ביהמ"ש דחה את בקשת הליכוד לצו ארעי לדחיית החלטת יועמ"ש הכנסת

פניית הליכוד הפעם עסקה בבקשה לצו ארעי שיעצור את יועמ"ש הכנסת איל ינון מפרסום חוות-דעתו, וזאת עד לקיום דיון בעתירה • בעתירה רשום: "המבקשים סברו לתומם כי עו"ד ינון יכבד את ביהמ"ש וימתין להכרעתו, ינהג בהתאם לנהוג וימתין עם הוצאת חוות-הדעת עד להחלטה"

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון / צילום: רפי קוץ
היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון / צילום: רפי קוץ

חצי שעה לפני פרסום חוות-הדעת של עו"ד איל ינון (בנוגע לזכות הווטו של יו"ר הכנסת אדלשטיין, כן או לא) - פנו בליכוד לבג"ץ פעם נוספת - הפעם בבקשה לצו ארעי שיעצור את ינון מפרסום חוות-דעתו, וזאת עד לקיום דיון בעתירה. עם זאת, השופט יצחק עמית דחה את בקשת הליכוד לצו ארעי.

בעתירה של הליכוד שהוגשה היום בבוקר (א') לא צורפה בקשה לסעד ביניים, אך כעת בליכוד מבקשים להשלים זאת.

בגוף הבקשה מציינים בליכוד כי הם הניחו שהיועץ המשפטי לכנסת איל ינון יגזור על עצמו איפוק, מעצם העובדה שהוגשה עתירה בעניין. "קיימת מסורת של התנהגות באיפוק וריסון כאשר עניין מועבר להכרעת בית משפט נכבד זה, במיוחד כאשר העתירה מופנית כלפי היועץ המשפטי לממשלה. במקרים אלה אין צורך במתן צו ארעי, והיועץ גוזר על עצמו איפוק", נכתב בבקשה. "המבקשים סברו לתומם שעו"ד ינון יכבד את בית המשפט וימתין להכרעתו, ינהג בהתאם לנהוג וימתין עם הוצאת חוות-הדעת עד להחלטה". 

עוד מציינים בליכוד בבקשה לסעד הארעי כי "חוסר האיפוק מגדיל את החשש לניגודי עניינים ופוגע קשות באמון הציבור בכנסת ובהליכים מעין-שיפוטיים המתקיימים בה".

יצוין כי על אף שהעתירה של הליכוד נוגעת אישית לראש הממשלה, בנימין נתניהו לא מצוין בגוף העתירה (הן המקורית והן בבקשה לסעד ארעי) כעותר, אלא כמשיב.