הדיון בחסינות נתניהו מתקרב: אדלשטיין יכנס את המליאה בשבוע הבא

מליאת הכנסת תכונס ביום שלישי הבא • יו"ר הכנסת: "הליך הדיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה הפך למזוהם"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין / צילום: יונתן זינדל
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין / צילום: יונתן זינדל

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע היום (א') כי הוא מתכוון לכנס את מליאת הכנסת ביום בשלישי הבא כדי לאשר את הקמת ועדת הכנסת. הוועדה צפויה לדון בבקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עם אישור הקמת הוועדה, ימונו חברי ועדת הכנסת. לאחר מכן תיפתח הדרך לתחילת דיוני החסינות.

אדלשטיין מסר הערב כי "כפי שאמרתי לפני שבוע - הליך הדיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה הפך למזוהם. סיעות הבית יהפכו את דיוני ועדת הכנסת לתעמולת בחירות אסורה, ובית המחוקקים יהפוך לג'ונגל. טעימה מרה מכך הורגשה בדיון שהתקיים בוועדה המסדרת לפני מספר ימים.

"במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר הצהרתי: 'לא אעכב ולא אזרז את הדיון. את כל ההחלטות אקבל על-פי אותם ערכים בהם אני דוגל כל חיי ובהתאם להוראות החוק, תקנון הכנסת ופסיקה משפטית קיימת'. כך בדיוק פעלתי כעת. אף שאני חולק על עמדת היועץ המשפטי לכנסת, אני סבור כי כדי לשמור על אמון מוסד יו"ר הכנסת על-ידי כל סיעות הבית, קיימת חשיבות לקבלה.

"בשבוע מדיני חשוב בישראל, במהלכו מגיעים למדינה, וגם לכנסת, עשרות מנהיגים מהעולם, לא אאפשר במשכן הכנסת התכתשות, שבכל מקרה היא פסולה ומהווה ביזוי בית המחוקקים. קל וחומר שלא אאפשר לקיים דיון בכנסת בנושא השנוי במחלוקת ביום השואה הבינלאומי שיחול ביום שני הבא".

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.