דיוידשילד-פספורטכארד נהפכת לחברת ביטוח - ואייל בן שלוש יכהן בה כיו"ר

החברה, שנמצאת בבעלות אלון קצף וחברת הביטוח האמריקאית White Mountains, קיבלה את אישור רשות שוק ההון • החברה תפעל ישירות מול הציבור, וגם תמשיך במכירת ביטוח דרך סוכנים

אלון קצף / צילום: תמר מצפי
אלון קצף / צילום: תמר מצפי

חברת ביטוח חדשה בישראל: כפי שנחשף לראשונה באתר "גלובס", קבוצת דיוידשילד-פספורטכארד, שנמצאת בבעלות משותפת של המייסד אלון קצף וחברת הביטוח האמריקאית White Mountains, קיבלה היום את אישור רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, שבראשות הממונה ד"ר משה ברקת.

את החברה החדשה, שכבר מציגה היקפי פרמיות של חברת ביטוח קטנה, יובילו היו"ר אייל בן שלוש, שכיהן בעשור שעבר כממונה על שוק ההון ובעבר גם היה דירקטור בקבוצת הביטוח מגדל, והמנכ"ל רן מזרחי. בן שלוש נמנה עם דירקטוריון דיוידשילד זה שנים, זמן קצר לאחר שעזב את הפיקוח. המייסד קצף ממשיך בתפקידו כנשיא הקבוצה, ויואל אמיר ימשיך לנהל את הסוכנויות של הקבוצה.

הממונה על רשות שוק ההון הודיע היום כי העניק רישיון ל"חברת ביטוח דיגיטלית חדשה", שצפויה "לפעול באופן דיגיטלי, והיא תאפשר למבוטחים ולסוכנים לבצע את רכישת הפוליסה, לקבל שירות וליישב תביעות שונות בזמן אמת גם דרך המחשב או הסמארטפון". החברה תפעל ישירות מול הציבור, וגם תמשיך במכירת ביטוח דרך סוכני ביטוח.

ברשות ציינו כי החברה החדשה "תעסוק תחילה, בעיקר במכירת ביטוח מפני מחלות ואשפוז (נסיעות לחו"ל, הוצאות רפואיות ורילוקיישן), והיא צפויה להרחיב את פעילותה בהמשך". דבר הפיכתה של דיוידשילד לחברת ביטוח עצמאית נחשף לראשונה באתר "גלובס" בשבוע שעבר, כאשר את התוכניות של בעלי החברה החדשה לפעול בתחום חשפנו ב"גלובס" כבר באוגוסט 2018.

עד כה פועלות דיוידשילד ופספורטכארד כסוכנויות ביטוח ייחודיות, שמנהלות בעצמן את המכירה, התפעול והתביעות בביטוחים שהן מוכרות לקהל לקוחות גדול, שמספרם מוערך ב-1.7 מיליון. סוכנויות הקבוצה נמנות עם מובילות השוק בביטוחי נסיעות לחו"ל וביטוח רילוקיישן. לקבוצה פעילויות בינלאומיות, והביטוח שהן מכרו עד היום הוא של חברת הביטוח הפניקס. 

דיוידשילד התחילה לפעול בשנת 2000, בעוד פספורטכארד הוקמה ב-2014. בדיוידשילד מספרים כי "הקבוצה פועלת בכמה שווקים גלובליים, ובהם אוסטרליה, גרמניה ומדינות נוספות באירופה, והיא מספקת שירותים רפואיים למבוטחיה ביותר מ-140 מדינות ברחבי העולם". 

דיוידשילד מצטרפת כעת לשתי חברות ביטוח דיגיטליות שקיבלו אישור רגולטורי, ושכבר מוכרות ביטוח לציבור הרחב בישראל: ליברה של אתי אלישקוב, וחברת ווישור של אמיל ויינשל וניצן צעיר הרים.