רגע לפני מחיקתה מהמסחר ובעזרת האחים גינדי: קאנומד גייסה כ-27 מיליון שקל בדיסקאונט של 40%

בעלי מניות בביופארם שהשקיעו 3 מיליון שקל יקבלו כ-13% מהון החברה • ביופארם תמוזג לקאנומד תמורת 50% מהמניות, ולאחר המיזוג יחזיקו בעלי ביופארם - האחים גינדי וחגית ויינשטוק ודודו זהבי - בכ-57% מהחברה הממוזגת

מנור וכפיר גינדי / צילום: דן שטרן
מנור וכפיר גינדי / צילום: דן שטרן

חברת קאנומד  הצליחה לחמוק ממחיקתה מן המסחר בבורסה בת"א, בניסיון הרביעי. לאחר שבוטלו שלוש עסקאות קודמות להשקעה בחברת הקנאביס, שנועדו להוציא אותה מרשימת השימור, הצליחה החברה, עם עסקה למיזוג פעילות הקנאביס של יזמי הנדל"ן מנור וכפיר גינדי לתוכה - חברת ביופארם - לגייס מהציבור סכום של 27 מיליון שקל שהיה דרוש להמשך חייה כחברה ציבורית. הגיוס בוצע אתמול (ג'), ימים ספורים לפני מחיקתה ממסחר לולא הייתה מגייסת את הסכום.

ההנפקה של מניות קאנומד נערכה במחיר של 0.3 שקל למניה, לעומת מחיר של כ-0.5 שקל למניה בתחילת יום המסחר אתמול - שבמהלכו צנחה ביותר מ-20%. היום המשיכה מניית קאנומד לצלול, כשהיא משלימה ירידה דו-יומית של כ-40% ו"מיישרת קו" עם מחיר ההנפקה.

המחיר בהנפקה, הנמוך משמעותית ממחיר השוק, נועד להבטיח שההנפקה אכן תצא לפועל. גם במחיר הזה, ולמרות ההשתדלות של האחים גינדי בשוק ההון, רק לכ-90% מהמניות המוצעות בהנפקה היה ביקוש, והחברה גייסה כאמור 27.3 מיליון שקל.

הגיוס הנוכחי העביר לידי המשקיעים בהנפקה כ-80% ממניות קאנומד לפני המיזוג. בין אלה, גם בעלי מניות בביופארם שהשקיעו 3 מיליון שקל ויקבלו כ-13% מהון החברה. במסגרת עסקת המיזוג, ביופארם תמוזג לתוך קאנומד תמורת 50% מהמניות, כך שלאחר המיזוג יחזיקו בעלי ביופארם - האחים גינדי וכן עורכי הדין חגית ויינשטוק ודודו זהבי - בכ-57% מהון החברה.

רגע לפני ההנפקה, דיווחה קאנומד כי רשות ני"ע דרשה ממנה להפחית את הערכת השווי לפעילות ביופארם המתמזגת, מ-83 מיליון שקל ל-60 מיליון, וגם מהלך זה השפיע כנראה על התיאבון המוגבל של הציבור להנפקה.  

מפעל וחווה, בית מרקחת והפצה בגרמניה

קאנומד היא חברת קנאביס שפעילותה העיקרית היא בעלות על חוות קנאביס רפואי במושב משואה. החברה קיבלה אישור שיווק למוצריה ממש בימים האחרונים, תחת האסדרה החדשה. לביופארם, שהוקמה על ידי האחים גינדי יחד עם חגית ויינשטוק ודודו זהבי, מפעל וחווה בהקמה באזור ציפורית. לאחרונה חתמה ביופארם על הסכם לרכישת השליטה בבית מרקחת באזור תל אביב, המנפק קנאביס רפואי, בכוונה להפוך את פעילות הקנאביס לפעילותו העיקרית.

בנוסף, לחברה המתמזגת יש הסכם עם חברת הפצת תרופות גרמנית וכן החזקה בחברה גרמנית בעלת רישיון להפצת קנאביס. החברה העריכה בתחזיותיה כי תוכל להגיע ל-12% משוק הקנאביס הגרמני, אך בעקבות התערבות הרשות נאלצה לבחור בתרחיש שמרני יותר שבו תכבוש 2% מהשוק.

מנור גינדי אמר היום כי "העסקה הזו, שבוצעה בלוחות זמנים קצרים מאוד, אפשרה לנו להגיע לשליטה בפלטפורמה נסחרת. החווה של קאנומד היא מאוד סינרגטית לפעילות של ביופארם, ולחזון של החברה". 

מנור וכפיר גינדי הובילו וליוו את הגיוס עד להשלמתו יחד עם בעלי מניות המיעוט באי.יו.ביופארם, עוה"ד חגית ויינשטוק ודודו זהבי ממשרד עורכי הדין ויינשטוק-זהבי, המובילים בנושאי רגולציה ועסקאות בשוק הקנאביס הבינלאומי. את הגיוס ליוו החתמים איפקס הנפקות, רוסריו קפיטל, אוריון חיתום והנפקות ואוורסט חיתום, וכן עוה"ד אילן גרזי, עליזה גביזון ונועה רגב ממשרד פרל כהן צדק לזר ברץ, ועו"ד תומר אלטמן ממשרד AYR.