תביעה נגד שאול מופז: עבדנו עבורו בחינם - והוא קיבל מיליונים

שני פקודים לשעבר של מופז טוענים כי הוא ואחיו הציגו בפניהם מצג-שווא, שלפיו משתלם להם לעבוד בחינם בפרויקט בג'מייקה - אולם "בדיעבד התברר כי תוצרי אותה עבודה שביצעו התובעים ללא תמורה, נמכרו לממשלת ג'מייקה תוך שמופז גורף לכיסו מיליוני שקלים, אותם הסתיר מהתובעים" • מופז: "תביעה מופרכת"

שאול מופז / צילום: איל יצהר, גלובס
שאול מופז / צילום: איל יצהר, גלובס

לבית משפט השלום בתל-אביב הוגשה השבוע תביעה בסך 2.5 מיליון שקל נגד הרמטכ"ל לשעבר שאול מופז ונגד אחיו, אל"מ (במיל') שלמה מופז, בגין הונאת יזמים והתעשרות במיליונים על חשבונם של ממשלת ג'מייקה.

התובעים הם פקודיו לשעבר של רב-אלוף (במיל') מופז: שמואל ששון, ששירת כראש חטיבה בשב"כ, ואל"מ (במיל') רון בן משה, שעובדים כיום כיועצי אבטחה.

על-פי הנטען, מופז מסר להם כי אם יסייעו לערוך סקרים ותוכניות בתחומי מומחיות, ככל שתתקבלנה הצעות המחיר שממשלת ג'מייקה ביקשה ממנו להגיש, הוא ישלב אותם בביצוע הפרויקט; וכי כתוצאה מכך הם צפויים להרוויח סכומי עתק שיצדיקו את ההשקעה האדירה שנדרשה מהם. אלא שעל-פי התביעה, האחים מופז הציגו בפני התובעים מצג-שווא, שלפיו הסיכויים לקבלת הצעות המחיר הם גבוהים ביותר, ולכן משתלם להם לעבוד בחינם; וכי גם שאול ושלמה מופז עובדים ללא קבלת שכר, ו"כולם נמצאים באותה סירה".

"אלא שבדיעבד התברר, לאחר שנמסרה ההודעה המצערת לפיה המיזם המשותף לא זכה בפרויקט, כי ממשלת ג'מייקה מעולם לא הבטיחה או הציגה מצג כלשהו לשאול מופז לפיו הוא יבצע את הפרויקט, אלא רק הזמינה ממנו את ביצוע הסקרים ותוכניות העבודה שעל בסיסם ייערך מכרז כלשהו בעתיד".

אלא שבכך לא די, על-פי הנטען בכתב התביעה. "חמור מכך, בדיעבד התברר כי שאול מופז ואחיו שיקרו לתובעים במצח נחושה לא רק לגבי מהות העבודה וסיכויי קבלת פרויקט הביצוע: הסתבר בדיעבד כי תוצרי אותה עבודה שביצעו התובעים ללא תמורה, נמכרו לממשלת ג'מייקה תוך ששאול מופז גורף לכיסו מיליוני שקלים בתמורה, אותם הסתיר מהתובעים".

עוד נטען כי לאחר שהתובעים גילו את העוקץ, הם פנו לרמטכ"ל לשעבר ודרשו את חלקם ברווחים, אלא שמופז סירב לכך, והסכים רק לוותר להם על תניית אי-התחרות שבה התחייבו כלפיו, וגם זאת רק אם יסכימו לשלם לו עמלות בגין פעילות עתידית כלשהי.

במכתב התגובה להתראה טענו עורכי דינו של משפחת מופז כי הם דוחים את הטענות מכל וכל. "מרשיכם נענו מרצונם החופשי ולאחר ששקלו את שיקוליהם המסחריים. מרשיכם ידעו היטב שלצד הסיכוי האמור קיים סיכון לא מבוטל שעבודות הייעוץ לא יביאו לפרויקט המשך ולא יניבו למרשכם רווחים כלשהם, והם אף וויתרו באופן מפורש על כל טענה או דרישה ככל שהסיכון יתממש".

לטענת עורכי דינם של האחים מופז, התובעים מנסים לקושש בדיעבד תגמול כספי, תוך סחיטה של ממש, כשהם מהלכים אימים על שאול מופז ומאיימים לפגוע בשמו הטוב.

את התובעים מייצג משרד עורכי הדין נשיץ, ברנדס, אמיר ושות'. את משפחת מופז מייצג משרד עורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות'. 

עו"ד יוכי כדיר-פז ממשרד מיתר מסר בתגובה בשם נוגה ומופז: "מדובר בתביעה מופרכת ומנותקת מהמציאות. התובעים קיבלו את כל המגיע להם בהתאם להסכמים בין הצדדים, והדברים יתבררו בבית המשפט".