בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות: הדאו ג'ונס טיפס ב-0.7% לשיא כל הזמנים

המתיחות במזה"ת התפוגגה והמדדים עולים לשיא נוסף, הנאסד"ק טיפס ב-0.8% • הזהב איבד 0.5%; הנפט ללא שינוי • בורסות אירופה ננעלו בעליות, מדד הדאקס קפץ ב-1.3% • הפרלמנט הבריטי אישר את ה"בקרזיט"

בורסת פרנקפורט / צילום: רויטרס
בורסת פרנקפורט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות זה היום השני ברציפות, כאשר מדד דאו ג'ונס טיפס ב-0.7%, או 200 נקודות, לשיא כל הזמנים. הנאסד"ק עלה ב-0.8% ומדד S&P 500 הוסיף 0.6% לערכו.

20:25

הפרלמנט הבריטי אישר היום את הסכם ה"ברקזיט" המתווה את הפרישה מהאיחוד האירופי - בהצבעה היסטורית שחתמה יותר משנה של עיכוב פרלמנטרי בתהליך. ברוב של 330 תומכים מול 221 מתנגדים אישר בית הנבחרים הבריטי את ההסכם, אותו גיבש ראש הממשלה בוריס ג'ונסון מול האיחוד האירופי באוקטובר האחרון, ובכך סלל את הדרך לפרישת הממלכה המאוחדת מהאיחוד ב-31 בינואר 2019. החוק עבר לדיון בבית הלורדים, שצפוי לאשרו בשבוע הבא.

מנייתה של ענקית הטכנולוגיה אפל  עולה לשיא כל הזמנים על רקע הדיווח כי מכירות האייפונים של החברה בסין עלו ב-18% בחודש שעבר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בסך הכל, מדובר בכמות של 3.2 מיליון אייפונים שנמכרו בסין בחודש שעבר.

לאחר שקפצה אתמול לשיא כל הזמנים, מנייתה של יצרנית הרכבים החשמליים טסלה  מאבדת גובה בצל הורדת המלצה.

מנייתה של חברת השבבים אדוונס מיקרו דיוויס  קופצת בכ-4% על רקע העלאת המלצה ל'קנייה' מ'ניטרלי' על ידי בית ההשקעות Mizuho, וזאת על רקע הרגיעה במתיחות הסחר שבין סין לארה"ב.

ג'יי.סי. פני  נופלת בכ-11% לאחר שהחברה רשמה ירידה של 7.5% במכירות בחנויות זהות ב-9 השבועות שהסתיימו ב-4 לינואר. החברה אישרה את התחזית לשנה הפיסקלית 2019, וצופה ירידה במכירות בחנויות זהות בשיעור של 7%-8%.

מנייתה של  Bed Bath & Beyond צונחת בכ-20% לאחר שהחברה פיספסה את התחזיות לרבעון השלישי ורשמה הפסד מתואם של 38 סנט למניה.

מנייתה של סנאפ  מזנקת בכ-7% לאחר שזכתה להעלאת המלצה מבית ההשקעות ג'פריס'.

18:50

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות, בדומה לסנטימנט החיובי בניו יורק. הדאקס הגרמני עלה ב-1.3%, הקאק טיפס ב-0.19% והפוטסי הוסיף 0.3% לערכו. 

בוול סטריט מדד הנאסד"ק מטפס ב-0.86% לשיא, הדאו ג'ונס עולה ב-0.8% ומדד S&P 500 מוסיף 0.65% לערכו. 

מניית אפל  עולה בעוד 2% לשיא כל הזמנים, אמריקן איירליינס גרופ  מטפסת ב-0.6%, אמזון עולה ב-1%.

17:00

מנייתה של תופין סופטוור טכנולוג'יס  הישראלית צוללת ביותר מ-20% לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח. החברה פרסמה אתמול אזהרת הכנסות ורווח לרבעון הרביעי 2019. הנהלת תופין צופה הכנסות של כ-30 מיליון דולר ברבעון הרביעי, משמעותית נמוך מהצפי המוקדם של 34-38 מיליון דולר. הורדת התחזית נובעת, להערכת הנהלת החברה, מדחיית עסקאות גדולות שלא נסגרו במהלך הרבעון ועברו לשנת 2020, ולאו דווקא מגורמי תחרות. החברה מעריכה כי היקף ההזמנות נותר חזק ואף גדל. 

