הוויברטור הרובוטי שהביא את הסקס-טק ל-CES

עד היום, טכנולוגיות סקס היו אסורות להצגה בתערוכת CES, אך דרמה שהתרחשה סביב הוויברטור הרובוטי Osé גרמה לשינוי במדיניות התערוכה

בין הרובוטים והשבבים, המוצרים לבית החכם, המכוניות העתידיות והסמארטפונים, אחד החידושים הגדולים השנה ב-CES, הוא פתיחתה של התערוכה לטכנולוגיות הקשורות במיניות (סקס-טק). כעת, באיזור התצוגה של מוצרי בריאות וסגנון חיים, ניתן למצוא גם צעצועי מין חכמים יותר ופחות, וטכנולוגיות שנועדו לסייע לנשים ולגברים לשפר את חיי המין שלהם. עד היום, טכנולוגיות סקס היו אסורות להצגה בתערוכה, אך דרמה שהתרחשה סביב הוויברטור הרובוטי Osé גרמה לשינוי במדיניות התערוכה.

Osé אולי נראה כמו ויברטור, אך הוא לא פועל על ויברציות אלא על תנועות רובוטיות שמבקשות לחקות את המגע האנושי. במטרה לסייע לנשים להגיע לאורגזמות משולבות, המוצר כולל גירוי הן לנקודת הג'י והן לדגדגן. הטכנולוגיה שבליבת המכשיר מבוססת על תחומי ההנדסה הרובוטית, עיצוב תעשייתי והנדסת חומרים, והוא פותח בשיתוף עם המעבדה הפתוחה להנדסה רובוטית של אוניברסיטת אורגון בארה"ב.

את המוצר מפתחת חברת לורה דיקארלו, שהוקמה על ידי היזמת האמריקאית לורה האדוק ב-2018, ולפי קראנצ'בייס, גייסה עד היום כ-3 מיליון דולר בלבד. בשנה שעברה, האדוק רשמה את המוצר כמועמד לפרס החדשנות של ה-CES בקטגוריית הרובוטים והרחפנים וזכתה, למרות איסור של מארגני התערוכה על הצגת מוצרי סקס-טק. הפרס נשלל ממנה בעקבות האיסור, אך הוחזר לאחר שההחלטה עוררה התנגדות רבה בקרב הקהל. התוצאה הייתה לא רק החזרת הפרס של Osé, אלא ביטול האיסור של ה-CES על תחום הסקס-טק בכלל.

"דבר ממה שעשינו כאן לא נעשה בעבר, וזה קצת מפחיד אנשים מסויימים, אבל מה שחשוב זה שזה גורם לאנשים לדבר על מיניות", אומרת האדוק ל"גלובס". השנה, האדוק חשפה שני מוצרים חדשים וזכתה איתם בשני פרסי חדשנות נוספים. המוצרים הללו הם בעצם פירוק של Osé לשני חלקים נפרדים, אחד מהם, שנקרא אונדה, נועד לגירוי נקודת הג'י, והשני, בקי, לגירוי של הדגדגן.

"האמת היא שאין שום טאבו במיניות, אבל אני חושבת שזה חלק מהסיבה שלקחו לנו את הפרס. בזמן שלחמנו על כך שיחזירו לנו אותו, אמרנו שחשוב יותר שנסתכל על המדיניות בנושא, ונשאל איך אנחנו יכולים להיות יותר מכלילים ולהפוך את התערוכה לבטוחה יותר, ולהכניס סקס-טק באופן שיהיה מכבד, לא יחפיץ גופים אנושיים ויהיה אינקלוסיבי", היא מוסיפה.

הכללת קטגורית הסקס-טק בתערוכה השנה היא הפעם הראשונה בה מוצרים הקשורים במיניות מוצגים ב-CES מאז שזו התנתקה מתצוגת מוצרי תעשיית הפורנו, שנכללה בתערוכה בשנותיה הראשונות. כעת, עשרות החברות המציגות בתחום הסקס-טק נראות אחרת, עם נוכחות בולטת יותר של נשים מייסדות. כך, מלבד האדוק המציגות השנה בית היתר גם אמי באקאלטר מ-Pulse, וליז קלינגר ואנה לי מ-Lioness ("לביאה"), שפיתחו ויברטור חכם שמייצר רטט שתואם לתגובות הגוף. "אנחנו מדברות בינינו, והתחרות פחות חשובה מהתנועה והחינוך סביב מודעות למיניות. אני חושבת שאנחנו רוצות לקחת בעלות על הגוף שלנו, כי למי יש בעלות על ההנאה שלך?", שואלת האדוק.