הארי וינדזור: "זו לא הייתה החלטה קלה, אבל אין אופציה אחרת"

בהתבטאות ראשונה מאז שארמון בקינגהאם הודיע כי הארי ואשתו מייגן יורחקו מכל התפקידים הרשמיים, הביע הארי "צער עמוק" ולקח אחריות מלאה על ההחלטה להתרחק ממשפחת המלוכה • "לקחתי צעד קדימה לתוך חיים, שאני מקווה שיהיו רגועים יותר"

הארי, הדוכס מסאסקס / צילום: Toby Melville, רויטרס
הארי, הדוכס מסאסקס / צילום: Toby Melville, רויטרס

הדוכס מסאסקס הארי וינדזור הביע "צער עמוק" בהתבטאות ראשונה מאז שארמון בקינגהאם הודיע כי הארי ואשתו מייגן יורחקו מכל התפקידים הרשמיים, התארים וגם הכסף והקצבאות הכרוכות בלהיות חבר במשפחת המלוכה הבריטית

"בריטניה היא הבית שלי ומקום שאני אוהב" אמר הארי אתמול (א') בנאום באירוע צדקה בלונדון. "זה לעולם לא ישתנה".  

"ההחלטה שקיבלתי בשבילי ובשביל לאשתי, היא לא החלטה שהתקבלה בקלות", אמר הארי. "היו הרבה חודשים של דיבורים אחרי הרבה מאוד שנים מאתגרות. אני יודע שלא תמיד עשיתי הכל נכון, אבל בכל מה שקשור להחלטה הזו, באמת שאין אופציה אחרת. קיווינו להמשיך ולשרת את המלכה, את הממלכה, ואת הצבא הבריטי, אבל בלי מימון ציבורי, לצערי זה לא יהיה אפשרי". 

הזוג הודיע במפתיע בתחילת החודש כי הם לוקחים צעד אחורה ממשפחת המלוכה הבריטית. השניים הודיעו כי יחלקו את זמנם בין בריטניה לצפון אמריקה ויפעלו לקראת עצמאות כלכלית. כחלק מההסכם שנחתם השבוע עם הארמון, הארי ומייגן ייאלצו להחזיר 2.4 מיליון ליש"ט למשלמי המסים הבריטיים - סכום שהוציאו בשנתיים האחרונות על שיפוץ בית שקיבלו במתנה מהמלכה אליזבת השנייה בפרוגמור. השניים גם לא יזכו יותר לתואר "הוד מעלתו" ו"הוד מעלתה", למרות שיישארו הדוכס והדוכסית מסאסקס. 

"קיבלתי את זה, בידיעה שזה לא ישנה את מי אני או כמה מסור אני", אמר הארי אתמול. "אבל אני מקווה שזה יעזור לכם להבין לאן זה הגיע, שהייתי צריך להרחיק את המשפחה שלי מכל מה שאי פעם הכרתי, כדי לקחת צעד קדימה לתוך חיים, שאני מקווה שיהיו רגועים יותר".