נאוויטס נכנסת להשקעה בנכס נפט ענקי ליד איי פוקלנד; שווי השותפות זינק ב-60% ב-3 חודשים

נכס הנפט Sea Lion כולל שלושה רישיונות שבהם התגלו ואומתו מאז 2010 מרבצי נפט גדולים • בשנים האחרונות נקדחו בנכס עשרה קידוחי אימות והערכה בהשקעה כוללת של כ-1.1 מיליארד דולר

גדעון תדמור / צילום: נאוויטס
גדעון תדמור / צילום: נאוויטס

יחידת ההשתתפות של שותפות נאוויטס  פטרוליום, שאותה מוביל היו"ר גדעון תדמור, קפצה היום (ג') בעוד 8% במחזור מסחר ער, והשלימה עלייה של כ-60% בתוך שלושה חודשים (וזינוק של 180% מאז שהתחילה להיסחר בבורסת ת"א באוקטובר 2017).

הבוקר דיווחה נאוויטס כי חתמה על הסכם הבנות עם חברות האנרגיה הציבוריות פרימייר ורוקהופר (Premier ו-Rockhopper) מבריטניה לקבלת 30% מהזכויות בתגלית הנפט המכונה "אריה הים" (Sea Lion), הסמוכה לאיי פוקלנד, בדרום-מערב האוקיינוס האטלנטי. זאת, תמורת העמדת הלוואה, יחד עם Premier, לחלק מעלויות הפיתוח של Rockhopper.

נאוויטס התמקדה עד היום בחיפוש ובאיתור פרויקטים בעולם, בדגש על צפון אמריקה, וכן בפיתוח רישיונות קיימים במפרץ מקסיקו ועל אדמת ארה"ב. בעקבות העלייה ביחידת ההשתתפות שלה, הגיע שווי החברה לכ-885 מיליון שקל. 

נכס הנפט Sea Lion ממוקם כ-220 ק"מ צפונית לחופי איי פוקלנד, וכולל שלושה רישיונות, שבהם התגלו ואומתו החל ב-2010 על ידי רוקהופר מרבצי נפט גדולים. ב-2012 רכשה פרימייר 60% מזכויות הנפט, ומונתה כמפעילת הפרויקט. בנאוויטס מציינים כי במהלך השנים האחרונות נקדחו עשרה קידוחי אימות והערכה בנכס הנפט, בהשקעה כוללת של כ-1.1 מיליארד דולר. 

מדובר במאגר ענקי בכל קנה-מידה: לפני כמה חודשים עדכנה רוקהופר כי שלב א' של המאגר מכיל 220-250 מיליון חביות נפט, וההשקעה הצפויה בפיתוחו צפויה לעמוד על כ-1.8 מיליארד דולר. לפי הדיווח של רוקהופר, המאגר כולו מכיל כמות עצומה של כ-1.7 מיליארד חביות נפט. 

במסגרת ההסכם הלא-מחייב (הסכמים מחייבים צפויים להיחתם בין הצדדים עד לסוף פברואר 2020, בכפוף לתנאים שונים), החברות הבריטיות יעבירו לנאוויטס 30% מהזכויות בנכס הנפט, פרימייר תחזיק ב-40% ורוקהופר ב-30% הנותרים. בתמורה יעמידו נאוויטס ופרימייר לרוקהופר הלוואה בגובה ההון העצמי שיידרש ממנה לפיתוח שלב א' של המאגר, על פי חלקה בנכס הנפט. ההלוואה תוחזר לנאוויטס ולפרימייר באמצעות 85% מתזרים המזומנים החופשי של רוקהופר, שינבע מההפקה הצפויה בשלב א'.

עוד מציינים בנאוויטס כי הפרויקט צפוי לקבל ערבות של ממשלת בריטניה או של גופי אשראי ממשלתיים אחרים למרבית המימון הנדרש לפיתוח הפרויקט. נאוויטס תוכל לבטל את העסקה תחת תנאים מסוימים עד לאפריל 2021. 

השותפות בפרויקט גיבשו תוכנית של פיתוח תגלית הנפט בשלבים, כשהחלטת השקעה סופית (FID) לפיתוח שלב א' צפויה להתקבל עד לסוף 2020, לאחר השלמת מתווה המימון לפיתוחו. תחילת ההפקה המסחרית מהפרויקט צפויה ב-2024. 

תדמור מסר היום כי "נאוויטס ממשיכה לנצל הזדמנויות השקעה בהתאם לאסטרטגיה שלה לכניסה למאגרים מוכחים בעלי פוטנציאל כלכלי משמעותי שטרם פותחו. נאוויטס נכנסת הפעם לראשונה לפיתוח פרויקט מחוץ לצפון אמריקה, באזור מבטיח עם פוטנציאל השאת ערך כלכלי משמעותי לשותפות".

נרכשו 121 בארות נפט בטקסס

נאוויטס גייסה לראשונה בבורסה בקיץ 2017 סכום של כ-530 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ויחידות השתתפות. מאז ביצעה השותפות עוד כמה גיוסים. שתי סדרות האג"ח שהונפקו לצורך רכישת הזכויות בפרויקט בקסקין (נאוויטס מימון א' וב') נסחרות כיום בתשואות של 4.4%-4.9%, לאחר שרשמו עלייה של 22%-25% מאז ההנפקה. 

כיום מחזיקה השותפות ב-7.5% מפרויקט בקסקין במפרץ מקסיקו (בהיקף מוערך של 475 מיליון חביות נפט), שהתחיל לפני כחצי שנה בהפקה מסחרית של יותר מ-35 אלף חביות ביום. במקביל, נאוויטס הגדילה באחרונה את החזקותיה בפרויקט שננדואה במפרץ מקסיקו (281 מיליון חביות) לכ-53%, ולהערכת השותפות, צפויה קבלת החלטת השקעה בפרויקט (FID) במחצית הראשונה של 2020. נוסף על כך, נאוויטס גם מחזיקה ברישיון האקספלורציה "בלוק 7" במזרח קנדה.

בתחילת השבוע פרסמה נאוויטס דוח עתודות לארבעת נכסי הנפט היבשתיים המפיקים בטקסס (באזור יוסטון), שהחברה דיווחה על רכישה של מחצית מהזכויות בהם בכ-45 מיליון דולר לפני כשבועיים. חלקה של נאוויטס בנכסים מסתכם בכ-14.7 מיליון חביות.

תזרים המזומנים המהוון החזוי של נאוויטס (לאחר ניכוי מסים ותמלוגים) מנכסי הנפט שנרכשו, צפוי להסתכם בכ-113 מיליון דולר לפחות. בהתאם לדוח NSAI, ארבעת השדות צפויים לתרום כ-17 מיליון דולר לרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) של נאוויטס כבר בשנת 2020 (לפי מחיר חבית נפט של כ-58 דולר). 

נכסי הנפט שנרכשו בטקסס כוללים 121 בארות, שמפיקות כיום כ-2,700 חביות נפט ביום (חלקה של נאוויטס עומד על כ-1,350 חביות). בשותפות ציינו כי בכוונת נאוויטס לפעול לביצוע פיתוח נוסף בנכסים אלה בהיקף של כ-30 מיליון דולר, שיכלול סדרה של קידוחים אופקיים, במטרה למצות את הפוטנציאל של נכסי הנפט.