פייסבוק הקימה צוות מהנדסים כדי לעודד עסקים סיניים לפרסם יותר בפלטפורמה

לפי דיווח ברויטרס, פייסבוק מקימה צוות מהנדסים חדש בסינגפור, שיתמקד בהרחבת עסק הפרסום של החברה בסין

מארק צוקרברג עם הפנים לסין? / צילום: שאטרסטוק
מארק צוקרברג עם הפנים לסין? / צילום: שאטרסטוק

למרות שלאחרונה מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הרבה להשמיע ביקורת נגד מדיניות סין, בה פייסבוק חסומה מלפעול, לפי דיווח ברויטרס, פייסבוק מקימה צוות מהנדסים חדש בסינגפור, שיתמקד בהרחבת עסק הפרסום של החברה בסין.

לפי הדיווח, הצוות יעסוק בפיתוח כלים טובים יותר לרכישת מודעות עבור לקוחות סיניים שמעוניינים להגיע לשוק הבינלאומי - שנדרשים היום להשתמש ב-VPN כדי לפתוח פרופיל על מנת להשתמש בשירות, בשל החסימה של פייסבוק במדינה. בנוסף, לפי הדיווח, הצוות אמור גם לזהות מגמות חדשות, כאשר בפייסבוק מקווים כי הקרבה למתחרים מקומיים תוביל לפיתוח פיצ'רים טובים יותר, וכן הצוות צפוי לשפר את מערכות איתור נסיונות ההונאה של השירות.

אחד ממקורות רויטרס תיאר את המאמץ בתור הניסיון המשמעותי הראשון של פייסבוק לפתח כלים לפרסום מודעות עם לוקליזציה לאיזור מסוים, שנעשה מחוץ למטה החברה בעמק הסיליקון.

פייסבוק אישרה לרויטרס כי היא מקימה צוות חדש, ותיארה אותו ככזה בעל משימה "שמתמקדת באסיה" ונוגעת למוצר וגם ל"יושרה עסקית", ושהצוות ישרת "מפרסמים מאסיה ומהעולם".

פייסבוק מכניסה בכל שנה מעל 5 מיליארד דולר ממכירת מודעות לעסקים סיניים שרוצים להגיע לקהל בינלאומי, לפי הערכות. עסק המודעות של פייסבוק בסין כולל לקוחות מענפים כמו אופנה, רשתות חברתיות וגיימינג. בנובמבר החברה כתבה ברשת החברתית המקומית וויצ'ט כי "פייסבוק מחויבת להפוך לפלטפורמת השיווק הטובה ביותר עבור חברות סיניות שמתרחבות באופן גלובלי".

לפי רויטרס, גם הרשת החברתית טיקטוק השתמשה בכלי הפרסום של פייסבוק למטרה זו, וב-2018 הייתה הלקוחה הסינית הגדולה ביותר של פייסבוק, אך לעומת זאת ב-2019 היא הפסיקה לפרסם בפייסבוק כמעט לחלוטין מתוך אמונה שכבר הגיעה לרוב קהל היעד, ועברה במקום זאת לפתח בעצמה עסק מודעות שיתחרה בפייסבוק. דובר טיקטוק אישר את המגמה לרויטרס ואמר כי החברה "הורידה משמעותית בהוצאות ועידנה את אסטרטגיית הפרסום, מה שהביא לתשואה טובה יותר עבור השקעה".

אחד ממקורות רויטרס אף אמר כי בעבר מנהלי מוצר בפייסבוק קיימו נסיעות "חילופי ידע" לסין, בהן שיתפו במומחיות בפיצ'רים שונים של אפליקציות וכלי פרסום עם קולגות בחברות כמו טנסנט ועליבאבא, בתקופה שבפייסבוק עוד קיוו להתחיל לפעול בסין.

לפי הדיווח, הצוות החדש הוקם באביב עם מספר מצומצם של מהנדסים בכירים שעברו ממטה החברה בעמק הסיליקון, ומכיל היום עשרות אנשים. עוד דווח כי בשנה האחרונה פייסבוק לקחה לפחות תריסר לקוחות סיניים גדולים שלה לטיולים להודו ולמזרח התיכון והראתה להם מידע על לקוחות מקומיים כדי לעודד אותם לשווק יותר באיזורים הללו ולא רק בארה"ב.