ברגע האחרון: הסכם בין הימין החדש לבית היהודי; בן גביר ועוצמה יהודית נשארו בחוץ

"גלובס" מעדכן מסגירת הרשימות לקראת הבחירות לכנסת ה-23 • איתמר בן גביר ועוצמה יהודית מחוץ להסכם הימין הדתי • הליכוד הגישו את רשימתם, כחלון לא נכלל • הרשימה המשותפת נרשמה להתמודדות • כחול לבן מילאה את מקומו של ח"כ גדי יברקן בנציג העלייה הרוסית

"גלובס" מעדכן מהערב האחרון לסגירת הרשימות לקראת הבחירות לכנסת ה-23

22:45

ברגע האחרון, הסכם בין הבית היהודי לימין החדש. איתמר בן גביר ועוצמה יהודית מחוץ להסכם וירוצו לבד. בשעה זו בן גביר ממלא את הטפסים לסגירת הרשימה - נותרו לו כ-15 דקות להגיש לוועדה את הרשימה הסופית.

סדר המקומות הראשונים ברשימה המאוחדת של הבית היהודי והימין החדש - בנט, פרץ, שקד, סמוטריץ'.

איתמר בן גביר במסדרונות הכנסת / צילום: טל שניידר, גלובס
 איתמר בן גביר במסדרונות הכנסת / צילום: טל שניידר, גלובס

22:20

איחוד המפלגות העבודה-גשר-מרצ הגיש את הרשימה הסופית שלו לכנסת ה-23. כפי שסוכם, עמיר פרץ יהיה הראשון ברשימה, אחריו ראש מפלגת גשר אורלי לוי אבקסיס ובמקום השלישי - ניצן הורוביץ. הרשימה המלאה היא: 1. עמיר פרץ 2. אורלי לוי אבקסיס 3. ניצן הורוביץ 4. תמר זנדברג 5. איציק שמולי 6. מרב מיכאלי 7. יאיר גולן 8. אילן גילאון 9. עמר בר-לב 10. רוויטל סוויד-דהן 11. עיסאווי פריג' 12. חגי רזניק 13. ערן חרמוני 14. מוסי רז 15. אמילי מואטי 16. סאלח סעד 17. כרמן אלמקייס עמוס 18. מיכל רוזין 19. גבי (גבריאלה) לסקי שוץ 20. יחיאל (חיליק) בר 21. גברי בר גיל 22. מהרטה ברוך רון 23. יניב שגיא 24. אחסאן חלאילה 25. עמיר ריטוב

21:50

מפלגת הליכוד הגישה את רשימתה לכנסת ה-23, שר האוצר משה כחלון אינו ברשימה כצפוי. הרשימה המלאה היא:

1. בנימין נתניהו 2. יולי יואל אדלשטיין 3. ישראל כ"ץ 4. גלעד ארדן 5. גדעון סער 6. מירי רגב 7. יריב לוין 8. יואב גלנט 9. ניר ברקת 10. גילה גמליאל 11. אבי דיכטר 12. זאב אלקין 13. חיים כץ 14. אלי כהן 15. צחי הנגבי 16. אופיר אקוניס 17. יובל שטייניץ 18. ציפי חוטובלי 19. דודי אמסלם 20. גדי יברקן 21. אמיר אוחנה 22. אופיר כ"ץ 23. אתי חווה עטיה 24. יואב קיש 25. דוד ביטן 26. קרן ברק 27. שלמה קרעי 28. מיקי זוהר 29. יפעת שאשא ביטון 30. שרן השכל 31. מיכל שיר 32. קטי שיטרית 33. פטין מולא 34. מאי גולן 35. טלי פלוסקוב 36. עוזי דיין 37. אריאל קלנר 38. אוסנת מארק 39. עמית הלוי 40. ניסים ואטורי 41. שבח שטרן 42. איוב קרא 43. מטי יוגב 44. יהודה גליק 45. נורית קורן

21:20

הרשימה המשותפת נרשמה להתמודדות לכנסת ה-23. לאחר הגשת רשימת המועמדים לכנסת ה-23 אמר יו"ר הרשימה איימן עודה:

"הרשימה המשותפת מגיעה לבחירות האלה מאוחדת מתמיד במטרה אחת - לעלות את אחוז ההצבעה בקרב הציבור הערבי ולהוות בית פוליטי לכל מי שמאמין בשלום, שוויון, צדק חברתי ודמוקרטיה. בפעם הקודמת עלינו ל-13 מנדטים וחסמנו את האפשרות לקואליציית חסינות וסיפוח - הפעם נפנה את המושחת הגזען מבלפור לתמיד. הגיע הזמן להתקדם כדי שנוכל לבטל את חוק קמיניץ, לסגור פערי תקציב, למגר את האלימות מהחברה הערבית ולהשיג שלום צודק בין ישראלים ופלסטינים".

חברי הרשימה המשותפת בתמונה קבוצתית / צילום: הרשימה המשותפת
 חברי הרשימה המשותפת בתמונה קבוצתית / צילום: הרשימה המשותפת

במהלך הרישום, העיר להם ח"כ עודד פורר מן הבית היהודי כי הם מלינים על גזענות והסתה נגדם, אך ברשימתם נמצאת חברת הכנסת היבא יזבק, שהיללה את הרוצח סמיר קונטר. חברי הכנסת של הסיעה, אחמד טיבי ומנסור עבאס הלינו על כינוי חבריהם כ"גיס חמישי" ותקיפות של חברי הכנסת, השופט הנדל הבטיח להם כי כל תלונה שלהם תיבדק.

