קטע כלכלי | פודקאסט

הוויכוח שלא יסתיים לעולם: האם אנחנו חיים במדינה חופשית?

אנחנו מוקפים בפוליטיקאים ובפקידי השירות הציבורי שאמורים לדואג לנו כל הזמן • אבל לנצח יישאר הוויכוח על אופיה של המדינה, בין ליברלים מצד שמאל הרוצים במדינה שדואגת לאזרח עוד ועוד - לבין ליברלים ימניים שרוצים מדינה קטנה ושותקת • אז מה כל-כך רע בזה? • האזינו

בני גנץ ובנימין נתניהו / צילומים: רויטרס - Amir Cohen, Ronen Zvulun
בני גנץ ובנימין נתניהו / צילומים: רויטרס - Amir Cohen, Ronen Zvulun

אנחנו חיים במדינה דמוקרטית מערבית המאפשרת חירות. אבל האם שמנו לב שגם החופש שלנו הוא דבר יחסי מאוד, ושאולי אפשרויות החופש שבהן בחרנו מצומצמות הרבה יותר ממה שאפשר להשיג? אנחנו חיים במדינה אבהית, יגיד לנו ההוגה האוסטרי פרידריך פון האייק. זו מדינה ששומרת עלינו לטובתנו בכלל בלי שנבקש. מישהו חכם וגדול מאיתנו (לכאורה) אומר לנו מה לעשות.

הוויכוח בין הליברלים מצד שמאל שרוצים מדינה שדואגת לנו עוד ועוד, ובין ליברלים ימניים שרוצים מדינה קטנה ושותקת, ככל הנראה לא יסתיים בקרוב ויעורר מחלוקות כיצד תיראה בריאות טובה ותקינה; מי הן קבוצות המיעוט ששולטת בנו; והזכות של זוגות חד-מיניים להביא ילדים לעולם.

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית.
ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.