16:35

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות ברמת שיא כל הזמנים במה שנראה כהתפוגגות המתיחות במזה"ת, בעוד המדדים עולים זה היום השני ברציפות. הדאו ג'ונס מטפס ב-0.5%, מדד S%P 500 עולה ב-0.55% ומדד הנאסד"ק מטפס ב-0.9% לשיא כל הזמנים.

15:30

מותג בתי הכלבו מייסי'ז צפוי לסגר 28 חנויות בארה"ב בשבועות הקרובים, כולל חנות אחת של רשת בלומינגדייל'ס. דובר מייסי'ז מסר כי הסגירה היא רק חלק מתהליך בחינה שגרתי של רשת הקמעונאית. ב־2016 הודיעה החברה על סגירת 100 חנויות, ומאז היא סוגרת חנויות שחוזי השכירה שלהן הסתיימו. עוד נמסר כי החברה תפרסם עדכון על אסטרטגית הצמיחה שלה ביום המשקיעים שלה ב־5 בפברואר.

14:30

בורסות אירופה רושמות עליות, בדרך לרשום שיאים חדשים ביום המסחר, על רקע רגיעה בחששות מכיוון יחסי ארה"ב עם איראן ועם סין. מדד סטוקס אירופה 600  מטפס בכ-0.4% לרמה של כ-420.1 נקודות, מעל לשיא של 419.74 שהושג בסוף 2019.

המתח סביב המצב במזרח התיכון מתפוגג לאחר שהנשיא טראמפ אמר כי לא ינקוט פעולה צבאית בתגובה לירי הטילים האיראניים, שלא גרמו פגיעות בקרב החיילים האמריקאים. איראן הודיעה כי לא תמשיך בפעולות תגמול נוספות על חיסול מפקד הצבא האיראני קאסם סולימאני.  

סין הודיעה היום כי סגן הנשיא ליו הי, השליח הבכיר בשיחות הסחר, יבקר בוושינגטון בשבוע הבא לחתימה על הסכם ביניים בתחום הסחר.

עליות נרשמות גם בחוזים העתידיים על המדדים בארה"ב.

מניית רשת המרכולים הבריטית טסקו  מטפסת ב-2% לאחר שדיווחה כי מכירותיה בתקופת כריסטמס בבריטניה ובאירלנד צמחו על בסיס בר-השוואה.

מניית סודקסו  צונחת ב-5% לאחר פרסום תוצאות ועדכון תחזיות.

בארה"ב, רשת ג'יי.סי פני  דיווחה על נפילה של 7.5% במכירות בחנויות זהות בעונת החגים, ואישרה מחדש את תחזיותיה לשנה כולה. ההודעה מגיעה לאחר הודעה של המתחרה מייסי'ס  אתמול, על ירידה של 0.6% במכירות בעונת החגים. הירידה, הקטנה מהצפוי, שלחה את המניה לעליות אתמול. מגזר הקמעונאיות, שכולל את פני, מייסי'ס ונורדסטרום  מציג ירידה של 1.8% במכירות בתקופה שבין 1 בנובמבר עד 24 בדצמבר.  

11:15

נמשכות העלות בשוקי אירופה, בהובלת בורסת פרנקפורט  שמזנקת בכ-1.5%. בצרפת  נרשמות עליות של 0.6%, ובמילאנו 0.8%.

המסחר בבורסות אסיה ננעל בעליות שערים חדות, בהובלת בורסת טוקיו  שזינקה ב-2.3%. בורסת הונג קונג  קפצה ב-1.7%, שנחאי  התחזקה ב-0.9%, סיאול  הוסיפה 1.6%, ומדד S&P/ASX 200  באוסטרליה עלה ב-0.8%.

בלונדון  נרשמות עליות של כ-0.4%. נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, אמרה אתמול כי בריטניה תגלה ש"בלתי אפשר למעשה" לשאת ולתת על כל ההיבטים של יחסיה העתידיים עם האיחוד האירופי עד סוף 2020. 