ח"כ דוד ביטן, היושב בעת הרישום כחבר ועדת הבחירות, העיר בצחוק: "אתם חייבים לנתניהו את ההצלחה שלכם בקלפיות".

19:50

מפלגת הליכוד שיחררה הודעה מיוחדת של ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי מעברו של ח"כ גדי יברקן לרשימה: "גדי אני שמח לראות אותך כאן. יש לנו כל-כך הרבה מה לעשות ומה לתקן - במאבק באלימות, בגזענות, למען השיוויון, למען העלאת שארית אחינו ואחיותנו כאן בארץ. אני שמח לראות אותך. ברוך שובך הביתה לליכוד".

ח"כ יברקן מסר בתגובה לראש הממשלה: "אדוני ראש הממשלה אני שמח לחזור הביתה. בין היתר אני חוזר בזכות הלחץ שהפעילה עליי הקהילה ימים ולילות בתקופה האחרונה. אני עשרים שנה בפעילות חברתית למען הדברים הללו. אין גאה ממני בקהילה בית ישראל שהפכה לכוח אלקטורלי משפיע בפעם הראשונה מזה עשרות שנים ואני חייב להם חוב מוסרי. אני מקווה ומאמין שנשפר את מצבה של הקהילה ושל החברה בישראל למען אחדות עם ישראל ולמען ארץ ישראל. נעשה ונצליח".

19:00

מפלגת כחול לבן מילאה את מקומו של ח"כ גדי יברקן בנציג העלייה הרוסית. במקום ה-33 יוצב אנדרי קוז'נוב, לשעבר כתב צבאי של ערוץ 9 וחוקר במכון MEMRI, עלה לארץ ב-1997. בן 40, נשוי, אב ל-3, מפתח תקווה והוא בעל תואר שני בחקר ויישוב סכסוכים מהאוניברסיטה העברית. שימש בחודשים האחרונים כדובר כחול לבן לתקשורת הרוסית.

18:30

רשימת הפיראטים הגיעה להירשם בוועדת הבחירות אצל השופט הנדל, לוותה בצילומים רבים ואף הוציאה חיוך מיו"ר הוועדה השופט הנדל.

מפלגת הפיראטים / צילום: טל שניידר, גלובס
 מפלגת הפיראטים / צילום: טל שניידר, גלובס

יו"ר ועדת הבחירות השופט הנדל / צילום: טל שניידר, גלובס
 יו"ר ועדת הבחירות השופט הנדל / צילום: טל שניידר, גלובס

18:20

השר נפתלי בנט הודיע לשר רפי פרץ כי לא יסכים בשום מצב לשבת ברשימה אחת בכנסת עם אדם שמחזיק בסלון ביתו תמונה של רוצח שרצח 29 חפים מפשע.

בנט נפגש כעת עם השר רפי פרץ ושם גם הודיע על החלטתו זו. פרץ כינס את בית הדין של הבית היהודי לעוד שעה, כדי לקבל החלטה סופית.

בנט נמצא תחת לחצים כבדים בשעות האחרונות למזג את כל מפלגות הימין, אך אינו רוצה בכך. מנגד, השר פרץ מקבל הצעות נרחבות מן הימין החדש, תוך שהוא מתבקש על ידי בנט להפר את ההסכם עליו חתם עם איתמר בן גביר ומפלגת עצמה. כזכור, עוצמה התמודדה בנפרד בבחירות מועד ב' וגרפה כ-83 אלף קולות.

בנט כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "לא אכלול ברשימה שלי מי שמחזיק בסלון ביתו תמונה של אדם אשר רצח 29 איש חפים מפשע. זה כל-כך מובן מאליו, שאני נדהם שאני נדרש להסביר זאת בכלל. דמיינו חבר קונגרס אמריקאי שהיה תולה על קיר ביתו תמונה של מי שרצח עשרות יהודים בבית כנסת בזמן התפילה. זה נשמע לכם הגיוני? לא אכפת לי כמה ילחצו עליי. זה בכלל לא עולה על דעתי".

עוד כתב בנט, כי הישראלים "לא שבו מגלות לארץ ישראל בשביל לחיות כמו מיליציות פרועות שעושות דין לעצמן. זה לא ימין. זו אנרכיה", הוא כתב. "אם בן גביר יחליט בכל זאת לרוץ, ראש הממשלה יבהיר לציבור שהפעם שאין לבן גביר שום סיכוי לעבור את אחוז החסימה. יהיו מעט מאד אנשים שיבזבזו את קולם. זכרו: בבחירות הקודמות ראש הממשלה פעל הפוך. הוא סבר שיש לבן גביר סיכוי טוב לעבור, ולכן הוא דווקא עודד אנשים להצביע לבן גביר. רבבות אכן נרתמו בתמימות 'להצביע בן גביר כדי להציל את הימין', ושרפו את קולותיהם. בן גביר לא התקרב בכלל לאחוז החסימה. חסרו לו 60,000 קולות שזה המון".

עוד אמר בנט: "הקריאה של הליכוד כלפיי להכניס לרשימה בהנהגתי את בן גביר אינה ראויה. חבריי בליכוד - אם אתם כל-כך רוצים אותו, שריינו אותו אצלכם!".