התרגיל של סנו יעלה לה יותר ממיליון שקל

בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד סנו נטען כי באריזות של ניילון נצמד, החברה גרעה כ-7% מהמידות שצוינו על האריזה • כעת סנו תגדיל את המוצרים כפיצוי - מהלך שמגלם ערך של החזר כספי לצרכנים בשווי של 988 אלף שקל

יובל לנדסברג, מנכ"ל סנו / צילום: אמיר מאירי
יובל לנדסברג, מנכ"ל סנו / צילום: אמיר מאירי

סנו סיפקה פחות מוצר ממה שהיא הצהירה על גבי האריזות, וכעת היא תפצה: בית המשפט המחוזי מרכז-לוד אישר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד סנו.

התובעים, שיוצגו על-ידי עו"ד דוד שוורצבאום ממשרד מרקמן את טומשין, טענו כי מוצרי סנו הכילו פחות מהמידות המוצהרות על גבי האריזות. כך למשל באריזות של ניילון נצמד (30 מטר ו-150 מטר), החברה גרעה כ-7% מהמידות שעליהן היא הצהירה על גבי האריזה.

סנו מבחינתה טענה כי לא מדובר בנוהג שהתרחש באופן שיטתי, וכי בחלק מהמקרים היא אף מספקת מוצר הגדול בממדיו מזה המוצהר על גבי האריזות. עוד טענה סנו כי המוצרים הוזמנו מחברה סינית שמייצרת עבור חברות רבות בעולם, וכי מעולם לא הוגשה תביעה דומה.

בית המשפט סבר כי יש מקום לפצות את הצרכנים. הצדדים ניגשו להליך גישור, שבאמצעותו הגיעו לפשרה, לפיה החברה תגדיל את המוצרים שהיו נשוא התביעה: ניילון נצמד במארז זוגי באורך כולל של 60 מטר יגדל לאורך כולל של 66 מטר, ומארז של ניילון נצמד באורך של 150 מטר יוגדל לאורך של 160 מטר. הפיצוי הזה מגלם ערך של החזר כספי בשווי של 988 אלף שקל, שלפי התחשיב נגרע מהציבור שרכש את המוצרים הללו ולא קיבל תמורה מלאה לכספו.

סנו אף התחייבה להקפיד לספק את גלילי הנייר הנצמד באורכים המוצהרים. החברה תוודא זאת מול היצרן ותשלח מוצרים מדגמיים לבדיקת מכון התקנים הישראלי, כשי לבחון האם החברה אכן מספקת את מה שהיא מתחייבת לו על גבי האריזה.

עוד נקבע כי התובעים יקבלו תגמול של 40 אלף שקל, ושכר-הטרחה יעמוד על 160 אלף שקל.

התרגיל של סנו, בין אם נעשה במכוון או לא, עולה לה כעת יותר ממיליון שקל. המסר לחברות הוא ברור - מערכת היחסים בין צרכן לחברה מושתתת על אמון, וכשהוא נפגע, אין פלא שהצרכנים הופכים יותר חשדניים, והבסיס למערכת היחסים התקינה הזו מתערער. מה שבטוח הוא שכשמבטיחים - צריך לקיים, גם אם מדובר בכמה סנטימטרים של ניילון נצמד (ת"צ 51286-07-17).