הארי ומייגן יפרשו - וישיבו 2.4 מיליון ליש"ט למשלמי המסים הבריטים

הארמון הודיע כי השניים גם לא יקבלו עוד מימון ציבורי, וכי עליהם להשיב כספים שקיבלו לשיפוץ ביתם

הנסיך הארי ומייגן מרקל / צילום: רויטרס
הנסיך הארי ומייגן מרקל / צילום: רויטרס

פרישתם של מייגן והארי מהמשפחה המלכותית תהיה משמעותית וגורפת הרבה יותר ממה שקיוו, והם ייאלצו גם להחזיר 2.4 מיליון ליש"ט למשלמי המסים הבריטיים; כך סוכם אתמול בתום דיונים שנמשכו ימים בנוגע לאופי חייהם החדשים של הזוג המלכותי-לשעבר.

השניים פירסמו ביום רביעי שעבר הצהרה - שעוררה סערה בבריטניה וברחבי העולם - לפיה יהיו מעוניינים לשלב חיים חדשים ועצמאיים יחד עם היותם חברים במשפחה המלכותית הבריטית. ואולם, תוצאות הדיונים שהתנהלו מאז ועד אתמול מראות כי ההצעה למעשה נדחתה - והשניים יורחקו מכל התפקידים הרשמיים, התארים וגם הכסף והקצבאות הכרוכות בלהיות חבר במשפחת המלוכה.

בין השאר, ייאלצו השניים להחזיר 2.4 מיליון ליש"ט שהוציאו בשנתיים האחרונות על שיפוץ בית שקיבלו במתנה מהמלכה אליזבת השנייה בפרוגמור. הבית, עם זאת, יישאר ברשותם וישמש אותם במהלך הביקורים בממלכה המאוחדת מקנדה, לשם הם מתכננים לעבור. בהודעה שפורסמה כתבו בני הזוג כי הם מעוניינים להשיב את הכסף, בניגוד לנאמר בהודעה המקורית שלהם.

השניים גם לא ייזכו יותר לתואר "הוד מעלתו" ו"הוד מעלתה", למרות שיישארו הדוכס והדוכסית מסאסקס. הארי ומייגן רשמו בחודשים האחרונים את תואר זה כסימן מסחרי מוגן בבריטניה וברחבי העולם. "אני שמחה שיחד מצאנו את הדרך הבונה והמחזקת להתקדם קדימה בעבור נכדי ומשפחתו... אני מכירה באתגרים שהם חוו כתוצאה מביקורת ותשומת לב רבה בשנתיים האחרונות, ותומכת ברצונם לחיים עצמאיים יותר", אמרה המלכה אליזבת השנייה בהצהרה שפורסמה אמש לתקשורת. השניים לא צפויים לקבל יותר כסף מקרן הריבון שמשמשת למימון בית המלוכה בבריטניה. לפי הודעת ארמון באקינגהם, המודל החדש ייכנס לתוקף באביב הקרוב.