כסף בקיר | פודקאסט

הכירו את מתווך הנכסים מהגליל שהתייאש מישראל וגילה את אתונה

המתווך פאדי פרח מנצרת התמחה במציאת נכסים למשקיעים באזור מגוריו • עם העלאת המס לדירה שנייה ל-8% הכול התייבש, וזרם המשקיעים פנה מעבר לים - והוא בעקבותיו • האזינו לפודקאסט "כסף בקיר"

פאדי פרח, משקיע ומתווך נדל"ן בגליל וביוון / צילום: איל יצהר, גלובס
פאדי פרח, משקיע ומתווך נדל"ן בגליל וביוון / צילום: איל יצהר, גלובס

לפני ארבע שנים הבין המתווך פאדי פרח מנצרת שמשהו בעבודה היומיומית שלו משתנה. אם עד לאותה תקופה הוא התעסק רק בנכסים קרובים כמו נצרת, נוף הגליל, עפולה והסביבה; לקוחות שעבד עימם בעבר, בדגש על תחום ההשקעות בנדל"ן, לא הפסיקו לדבר איתו על חו"ל.

"הגעתי לשם לבקשת הלקוחות שלי, מדובר בקבוצת משקיעים שעובדים עם המשרד שלי. הם התחילו לבקש ממני 'אנחנו רוצים להשקיע בחו"ל, יאללה תתחיל כבר'. הם הגיעו למסקנה שפה בארץ אי-אפשר לעשות אקזיט, אי-אפשר להרוויח היום על דירה כמו שהיה פעם. ומצד שני, היום העולם קטן".

פרח הבין את המסרים שמגיעים מהשטח והחל לרחרח סביב יעדים באירופה, וכך הגיע ליוון, שם גם יצר קשר עם עורך דין מקומי שמלווה את העסקאות. "זה עורך דין ישראלי לשעבר שגר שם כבר 18 שנה. הוא גם פועל במהלך העסקה בהחתמת החוזים".

כשאני מבקש ממנו לתת דוגמה לעסקה שקיים לאחרונה, הוא מספר על דירה באתונה. "יש משקיע שקנה דרכי דירה בשטח 75 מ"ר ב-90 אלף אירו. הוא העביר את הנכס לחברת ניהול, והוא מקבל אלף אירו לחודש דמי שכירות, זאת אומרת 12 אלף אירו שנתית, וזה אחרי כל ההוצאות".

לדבריו, השיטה של חברת הניהול הספציפית הזו היא להעביר לבעל הדירה מחיר קבוע של 1,000 אירו. "אם הם מקבלים יותר - הם הרוויחו, זו השיטה שלהם", הוא מסביר.

אילו הוצאות נלוות יש לרכישת נכסים ביוון?

"יש הוצאות של עורך דין ומתווך. מבחינת מיסוי, אנחנו מדברים על מס רכישה בגובה 3%. בנוסף צריך לשלם 15% מגובה השכירות כמס, למי שמקבל עד 12 אלף אירו משכירות".

אותו משקיע שקנה ב-90 אלף אירו, נסע לשם בעצמו?

"ספציפית הלקוח הזה לא היה צריך לנסוע. הוא היה פעם באתונה ומכיר את האזור ומבין שזו הזדמנות".

האזינו לסיפור המלא בפודקאסט "כסף בקיר"