מהפכת התחבורה הציבורית בשבת מתרחבת: יהוד-מונסון תצטרף ל"נעים בסופ"ש"

הקו החדש הוא חלק מהתוואי של קו ת"א-שהם שיחל לפעול בקרוב, ונקודות האיסוף של תושבי יהוד-מונסון יתפרסו על כביש 461 בכניסות הראשיות לעיר, ולא ייכנסו לתוך העיר

מיניבוס "נעים בסופ"ש". המיזם מתרחב לעיר יהוד-מונסון / צילום: בר לביא, גלובס
מיניבוס "נעים בסופ"ש". המיזם מתרחב לעיר יהוד-מונסון / צילום: בר לביא, גלובס

מיזם ההסעות העירוני 'נעים בסופ"ש' מתרחב: לאחר משא ומתן ממושך של חברי המועצה, העיר יהוד-מונסון, בה מתגוררים כ-30 אלף תושבים, מודיעה כי היא תצטרף למערך ההסעות החינמי שמובילה עיריית תל אביב-יפו, ותחל לקחת חלק במערך ביום ו', ה-17 בינואר.

הקו החדש הוא חלק מהתוואי של קו תל אביב-שהם שיחל לפעול בקרוב, ונקודות האיסוף של תושבי יהוד-מונסון יתפרסו על כביש 461 בכניסות הראשיות לעיר, ולא ייכנסו לתוך העיר. זאת, כאשר העיר מבקשת ליצור פתרון תחבורתי לתושבי העיר מבלי לפגוע ברגשות הציבור הדתי. היות שההסעות לא יגיעו למקומות מרכזיים בעיר, התושבים שיחפצו להשתמש בשירות, יצטרכו בחלק מהמקרים להגיע להסעות עם רכבם הפרטי. יחד עם זאת, לאורך הציר ישנם מקומות אליהם חלק מתושבי העיר יכולים להגיע בהליכה רגלית של בין 200 מטר ל-1.6 ק"מ.

ראש העיר עו"ד יעלה מקליס, אומר: "כשעיריית תל אביב הציעה לנו להצטרף למיזם התחבורה שמתעצם בכל רחבי גוש דן רבתי, בדקתי את הנושא מכל כיוון. הבנתי שמדובר בשירות שגם אם נדחה את השתתפותנו בו יעבור באותן נקודות שיכולות לסייע לצעירי העיר היוצאים לבלות בת"א לחזור הביתה בשלום. קווי התחבורה לא יכנסו לתוך העיר ויעברו בארבע תחנות על כביש 461: אלטלף ויצמן, מנחם בגין ומונוסון, הרחק מהאפשרות שיפגעו ברגשות של תושבים. לפני שמועצת העיר אישרה את ההחלטה להצטרף למערך ההיסעים "נעים בסופ"ש" התקיים דיון רציני ומעמיק וההחלטה שהתקבלה בכובד ראש מהווה עדות לקהילה החזקה ביהוד מונוסון המכבדת את כולם ודואגת לרווחתם".

מערך ההסעות המטרופוליני "נעים בסופ"ש" פועל מזה יותר מחודש. מנתוני עיריית תל אביב עולה כי מדי סוף שבוע בוצעו בממוצע כ-680 נסיעות, בהן השתמשו יותר מ-10,000 נוסעים שעברו במעל ל-500 תחנות. עוד עולה מהנתונים כי בעקבות הביקוש הגבוה בסופ"ש הראשון, הוחלט לתגבר את המערך ב-50%, כאשר בשעות השיא תדירות הקווים עומדת על כל רבע שעה. העיריות לא צפו את הביקוש הרב לנסיעות, ונדרשו לפעול במהירות כדי להתאים את השירות החדש לדרישת התושבים - 10% מציי המיניבוסים הוסבו לאוטובוסים, וגם שעת ההפעלה הקודמה.