ממתק בטעם מר: אזהרת הרווח של חברת הסייבר הישראלית תופין חתכה 144 מיליון דולר משווייה

מניית תופין נפלה ביום חמישי ב-24% וביום שישי עלתה ב-2.4% • המנכ"ל רובי כיטוב: "אנו מאוכזבים  שההכנסות ברבעון היו מתחת לתחזיות שמסרנו. הסיבה היא חוסר יכולתנו לסגור מספר עסקאות שציפינו שייסגרו ונדחו לפייפליין שלנו ל-2020, שיהיה חזק ביחס לתקופה המקבילה ב-2019"

שווי השוק של חברת הסייבר תופין - אחת החברות הישראליות שהונפקו לראשונה בוול סטריט בשנה שעברה - נחתך בסוף השבוע בכ-144 מיליון דולר. בעקבות אזהרת רווח שפרסמה החברה, מניית תופין נפלה ביום חמישי ב-24% וביום שישי עלתה ב-2.4%, למחיר של כ-13.4 דולר שמשקף לחברה שווי שוק של 461 מיליון דולר. מחיר המניה הנוכחי נמוך ממחיר המניה בעת ההנפקה הראשונית שלה באפריל שעבר - 14 דולר, ונמוך ב-56% ממחיר השיא אליו טיפסה המניה ביולי 2019.

תופין מספקת פתרונות סייבר שמאפשרים לארגונים לאכוף מדיניות של אבטחת מידע בסביבות שונות. ביום רביעי, לאחר סיום המסחר בוול סטריט, תופין פרסמה תוצאות ראשוניות מדוחות הרבעון הרביעי של 2019. החברה מצפה כעת להציג הכנסות רבעוניות של 29.5-30.1 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת שהייתה להכנסות של 34-38 מיליון דולר. בכך תסתיים שנת 2019 עם הכנסות של כ-103 מיליון דולר, שמשקפות צמיחה של כ-21% בהשוואה לשנת 2018.

במקביל, החברה מצפה להציג ברבעון הרביעי הפסד תפעולי (על בסיס Non-GAAP) של 1.1-2.6 מיליון דולר, בעוד שקודם לכן הצפי היה לאיזון עד רווח תפעולי בגובה 3 מיליון דולר. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2019 ההפסד התפעולי Non-GAAP היה 13.3 מיליון דולר. תופין לא עדכנה בדבר התוצאות הצפויות בשורה התחתונה, אך לאחר אזהרת הרווח, קונצנזוס האנליסטים הוא להפסד רבעוני של 4 סנט למניה, והפסד שנתי של 59 סנט למניה. דוחות הרבעון הרביעי ושנת 2019 כולה יפורסמו ב-13 בפברואר.

"אנו מאוכזבים שההכנסות ברבעון הרביעי היו מתחת לתחזיות שמסרנו, וכתוצאה, יגדל ההפסד התפעולי", מסר רובי כיטוב, מנכ"ל ומייסד משותף. "הסיבה המרכזית היא חוסר יכולתנו לסגור מספר עסקאות, בעיקר בצפון אמריקה, שציפינו שייסגרו אך לא נסגרו עד סוף הרבעון. על בסיס המידע הקיים, אנחנו מאמינים שלא איבדנו עסקאות למתחרים, אלא שהן נדחו לפייפליין שלנו ל-2020. הפייפליין חזק ביחס לתקופה המקבילה ב-2019".

נזכיר שרק לפני כחודש, שתי קרנות השקעה המחזיקות במניות תופין, מרקר וקטליסט, שהשקיעו בחברה עוד לפני ההנפקה, מכרו חלק מהמניות שלהן במסגרת הצעת מכר בתמורה לעשרות מיליוני דולרים. מחיר המניה נקבע אז על 17 דולר.

אופנהיימר: מחיר היעד נחתך ב-43%

בעקבות אזהרת הרווח, באופנהיימר חתכו את מחיר היעד למניה ב-43%, מ-35 דולר ל-20 דולר. מחיר היעד החדש גבוה בכ-49% מהמחיר הנוכחי של מניית תופין, ובאופנהיימר נותרים בהמלצה חיובית על המניה, "תשואת יתר". האנליסטים שאול אייל ויו קאנינגהם כתבו כי "אמת ידועה היא שחברות צמיחה צעירות חוות בשלב מסוים כאבי גדילה זמניים, בין אם מדובר בצורך למצוא את הדרך הנכונה בין הזדמנויות הצמיחה לבין הוצאות התפעול, ובין אם מדובר בצורך להתמודד עם סוגיות פנימיות שנוגעות לביצועים בתחום המכירות". לדבריהם, אי-סגירת העסקאות נובעת בעיקר מביצועים לא טובים של החברה עצמה, והם מאמינים שרובן ייסגרו ברבעון הראשון של 2020.

במקביל, מספר משרדי עורכי דין זריזים מארה"ב מיהרו לפרסם בסוף השבוע הודעות לבעלי המניות של תופין, לפיהן הם חוקרים האם החברה פרסמה דיווחים מטעים לציבור.