ארגון העיתונאים: מינויים חדשים למנכ"ל ולמנהלת תחום חופש העיתונות

ארגון העיתונאים ממשיך בהתארגנות אחרי הפרידה מההסתדרות • אלי גרשנקרוין מונה למנכ"ל, והעיתונאית ענת סרגוסטי מונתה למנהלת תחום חופש העיתונות בארגון

ענת סרגוסטי / צילום: איל יצהר, גלובס
ענת סרגוסטי / צילום: איל יצהר, גלובס

ארגון העיתונאים ממשיך בהתארגנות אחרי הפרידה מההסתדרות: לאחר שהשבוע הועבר אליו הייצוג של ארבעה כלי תקשורת (וואלה, "טיים אאוט", "הארץ"-"דה מרקר" וערוץ 20), מוכרז כעת גם סבב מינויים חדש, במסגרתו אלי גרשנקרוין מונה למנכ"ל, והעיתונאית ענת סרגוסטי מונתה למנהלת תחום חופש העיתונות.

גרשנקרוין עבר לארגון העיתונאים לפני כשנה, במהלכה ליווה את המשא-ומתן בתאגיד השידור הציבורי, את תהליך ההיפרדות מההסתדרות ואת המהלך להקמת העמותה ובניית התשתיות הנדרשות לפעילותו של הארגון כארגון עצמאי. קודם לכן ניהל במשך שלוש שנים את תחום המחקר והמדיניות באגף כלכלה בהסתדרות.

את תחום חופש העיתונות, אחד מהתחומים החשובים ביותר בארגון, תנהל ענת סרגוסטי - אחת העיתונאיות המוערכות בענף המזוהה עם נקיטת עמדה בסוגיות חברתיות שונות. סרגוסטי תהיה אחראית על קידום מהלכים לחיזוק חופש העיתונות והעיתונאים בתוך המערכות ומול גורמים שונים, ולצד זה תפעל לקידום שוויון מגדרי בענף.

נזכיר כי לסרגוסטי יש עבר עיתונאי עשיר: היא הייתה ממקימות חדשות 2, שם שימשה כתבת בעזה, ערכה במשך מספר שנים את המהדורה המרכזית ואת "אולפן שישי" והייתה כתבת בוושינגטון ובשדרות. בהמשך ניהלה את "אג'נדה" - מרכז ישראלי לאסטרטגיה תקשורתית, והייתה ממקימות תא העיתונאיות.

עו"ד אייל וייס יהיה אחראי על ניהול המחלקה המשפטית, לרבות הקמת מערך ייעוץ פרט לחברי הארגון. וייס ישמש גם רכז איגוד מקצועי. 

וייס עסק ב-3 השנים האחרונות בליטגציה ובייעוץ משפטי בתחום משפט העבודה הפרטי והקיבוצי במשרד ארנה לין ושות'. במסגרת עבודתו ייצג וייעץ לארגוני עובדים גדולים. וייס מכיר מקרוב גם את ענף העיתונות ושימש בעברו ככתב בעיתון "במחנה" ובמשך 3 שנים כעורך וכראש דסק במוסף הכלכלי של עיתון "מעריב". בנוסף היה פעיל בארגון "כוח לעובדים", במסגרתו ליווה התארגנויות עובדים.

יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, מסר בתגובה: "מדובר בשלושה מינויים מצוינים שמביאים המון ערך מוסף לארגון וגם משלימים זה את זה. ציבור העיתונאים בישראל זכה בשלושה אנשים מעולים חדורי תחושת שליחות ורצון, שללא ספק ייקחו את הארגון קדימה ויעשו הרבה טוב".