עוד לפני העריקה למפלגת הליכוד, גדי יברקן היה חבר פעיל במפלגת העבודה

חברי סניף רחובות של מפלגת העבודה יודעים לספר כי יברקן היה פעיל בסניף המפלגה בעיר, ואפילו מזכירת הסניף לייקי גבע ז"ל פרשה עליו את חסותה הפוליטית וקידמה אותו

ח"כ גדי יברקן וראש הממשלה נתניהו / צילום: הליכוד
ח"כ גדי יברקן וראש הממשלה נתניהו / צילום: הליכוד

השופינג הפוליטי של ח"כ גדי יברקן מן הליכוד, לכחול לבן (תל"ם) ובחזרה לליכוד הערב (ד'), שעות ספורות לפני סגירת הרשימות, לא הפתיע חלק מן האנשים המכירים את יברקן שנים.

עוד לפני שהיה חבר מפלגת הליכוד בין השנים 2008 ואחר כך ניסה להתמודד ברשימת הליכוד לכנסת באותן השנים, ולאחר מכן שוב ב-2012 - ניסה יברקן את מזלו כחבר ופעיל במפלגת העבודה.

חברי סניף רחובות של מפלגת העבודה יודעים לספר שיברקן היה פעיל בסניף המפלגה בעיר, ואפילו מזכירת הסניף לייקי גבע ז"ל פרשה עליו את חסותה הפוליטית וקידמה אותו. חבר מועצת עירית רחובות, ואיש מפלגת העבודה עו"ד יעקב בוטניק אמר הערב ל"גלובס" שהוא מכיר את יברקן עוד מן הימים שהיה פעיל בסניף המפלגה בעיר רחובות: "הוא היה בסניף שלנו של מפלגת העבודה במשך שנתיים ולא הצליח להתקדם במפלגה. יברקן הוא אכזבה עצומה. אני עוד זוכר שלפני 2008 הוא הוביל אצלנו ערב בסניף עם שמעון פרס, ופרס היה נרגש כאשר קיבל מיברקן ספר שירה שיברקן כתב על העלייה לישראל, תוך חציית המדבר".

הערב התייחסה ח"כ פנינה תמנו שטה מכחול לבן לנושא ואמרה כי "האתיופים בישראל אינם למכירה. אמרתי זאת לח"כ דוד ביטן והוא הסכים איתי על כך והוא גם התנגד למהלך".

במהלך הקמפיינים הקודמים, מועד א' ומועד ב', תקף ח"כ יברקן את נתניהו ואת בכירי הליכוד, בשל היחס שלהם לקהיליה האתיופית ובשל נושאים נוספים. רק לאחרונה כתב יברקן בחשבון הטוויטר שלו "נתניהו הולך לשפוך מיליונים בניסיון חיזור נואש אחר קולותיהם (של יוצאי אתיופיה) שעברו לכחול לבן. רק דבר אחד נתניהו לא מבין, את 'האתיופים' לא קונים בכסף. דבר אליהם רק בערכים ובאידאולוגיה. מה שאין כבר בליכוד של היום".