"הרצון של סין להפוך למעצמת בלוקצ'יין פותח הזדמנות ליזמים מישראל"

משלחת של יזמים ואנשי אקדמיה ישראלים ביקרה באחרונה במחוז יונאן שבסין, במטרה לבחון שיתופי פעולה אפשריים בהטמעת טכנולוגיות בלוקצ'יין בתחומים כמו חקלאות ומערכות מידע

העניין הגובר של סין בטכנולוגיות הבלוקצ'יין הוביל באחרונה למפגש בין יזמים, אנשי אקדמיה ונציגי חברות ישראליות בתחום לבין אנשי ממשל, קרנות השקעה ויזמים ממחוז יונאן שבסין. המפגש בין הישראלים לסינים נועד לבחון שיתופי פעולה אפשריים בהטמעת טכנולוגיות בלוקצ'יין "כחול-לבן".

באוקטובר האחרון הצהיר הנשיא הסיני שי ג'ינפינג כי על סין להפוך לכוח עולמי מוביל בתחום הבלוקצ'יין. מחוז יונאן הרים את הכפפה - ויחד עם הקונסוליה והנספחים הכלכליים הישראלים בסין ועם ד"ר ג'י יוטאנג , יו"ר מרכז החדשנות יונאן-ישראל (המשמש דירקטור בחברת תנובה ושותף בחברות ישראליות רבות הפועלות בשוק הסיני), הביאו את בכירי המחוז והמשקיעים הגדולים בו לכנס באחת מערי התיירות הפופולריות במחוז, ליג'יאנג, כדי ללמוד על בלוקצ'יין ואפשרויות השימוש בטכנולוגיות בתחום, בעיקר ככלי להגברת האמון במערכות ממשלתיות וציבוריות.

המשלחת הישראלית כללה, בין השאר, את אנשי פירמת BDO זיו האפט, בהובלתה של שירלי מוסטר, ראש תחום פיתוח עסקי פינטק בפירמה; יונתן לוי, מייסד ומנכ"ל חברת HACERA, המתמחה בפיתוח פרויקטי בלוקצ'יין לתאגידים, לבנקים ולממשלות; שלום בן-אור, מייסד ומנכ"ל חברת Avenews-GT, המספקת כלים דיגיטליים לעסקים בתחום המסחר בתוצרת חקלאית; ד"ר ירון ולנר, יועץ לחברות בתחום הבלוקצ'יין; ויגאל נבו, מנכ"ל פורום תעשיית הבלוקצ'יין, המקדם אסדרה רגולטורית לפעילות בישראל ושיתופי פעולה בינלאומיים בתחום.

כמו כן, הגיעו לביקור במחוז יונאן נציגים ישראלים מתחום החקלאות, ובהם פרופ' יפתח בן-אשר, מומחה בתחום הקרקע והסביבה מאוניברסיטת בן-גוריון, ועו"ד אורית נוקד, שרת החקלאות לשעבר.

"היינו רוצים הזדמנויות כאלה גם בישראל"

נבו סיפר ל"גלובס" כי בעיר קונמינג, בירת המחוז, נפגשו חברי המשלחת עם גורמי הממשל האחראים על פיתוח טכנולוגי והתוודעו לרצונם לייצר הזדמנויות ליזמים, תוך שהם נותנים הרשאות לשימוש במאגרי מידע עירוניים. כמו כן, נערך מפגש עם הנהלת YIG (קבוצת יונאן השקעות), זרוע ההשקעות המקומית העיקרית, שמשקיעה בפיתוחים טכנולוגיים בתחומי התיירות, החקלאות והערים החכמות.

לדברי נבו, "קונמינג היא דוגמה נהדרת למרחב ההזדמנויות הנפתחות כיום בסין, המציע גם משתמשים וגם הון משמעותי. התפיסה של ישראל כמרכז טכנולוגי עולמי בפיתוח טכנולוגיית בלוקצ'יין מתאימה מאוד לסין, המבקשת לעשות קפיצת מדרגה משמעותית בתחום".

"אף שתעשיית הבלוקצ'יין הישראלית מובילה את העולם בפיתוח ובטכנולוגיה, הרגולטור הישראלי צופה בה בחשש ומערים עליה קשיים אפילו בקבלת שירותים בנקאיים בסיסיים", אומר נבו. "בסין, לעומת זאת, השלטון המרכזי קורא למחוזות, לקרנות ההשקעה וליזמים: השקיעו, פתחו והטמיעו טכנולוגיות בלוקצ'יין כדי להפוך את סין למובילה עולמית וקובעת הסטנדרט העולמי בתחום. זוהי הזדמנות מדהימה ליזמים ישראליים, והיינו רוצים הזדמנויות כאלה גם בישראל".

"ייקח זמן עד שטכנולוגיית בלוקצ'יין תשתלב במערכת הפיננסית", הוסיף נבו. "עם זאת, בטווח המיידי קיים פוטנציאל עסקי בשיפור וייעול מערכות כמו שרשרת אספקה, תוצרת חקלאית או מערכות מידע עירוניות ותיירותיות".

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.