השבוע בתערוכת CES: המכונית המעופפת של אובר ויונדאי

חברת אובר מפתחת ביחד עם יונדאי מוטור הדרום-קוריאנית מכוניות מעופפות עבור השירות העתידי Uber Elevate • השותפות מקווה לצאת לטיסת מבחן כבר השנה ומתיימרת להציג שימוש מסחרי כבר ב־2023

המונית המעופפת Uber Elevate / צילום: uber
המונית המעופפת Uber Elevate / צילום: uber

חברת אובר מפתחת ביחד עם יונדאי מוטור הדרום-קוריאנית מכוניות מעופפות עבור השירות העתידי Uber Elevate. מונית מעופפת כזו בגודל מלא תוצג השבוע ביריד האלקטרוניקה הצרכנית השנתי בלאס וגאס, CES - כך מסרה אמש (ב') השותפות.

Uber Elevate מקווה לצאת לטיסת מבחן כבר השנה ומתיימרת להציג שימוש מסחרי כבר ב־2023, בדאלאס, ובלוס אנג'לס שבארה"ב ובמלבורן שבאוסטרליה.

על-פי ההודעה של החברות, הרכב יוכל לשאת ארבעה נוסעים ולטוס עד למרחק של 100 קילומטר במהירות מקסימלית של 290 קמ"ש.

אובר כבר החתימה שותפות מסורתיות יותר בתעשיית התעופה כמו בואינג ובל, אבל "יונדאי היא שותפת הרכב הראשונה שלנו שיש לה ניסיון בייצור מכוניות נוסעים בקנה-מידה עולמי", מסר אריק אליסון, מנכ"ל אובר.

אליסון הוסיף כי "אנחנו מאמינים שליונדאי יש את הפוטנציאל לבנות את רכב האוויר של אובר בקצב שלא ראינו עד כה בתעשיית התעופה הנוכחית. כלי הטיס הזה יהיה אמין ובאיכות גבוהה וייוצר בנפחים גבוהים כדי להוריד את עלות הנוסע לנסיעה".

Uber Elevate נחשפה לראשונה ב־2016, כשהמטרה הייתה להרחיב את פריסת ענקית הנסיעות שאפשר להזמין מטלפון חכם ולקשר מרכזים עירוניים עם הפרברים. השירות ידלג מעל התנועה העמוסה הרגילה בכבישים ויפעל בגובה של 1,000 עד 2,000 רגל באוויר.

גם ביונדאי רואים בפיתוח הרכב המעופף הזדמנות. לדברי ד"ר ג'ייוון שין, מנהל חטיבת חטיבת הניידות האווירית העירונית וסגן נשיא יונדאי, "החזון שלנו של ניידות אווירית עירונית ישנה לחלוטין את תפיסת התחבורה העירונית".

לדבריו, "אנחנו משוכנעים ש־Uber Elevate היא השותפה הנכונה, שתגרום למוצר הזה להיות זמין ללקוחות רבים ככל האפשר".