הראפר ג'י זי תבע את מנהלת בתי הכלא במיסיסיפי בשם 29 אסירים

הראפר המפורסם הגיש תביעה נגד מנהלת מחלקת בתי הכלא במדינת מיסיסיפי ואת הסוהר הראשי של הכלא המדינתי בשם 29 אסירים, הטוענים כי שני הממונים לא עשו דבר כדי להפסיק את האלימות בכלא, בו נהרגו חמישה אסירים בשבועיים האחרונים

ג'יי זי / צילום: רויטרס
ג'יי זי / צילום: רויטרס

הראפר ג'יי זי תבע אתמול (ג') את מנהלת מחלקת בתי הכלא במדינת מיסיסיפי שבארה"ב ואת הסוהר הראשי של הכלא המדינתי בשם 29 אסירים, הטוענים כי שני הממונים לא עשו דבר כדי להפסיק את האלימות בכלא, בו נהרגו חמישה אסירים בשבועיים האחרונים.

"מקרי המוות האלוה הם תוצאה ישירה של חוסר ההתייחסות הגמור של מיסיסיפי לאנשים שהיא כלאה ולזכויות החוקתיות שלהם", נכתב בתביעה, שהוגשה על-ידי פרקליטו של ג'יי זי, עו"ד אלכס שפירו, לבית המשפט המחוזי בגרינוויל, מיסיסיפי.

הנתבעים הם נציבת בתי הכלא של מיסיסיפי, פליסיה הול, והמפקח הראשי על מערכת הענישה שלה, מרשל טרנר.

"אנחנו לא יכולים להתייחס בצורה כזו לבני אדם, והגיע הזמן לעשות משהו בנוגע לזה", מסר עו"ד שפירו בהודעה ששלח לערוץ החדשות של NBC. מחלקת בתי הכלא מסרה בתגובה כי היא אינה דנה בנושאים משפטים בהליכים.

ביום חמישי שעבר שיגר עו"ד שפירו מכתב בהול למושל מיסיסיפי פיל בריאנט בשם ג'יי זי ואמן ההיפ-הופ יו גוטי (מריו מימס), שמחה על "התנאים הלא אנושיים בבתי הכלא שמופעלים על-ידי מחלקת בתי הכלא של מיסיסיפי".

שפירו ציין כי לקוחותיו "מוכנים למצות את כל הדרכים האפשריות להשגת הקלה לאנשים שחיים בבתי הכלא במיסיסיפי ולבני משפחותיהם".

"רצף מקרי המוות שלא עולה על הדעת הוא הצטברות של שנים של תת־איוש והזנחה בבתי הכלא במיסיסיפי", כתב שפירו. "כאשר מדינה זו כולאת מספר גדל של אנשים, היא צמצמה באופן דרמטי את המימון שלה לבתי הכלא. התוצאה היא שהתנאים בהם אינם עומדים אפילו במבחן זכויות האדם הבסיסיות ביותר".