 2018, ובמסגרתה ניתן לרכוש מוצרי קנאביס כדוגמת מוצרי מזון, משקאות אנרגיה, קוסמטיקה ופרפומריה ועוד". לקראת ההכרעה בדבר רכישת השלד הבורסאי, בשבוע שעבר פורסמה הערכה שנקבה בשווי של יותר מ-12 מיליון דולר לפעילות הרלוונטית.

בעלי השליטה לשעבר הגישו תביעות חוב

הבקשה לאישור הצעת הרכישה של סי.אף.בי.איץ' חושפת כמה שמות בולטים נוספים כמי שתובעים חובות מוונטייז, נוסף על מחזיקי האג"ח, בעלי החוב הבולטים, בהיקף של כ-16 מיליון שקל -כמחצית מחובות הנתבעים מהחברה על ידי 25 גורמים, בסכום כולל של כ-31 מיליון שקל. אלה כוללים, בין השאר, את דניאל סלומון, בעל מניות בוונטייז ואחיו של דין סלומון, שנמנה עם בעלי השליטה בה, התובע קרוב ל-5 מיליון שקל, אחרי שבמהלך 2018 העניק לחברה הלוואה של קרוב ל-4 מיליון שקל. עוד בין התובעים נכלל שמו של נועם יוספידיס, שהיה מבעלי השליטה בוונטייז, והגיש תביעת חוב של כ-2 מיליון שקל; ואורן לוי, שהיה גם הוא מבעלי השליטה, התובע קרוב ל-1 מיליון שקל.

וונטייז עסקה בפיתוח והפצת פלטפורמות תוכן וטלוויזיה רב-ערוצית על פי דרישה (VOD). קודם להשעייתה מהמסחר בבורסת תל אביב, החברה נסחרה בשווי מצומק של מיליוני שקלים בודדים, לעומת שווי חברה של כ-100 מיליון שקל שלפיו הונפקה באוגוסט 2016. בעלי האג"ח של החברה החליטו בספטמבר האחרון לפנות לבית המשפט בבקשה להכניס את החברה להליך של הקפאת הליכים ולמינוי נאמן, אחרי הודעתה הרשמית של וונטייז כי "אין לה אמצעים כספיים על מנת להמשיך ולקיים את פעילותה".

נזכיר כי בשבוע שעבר הוכרז יונה לוי, מנכ"ל חברת הקנאביס אלוויט, כזוכה במכרז לרכישת השלד הבורסאי של חברת אינטרנט זהב, לשעבר בעלת השליטה בבזק. לוי הציע סכום של עד 8.5 מיליון שקל לנושי השלד הבורסאי, שאליו הוא מתכנן להכניס פעילות פארמה או קנאביס.