בנייה | פיצ'ר

הפיזיקאי בעל הפאב שעזב את ההוראה לטובת חברת בנייה

מתי אהרוניאן, בן 34, פיזיקאי בחברת Veev • טווח שכר 25-20 אלף שקל

מתי אהרוניאן / צילום: אורטל אהרוניאן
מתי אהרוניאן / צילום: אורטל אהרוניאן

איפה אני תופסת אותך?

"במעבדה בעבודה. ב-Veev אנחנו עוסקים בפתרונות בנייה, כלומר בונים בתים בשיטה לא קונבנציונלית, כשהבית למעשה נבנה במפעל ומורכב בשטח. אנחנו מציעים שיטות חדשניות לעולם הבנייה המיושן. אני חלק מצוות החדשנות של Veev, ואנחנו חוקרים את השיטות הקיימות ומציעים פתרונות טכנולוגיים. לדוגמה, אני עוסק באנרגיה ובנושאי חימום וקירור. כרגע אני מבצע במעבדה ניסוי בתחום הזה".

כמה זמן אתה בחברה ומה עשית קודם?

"מאז חודש מאי האחרון. עד אז הייתי מורה לפיזיקה".

איך הגעת מהוראה לחברת הייטק?

"הייתי סטודנט במשך תקופה ארוכה - התחלתי בלימודי הנדסת חומרים באוניברסיטת בן גוריון, ובשל בעיות משפחתיות נאלצתי לחזור למרכז, והתחלתי תואר בביופיזיקה. זו תוכנית כללית במדעים, שממנה המשכתי לתואר שני בפיזיקה. במהלך הזמן הזה התחלתי לעבוד בהוראה. השתלבתי בתרגול באוניברסיטה ובהמשך בעוד כמה עבודות שונות, כולל לימוד במכינות ובחברה פרטית שמכינה תלמידים ללימודי רפואה בחו"ל".

אתה אוהב ללמד?

"מאוד, מאוד, מאוד. כשפנו אלי מ-Veev החלטתי להיענות להצעה רק כי ראיתי שהמקום באמת מיוחד וקוסם לי לעבוד בו. אני עדיין עוסק בהוראה פה ושם. כבר חמש שנים שיש לי ערוץ יוטיוב בשם "מתימטיקס", שמגיע כבר לקרוב לשני מיליון צפיות. הוא פונה בעיקר למי שרוצה ללמוד את התחום, אחרים עלולים לדעתי להשתעמם".

אתה מצליח גם להרוויח ממנו משהו?

"בקטנה. מינורי לחלוטין. הוא בעברית, ולכן לדעתי החשיפה שלו בארץ היא בעיקר הודות לזה שהוא בעברית, כי באנגלית יש תחרות גדולה יותר".

אתה בונה מערכי שיעור לפני כל צילום?

"לא. הכול מהראש. זה חומר שמבחינתי הוא בסיסי".

יש לך זמן פנוי לעוד תחביבים?

"כן. אני גם שותף לפאב בגבעתיים בשם 'ביקר'. אני אחראי על הצוות והתפעול, במהלך היום זו בעיקר עבודה טלפונית ולפעמים אני גם עובד בסופ"ש. אנחנו מתחלקים בינינו מי מגיע, כך שלא כל ערב אני בהכרח שם".

איך מגיעים לרעיון לפתוח פאב בנוסף לעבודה במשרה מלאה בהייטק?

"אסף, אחד השותפים ואני, חברים מגיל 5. הסתובבנו באזור ואמרנו - 'בונא, יש פה צורך'. בהתחלה היינו הראשונים באזור, ואחרינו פתחו אחרים. העסק זה נחמד, אבל עיקר הזמן שלי מוקדש לעבודה היומיומית".

איפה תהיה בעוד חמש שנים מהיום?

"זה קצת קיטשי, אבל אני אגיד - אני שואף לעוד ידע. טוב לי בחיים, הם מלאים, ואני רוצה ללמוד. ובעבודה אני לומד הרבה".