שמעון ריקלין קיבל הצעה למקום 2 בבית היהודי; ריקלין: "אני מוכן"

בבית היהודי ציינו כי המגעים עם העיתונאי והפרשן של ערוץ 20 מקדמיים • ריקלין צייץ כי הוא מקבל את ההצעה • ב-22:00 ביום רביעי הקרוב על כל המפלגות להגיש את רשימותיהן לכנסת

שמעון ריקלין / צילום: חיים דוד
שמעון ריקלין / צילום: חיים דוד

העיתונאי והפרשן שמעון ריקלין (ערוץ 20) קיבל הצעה ממפלגת הבית היהודי להיות מוצב במקום השני ברשימתם לכנסת ה-23. ביום רביעי הקרוב בשעה 22:00 על כל המפלגות להגיש את רשימותיהן לכנסת ועד לאותו הרגע חייבות המפלגות לקבל החלטות סופיות.

בבית היהודי ציינו כי מדובר במגעים מקדמיים וכי הם יעדכנו בהחלטתם כאשר תתקבל. לא ברור אם הצטרפותו של ריקלין הנה תוך כדי התניה שכל מפלגות הימין יתמזגו לגוף אחד גדול, או שהוא מתכוון לרוץ במתכונת של הבית היהודי עם מפלגת עוצמה לישראל של איתמר בן גביר.

ריקלין הגיב להצעה בטוויטר וצייץ: "אני מוכן".

חלק נוסף החסר בפאזל הוא החלטתו של השר בצלאל סמוטריץ', האם לחבור לבית היהודי בתוספת בן גביר או להשתלב בימין החדש, של בנט ושקד. מעל לכל המהלכים הללו מרחף הצורך של כלל הגופים להתמזג לרשימה אחת וזאת כדי שכולם יעברו את אחוז החסימה.

התמודד בפריימריז של הבית היהודי בעבר

ריקלין התמודד בשנת 2015 בפריימריז במפלגת הבית היהודי, כאשר נפתלי בנט היה יו"ר המפלגה, אך הגיע למקום 23 הלא-ריאלי. כעת לא מדובר על התמודדות, אלא על שיבוץ מטעם הנהלת המפלגה.

במהלך השנים האחרונות ריקלין הביע עמדות תמיכה מובהקות בראש הממשלה בנימין נתניהו, טען בהזדמנויות רבות כי החקירות ותיקי האישום נגד נתניהו הם "עלילות", וכי יש מי שמנסים "לצוד את עורו של נתניהו".

ריקלין הביע מחאה על שרבוב שמו של נתניהו לפרשת הצוללות תיק 3000. כזכור, נתניהו לא נחקר בתיק 3000 אך הפרקליטות החליטה להגיש כתבי אישום נגד שורה של אנשים שעבדו בצמוד לנתניהו בצמרת של לשכתו, לרבות ראש הסגל לשעבר דוד שרן, עורך דינו וקרוב משפחתו של נתניהו דוד שמרון ומי שהיה לכחודש היועץ לבטחון לאומי, אבריאל בר יוסף (האחרון חשוד מרכזי, אך ההחלטה של הפרקליטות טרם הושלמה בעניינו).