האם בקרוב השואב של איירובוט יסייע לנו בשטיפת כלים?

קולין אנגל, מנכ"ל חברת איירובוט, אמר בסוף השבוע כי החברה מפתחת שואב אבק רובוטי בעל זרועות שיאפשרו לו לסייע למשתמשים בביצוע מגוון משימות ביתיות מורכבות

דגם של איירובוט עם זרוע / צילום: Robert Pratta, רויטרס
דגם של איירובוט עם זרוע / צילום: Robert Pratta, רויטרס

קולין אנגל, מנכ"ל חברת איירובוט, יצרנית שואב האבק הרובוטי רומבה, אמר בסוף השבוע כי החברה מפתחת שואב אבק רובוטי בעל זרועות. לפי אנגל, הזרועות יאפשרו לרובוט לסייע למשתמשים בביצוע מגוון משימות ביתיות מורכבות - ואלו עשויות לכלול כביסה, שטיפת כלים, איסוף בגדים מלוכלכים ואף הגשת מזון.

אנגל חשף תוכניות אלו של החברה בראיון ל"בלומברג", אותו העניק במסגרת תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, CES, שנערכה לכל אורך שבוע שעבר בלאס וגאס. לדבריו, יעברו חמש שנים לפני שהחברה תחל במכירת הרובוט בעל הזרועות, וכעת היא עובדת על גרסת אב-טיפוס של הזרועות במעבדת המחקר והפיתוח של החברה.

אנגל ציין כי לחברה ניסיון בתחום, כשאמר ל"בלומברג" ש"איירובוט פתחה בעבר טכנולוגיה של זרועות רובוטיות עבור היחידה הצבאית שלה". יחידה זו נמכרה ב-2016, אך החברה שמרה על הנכסים הטכנולוגיים הנוגעים לפיתוח זרועות רובוטיות. לפי אנגל, בעבר החברה לא ידעה איך להשתמש בטכנולוגיה הזו לשימוש נרחב, ולא צבאי, אך התפתחויות שקרו מאז בתחומי הראייה הממוחשבת ויכולת המיפוי הרובוטיות יסייעו לפיתוח רובוטים כאלו.

החברה פרסמה הצהרה רשמית, שפורסמה באתר דה ורג', בה אמרה כי "טכנולוגיות חדשות יעזרו להביא דור חדש של רובוטים ביתיים עם זרועות, ויש מגוון של משימות ביתיות שהם יוכלו למלא. אבל כדי שזה יקרה, הרובוט צריך לדעת איפה הוא נמצא, ואיפה נמצאים דברים בתוך הבית. קיפול כביסה, ניקוי כלים, הגשת ארוחה או משקה מהמקרר הם רק דוגמאות ליישומים פוטנציאלים. בעוד שמלהיב לחשוב על הפוטנציאל של רובוטים, שיאפשר להם להמשיך לשפר את איכות חיינו בבית ומחוצה לו בשנים הקרובות, אנחנו לא משתפים בפרטים מדויקים על תוכניות פיתוח המוצרים שלנו וזמני ההשקה שלהם".

אנגל הוסיף בראיון ל"בלומברג" כי מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין הייתה בעלת "השפעה שלילית" על איירובוט, והביאה לכך שהחברה יכולה להשקיע פחות במחקר ופיתוח. הוא הוסיף כי החברה החלה לייצר את שואבי האבק הזולים יותר שלה במלזיה במקום בסין בנובמבר.