עומאר ישראק מונה ליו"ר אינטל העולמית

ישראק כיהן כמנכ"ל מדטרוניק, ובתקופתו החברה השקיעה 3.5 מיליארד דולר בישראל 

עומאר ישראק / צילום: רויטרס
עומאר ישראק / צילום: רויטרס

עומאר ישראק, שכיהן עד לפני כחודש כמנכ"ל חברת מדטרוניק העולמית, מונה ליו"ר אינטל העולמית. ישראק, אמריקאי יליד בנגלדש, חיזק מאוד את הקשרים של מדטרוניק עם ישראל, ובתקופתו השקיעה מדטרוניק 3.5 מיליארד דולר בישראל. ישראק ביקר בישראל לפחות ארבע פעמים בשנתיים האחרונות.

ירון יצהרי, מנכ"ל מדטרוניק ישראל, אמר היום כי: "על פי הניסיון שלנו עם עומאר, זוהי בשורה מצויינת לאינטל ולפעילות שלה בישראל".

ישראק היה חבר דירקטוריון באינטל מאז 2017. רוב הקריירה שלו הייתה בתחום ההנדסה הרפואית, אך ההשכלה שלו היא בתחום הנדסת החשמל. הוא סיים דוקטורט בהנדסה חשמל בקינגס קולג' בלונדון. במהלך הקריירה שלו התמחה בעיקר בפיזיקה של אולטרהסאונד, ואז התקדם במשרות ניהוליות על תפקיד מנכ"ל חטיבת הבריאות של GE, ולאחר מכן מנכ"ל מדטרוניק.

ישראק נחשב לאדם נעים הליכות התומך בגיוון תעסוקתי, וגם כאסטרטג בעל חזון. בתקופת כהונתו ביצעה מדטרוניק  רכישות משמעותיות ומניית החברה כמעט שילשה את ערכה.

ישראק מחליף בתפקיד את אנדי בריינט, אשר פורש מאינטל אחרי שמונה שנות כהונה בתפקיד יו"ר ושלושים שנה בחברה. מנכ"ל אינטל, בוב סוון, נכנס לתפקיד באמצע 2019.