הסכם הפצה | בלעדי

הזיכיון להפצת מותג החטיפים BeKind עובר משטראוס למרס

חדירתו של מותג החטיפים הניו-יורקי לשוק המקומי נכשלה, אולם כעת ענקית השוקולד והחטיפים מרס תנסה להחזיר אותו למדפים • עד כה חטיף בודד עלה 10 שקלים. בכמה הוא יימכר עכשיו?

חטיפי BEKIND / צילום: שני מוזס, גלובס
חטיפי BEKIND / צילום: שני מוזס, גלובס

שנה אחרי ששטראוס, חברת המזון השנייה בגודלה בישראל, הפסיקה לייבא לארץ את מותג החטיפים הניו יורקי BeKind לאחר שחדירתו לשוק המקומי נכשלה, ל"גלובס" נודע כי כעת ענקית השוקולד והחטיפים מרס (MARS) תחזיר אותו למדפים. 

Kind היא חברה ניו יורקית המשווקת חטיפי אנרגיה שמורכבים בין היתר מאגוזים ופירות הנמכרים באריזה שקופה שאמורה לשדר גם שקיפות רכיבים והפכה לפופולרית בשוק האמריקאי. שטראוס, שמחזיקה במותג אחר בתחום - אנרג'י - המהווה כ-10% מהמכירות בתחום החטיפים, נכשלה בהחדרת המותג BEKIND לשוק הישראלי, וההסכם בין הצדדים הופסק.

אחת הסיבות לכך עשויה להיות מחירו הגבוה באופן יחסי לקטגוריה שעמד על 10 שקלים לחטיף בודד ברשתות הגדולות (בפיצוציות ובקיוסקים הוא אף נמכר לעתים ב-11-12 שקל), בין היתר בשל גודלו הגדול יחסית לחטיפים מתחרים. ואולם כעת מרס צפויה לחתוך את המחיר המומלץ לרשתות ב-20% ולשווקו בעלות של 8 שקלים בלבד.

הבחירה הנוכחית בנציגות המקומית של מרס נובעת מחיבור של שתי החברות בעולם. בשלהי 2017 חתמה Kind על שיתוף-פעולה עולמי עם ענקית הממתקים המשווקת את המותגים סניקרס ו-M&M, ובמסגרתו רכשה 40% מ-Kind. כך, לאחר שההסכם עם שטראוס הופסק בתוך חודשים ספורים, כעת הנציגות הישראלית של מרס - מרס ריגלי ישראל - תנסה לחדור איתו לשוק המקומי במחיר נמוך יותר.