גרמניה: אלמונים הציעו תכשיטים מהשוד בדרזדן לחברת חקירות ישראלית

אלמונים הציעו לחברת החקירות הישראלית CGI Group, שבראשה עומדים יעקב פרי וצביקה נווה • השודדים הציעו חלק מהתכשיטים שנשדדו ממוזיאון חדר האוצר הירוק בדרזדן תמורת תשעה מיליון אירו; כך דיווח הבוקר העיתון הגרמני "בילד", המלווה את החקירה בנושא

יעקב פרי / צילום: תמר מצפי
יעקב פרי / צילום: תמר מצפי

אלמונים הציעו לחברת החקירות הישראלית CGI Group חלק מהתכשיטים שנשדדו ממוזיאון חדר האוצר הירוק בדרזדן תמורת תשעה מיליון אירו; כך דיווח הבוקר העיתון הגרמני "בילד", המלווה את החקירה בנושא, ומסקר בהרחבה את מעורבותה של החברה הישראלית, שבראשה עומדים צביקה נווה ויעקב פרי, לשעבר ראש השב"כ, בחקירת השוד שהתרחש בנובמבר.

לפי הדיווח, שצוטט בהרחבה היום בכלי התקשורת הגרמנים, אלמונים יצרו קשר עם החברה הישראלית, שהוזכרה בדיווחים בתקשורת במדינה בשבועות האחרונים כמעורבת בחקירה, והציעו לספק שני תכשיטים גדולים מתוך סטי התכשיטים שנגנבו, תמורת כתשעה מיליון אירו בביטקוין, שיועברו באופן אנונימי. ביניהם נמצא גם יהלום במשקל 49 קאראט - "Dresden White" - שנחשב לפריט היקר ביותר מבין התכשיטים שנשדדו.

לפי הדיווחים, לא ברורה רמת האמינות של הפנייה והאלמונים לא סיפקו כל הוכחות לכך שהתכשיטים או חלק מהם נמצאים בידיהם. החברה מסרה לתקשורת הגרמנית כי כל החומר בנושא הועבר למשטרת דרדזן, שאמורה להמשיך בחקירה. צביקה נווה, מנכ"ל החברה, אישר בשיחה עם "גלובס" כי "כל חומר החקירה הועבר לתובע בגרמניה בזמן אמת". לדבריו, המשטרה הגרמנית מתעכבת בטיפול ולהערכתו - תגובה מהירה היתה עשויה להוביל כבר למעצרים בפרשה. בגרמניה נשמעות הרשויות סקפטיות יותר, ואמרו כי "כל פנייה תיבדק לעומק". דוברות המוזיאון אמרה כי "אין שום מידע על כך שהתכשיטים הנעדרים מוצעים למכירה באינטרנט". המשטרה דיווחה בעבר כי קיבלה 1,100 פניות בקו החם שפתחה לטובת מידע על השוד, בין השאר בשל הבטחה של כחצי מיליון אירו למי שיספק מידע מועיל לחקירה.