בגזרת הנתונים הכלכליים, הייצור התעשיית בגרמניה רשם בנובמבר את העלייה החדה ביותר שלו זה שנה וחצי, וזינק ב-1.1%, הרבה מעל ציפיות של 0.7% ולעומת ירידה של 1% באוקטובר. הנתון מצביע על כך שהכלכלה הגדולה באירופה צברה תנופה בסוף 2019. 

מניית מרקס אנד ספנסר  צוללת בכ-10%, בדרך ליום הגרוע ביותר שלה מאז מאי 2019, לאחר שהקמעונאית הבריטית דיווחה על ירידה של 0.6% בהכנסות ברבעון השלישי של 2019, ורמזה כי הרווח הגולמי ב-2020 יעמוד בתחתית טווח התחזיות שלה.

בעבר השני של מדד סטוקס אירופה 600 , מניית ARGENX  מטפסת בכ-6% לאחר שחברת הביוטק ההולנדית דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי. מניית חברת הביופארמה הבלגית UCB  עולה ב-4.2% לאחר שג'פריס העלה את ההמלצה מ"החזק" ל"קנייה".

09:45

עליות שערים נאות נרשמות בפתיחת המסחר בשוקי אירופה, על רקע שיפור בסנטימנט המשקיעים בעקבות רגיעה ביחסי ארה"ב-איראן.  

מדד סטוקס אירופה 600  מטפס בכ-0.7%, עם עליות של כ-1% במגזרי המשאבים הבסיסיים והבנקים, ועליות בכל המגזרים למעט נפט וגז.

המגמה מגיעה בעקבות דברי ההרגעה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמש (ד'). הנשיא גם קרא לבנות-הברית של ארה"ב, ובהן גרמניה וצרפת, לסגת מהסכם הגרעין מול איראן שנחתם ב-2015, ולנסח הסכם חדש.

הבוקר פורסם כי קבוצת אינטרנשיונל איירליינס, שבבעלותה בריטיש איירווייז, איבריה וחברות תעופה אחרות, הודיעה כי המנכ"ל וילי וולש יעזוב את כיסאו במרץ השנה, ויוחלף בידי לואיס גאלגו, שמנהל כעת את איבריה. בנובמבר האחרון אמר וולש כי הוא מתכנן לפרוש בשנתיים הקרובות.

07:00

בורסות אסיה מתאוששות היום (ה') מהירידות שרשמו אתמול ונסחרות בעליות נאות, בהובלת מדד ניקיי בטוקיו שמזנק ביותר מ-2.1% ומוחק את הירידות מהמסחר בו אתמול. זאת לאחר שדבריו של נשיא ארה"ב על הסכסוך עם איראן פוגגו את חששות המשקיעים מפני הסלמה נוספת בסיכונים הגיאופוליטיים במזרח התיכון.

מדד קוספי בקוריאה הדרומית מוסיף כ-1.2% ואילו בהונג קונג רושם מדד הנג סנג עליות של כ-1.1%. מדד ASX 200 באוסטרליה מתחזק בכ-0.7%.

בשנחאי נרשמות היום עליות של כ-0.5% ובשנזן עליות של למעלה מ-1%.

אתמול ירדו המדדים באסיה בעקבות ירי טילים איראניים על בסיסים אמריקאים בעיראק. מאוחר יותר אמר טראמפ כי נראה שאיראן אינה מתכננת פעולות נוספות, אך הוסיף כי ארה"ב תטיל מיד סנקציות כלכליות נוספות נוספות על המשטר האיראני.

דברים אלה הפיגו את החששות אמש, והמסחר בניו יורק ננעל בעליות בהובלת מדד הנאסד"ק, שטיפס ב-0.67% לשיא כל הזמנים. מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 עלו ב-0.6% ו-0.5% בהתאמה.

מחיר הנפט איבד אתמול כ-4% לכ-60 דולרים לחבית. מניית טסלה עלתה לשיא כל הזמנים בהמשך להשקה של המפעל בסין אתמול.

היום נרשמות עליות של כ-0.8% במחיר הנפט, וירידה קלה במחיר הזהב.