המלכה תומכת: הארי ומייגן יבלו "תקופת מעבר" בבריטניה ובקנדה

השורה התחתונה של הודעת המלכה אליזבת השנייה היא של תמיכה במהלך של הזוג הצעיר וציפייה כי יחליטו בתוך כמה ימים בנוגע לכמה סוגיות, ככל הנראה בנוגע לתארי הכבוד שלהם, להשתתפותם בטקסים מלכותיים ולאילו תפקידים ירצו למלא במסגרת חובותיהם כחברי משפחת המלוכה

המלכה אליזבת השנייה, הנסיך הארי והדוכסית מייגן / צילום: רויטרס
המלכה אליזבת השנייה, הנסיך הארי והדוכסית מייגן / צילום: רויטרס

"פסגת חירום" של המשפחה המלכותית הבריטית באחוזה המשפחתית בסאנדרינגהאם הסתיימה היום (ב') - לפחות כלפי חוץ - באווירת פיוס ותמיכה בהחלטתם של הארי ומייגן לסגת מהשורה הראשונה של בני המלוכה בבריטניה. אחרי אווירת ההלם והדיווחים על קרבות פנימיים במשפחה שכבשו את הכותרת מאז יום רביעי, אז הזוג הודיע בהפתעה כי הם מעוניינים "לקחת צעד אחורה", מספקת ההודעה שפורסמה לפנות ערב בבריטניה מראית עין של חזית מאוחדת.

השורה התחתונה של הודעת המלכה אליזבת השנייה היא של תמיכה במהלך של הזוג הצעיר, וציפייה כי יחליטו בתוך כמה ימים בנוגע לכמה סוגיות, ככל הנראה בנוגע לתארי הכבוד שלהם, להשתתפותם בטקסים מלכותיים ולאילו תפקידים ירצו למלא במסגרת חובותיהם כחברי משפחת המלוכה.

"משפחתי ואני תומכים לחלוטין ברצונם של הארי ומייגן ליצור חיים חדשים כמשפחה צעירה. למרות שהיינו מעדיפים שיישארו חברי משפחת המלוכה 'במשרה מלאה', אנו מכבדים ומבינים את הרצון שלהם לחיות חיים עצמאיים יותר כמשפחה, אך כשהם עדיין חלק מוערך ממשפחתי", הודיעה המלכה בהצהרה.

המלכה הוסיפה: "הארי ומייגן הבהירו כי אינם רוצים להיות תלויים יותר בכספי ציבור בחייהם החדשים. לפיכך הוסכם שתהיה תקופת מעבר, שבה ה"סאססקסים" (הארי ומייגן הם הדוכס והדוכסית מסאססקס, א"א), יבלו את זמנם בקנדה ובבריטניה". היא חתמה: "אלו הם עניינים מורכבים עבור משפחתי לפתור, ויש עדיין עבודה לעשות, אך ביקשתי שהחלטות סופיות יתקבלו בימים הקרובים".

בין הנושאים שעדיין נמצאים בדיון, ככל הנראה, נכללת השאלה מי ישלם את הוצאות האבטחה של בני הזוג בקנדה. ה"גרדיאן" דיווח הערב כי ראש ממשלת קנדה, חלק מחבר העמים הבריטי, התחייב בשיחת טלפון לממן את האבטחה בזמן שהזוג שוהה במדינה, אך לא התקבל אישור רשמי בעניין מאוטווה. כמו כן טרם ברור אם הזוג יבלה את רוב זמנו בקנדה או בבריטניה, משיקולי מס, אילו קצבה יקבלו - אם בכלל - מהנסיך צ'רלס (אביו של הארי), ומה יהיו התחייבויותיהם המלכותיות מעתה והלאה.

במקביל לפרסום ההודעה פירסם הנסיך וויליאם הצהרה שבו הוא מכחיש כי הוא או מי מחברי המשפחה המלכותית פעלו נגד הארי או מייגן במטרה "לסלק" אותם מהמשפחה, וכי הם נשארים אחים וחברים טובים.