על תבונה ונגישות: מי השיקו את פורום valuable 500 ישראל

וגם: רגע לפני פרישתו - שמואל פלדל, מנכ"ל סימנס ישראל, יצא לסיור פרידה

משתתפי ומשתתפות Valuable 500 Israel / צילום: איציק יסנוביץ
משתתפי ומשתתפות Valuable 500 Israel / צילום: איציק יסנוביץ

עמותת נגישות ישראל ערכה בשבוע שעבר בבורסה לניירות ערך מפגש השקה של פורום "The Valuable 500 Israel", שהוא נציגות מקומית למיזם שהקימה קרולין קייסי. מטרת הפורום, אליו הגיעו נציגי חברות מהעולם, היא לקדם שילוב והעסקת עובדים עם מוגבלויות ונגישות של עסקים ללקוחות עם מוגבלות. קייסי עצמה היא בעלת לקות ראייה.

בין היתר נאמר במפגש כי בישראל פועל המספר הרב ביותר של חברות בפורום שמצב ההנגשה והשילוב בהן, הוא המתקדם בעולם, בין היתר הודות לחקיקת הנגישות בארץ ולפעילות האחריות התאגידית של החברות. לדברי קייסי, מודל הטמעת "ארגון נגיש" של עמותת נגישות ישראל יופץ בקרב יותר מ-220 חברות בינלאומית שהצטרפו למיזם valuable 500, וחתימתן תוצג בוועידה הכלכלית הבינלאומית בדאבוס.

עוד באירוע, חתמו למעלה מ-30 מנכ"לים ומנכ"ליות במשק בישראל על התחייבות לקידום הנגישות והשילוב של אנשים עם מוגבלות. בחותמים היו: יהודה בן אסאייג, מנכ"ל מנורה מבטחים; אבנר סטפק, מבעלי השליטה במיטב דש; ראובן קפלן, מנכ"ל פסגות; ניס אגמון, משנה למנכ"ל כלל ביטוח; פרופ' ארי שמיס, מנכ"ל אסותא; יפעת רייטר, מנכ"לית AIG; עודד ערן, יו"ר בנק הפועלים; ורבים אחרים.

עוד נכחו: אריק פינטו, יו"ר בבילון ולשעבר מנכ"ל בנק הפועלים; הנהלת נגישות ישראל - יובל וגנר, נשיא העמותה; מיכל רימון, המנכ"לית; ואבי ישראל, היו"ר; רועי שוולב, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות; איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך; ואחרים. 

משתתפי ומשתתפות Valuable 500 Israel/  צילום: איציק יסנוביץ
 משתתפי ומשתתפות Valuable 500 Israel/ צילום: איציק יסנוביץ

רגע לפני פרישתו: שמואל פלדל, מנכ"ל סימנס ישראל, יצא לסיור פרידה

רגע לפני פרישתו הרשמית מסימנס ישראל, הגיע ד"ר שמואל פלדל, מנכ"ל החברה (עד סוף החודש) לסיור בתחנת הכוח הפרטית IPM בבאר טוביה.

יחד עם פלדל הגיעו לתחנה המוקמת גם סמנכ"ל הכספים אריאל פורת, שיחליפו בתפקיד; עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל; ודורון שלגי, מנהל אגף פרוייקטי הולכה בחברת החשמל; שהתלוו לסיור שערך אסף ויטמן, מנכ"ל IPM.

תחנת הכוח IPM באר טוביה, שנמצאת בשליטת גלובל פאוור, לאומי פרטנרס וקרן נוי, מוקמת ותופעל על-ידי סימנס. התחנה, בהספק של 450 מגה וואט, עתידה לפעול בסוף שנת 2020 וצפויה לספק כ-3.5% מצריכת החשמל בישראל ולייצר ביעילות של כ-60% שהיא הגבוהה ביותר מבין תחנות הכוח בישראל. בסימנס טוענים כי בכך תהיה לה תרומה לאיכות הסביבה, והיא תתן מענה לגידול הצפוי בשנים הקרובות בשימוש בחשמל. מרבית תפוקת התחנה (85%) תימכר לרשת החשמל הארצית והיתרה תימכר ישירות לצרכנים פרטיים גדולים.

פלדל, שהודה לבלוך על שיתוף-הפעולה לאורך השנים, ציין כי "זו תחנת הכוח הרביעית שסימנס מקימה בשנים האחרונות בישראל, אבל זו הפעם הראשונה שבו היא תתפעל ותתחזק פרויקט בסדר גודל כזה בתחום האנרגיה בארץ". 

אסף ויטמן דורון שלגי עופר בלוך ושמואל פלדל/  צילום: אייל פרידמן
 אסף ויטמן דורון שלגי עופר בלוך ושמואל פלדל/ צילום: אייל פרידמן