מייק בלומברג: פירוק ענקיות הטכנולוגיה זו לא התשובה. וורן וסנדרס לא יודעים על מה הם מדברים

"לפרק דברים רק כדי להיות רעים (nasty) זו לא התשובה", טען בלומברג, "חייבים סיבה טובה והסבר לאיך זה הולך לעבוד, ואני לא שומע את זה מאף אחד"

מייקל בלומברג  / צילום: רויטרס
מייקל בלומברג / צילום: רויטרס

המיליארדר ונשיא עיריית ניו יורק לשעבר מייק בלומברג, שמתמודד לנשיאות ארה"ב, אמר על כוונתם של המתמודדים אליזבת וורן וברני סנדרס לפרק את ענקיות הטכנולוגיה, אם יבחרו לנשיאות, שהם "לא יודעים על מה הם מדברים", בראיון ל"מרקורי ניוז". "לפרק דברים רק כדי להיות רעים (nasty) זו לא התשובה", טען בלומברג. "חייבים סיבה טובה והסבר לאיך זה הולך לעבוד, ואני לא שומע את זה מאף אחד".

למרות זאת, בלומברג אמר כי הוא פתוח לאפשרות של פעולות ממוקדות יותר בתחום ההגבלים העסקיים כלפי הענקיות, והודה שיש להן כח רב מדי. "זה כנראה נכון שלא היינו צריכים לתת לפייסבוק לעשות את הרכישה הגדולה האחרונה שלה", הוסיף.

בעוד שבלומברג לא תומך בפירוק ענקיות הטכנולוגיה, לטענתו יש להקשיח את הכללים כלפי רשתות חברתיות, כך שיהיו אחראיות למידע שמפורסם בהן ממש כמו עיתונים ואמצעי תקשורת אחרים. "הכללים שחלים על עיתונים ונוגעים לאחריות של מה שהם מפיצים לציבור צריכים לחול גם עליהם", טען בלומברג. "הם אומרים 'המערכות שלנו הן כאלה שעוברים דרכה מיליארדי דברים אז אנחנו לא יכולים לעשות את זה', אבל אם זה המצב, הן צריכות לשנות את המודל העסקי שלהן", אמר. "החברה לא צריכה לוותר על ההגנות הקיימות רק כי זה יעזור לארגונים האלו להרוויח יותר כסף".

בלומברג התייחס גם לחקיקה בנושא פרטיות, וטען כי הממשל הפדרלי צריך להעביר חוקי פרטיות מידע חדשים, בעקבות חוקי ה-GDPR האירופים. "אין לנו ברירה. כשכל אירופה עושה משהו, אמריקה לא יכולה לשבת בצד ולהישאר לגמרי בוואקום. החברות האלה חושבות שבגלל שיש להן מידע והן יכולות למכור אותו - אז צריכה להיות להם הזכות למכור אותו. אנחנו לא צריכים לאפשר את זה".

בהקשר זה, לדבריו דווקא העובדה שחברות צריכות לעבוד עם חוקים שונים במדינות שונות פוגעת בהן. "צריך להגיד להן מה החוקים. אולי הן יתלוננו על זה קצת אבל הן יבינו איך לעמוד בהם אבל אז החוקים צריכים להישאר אותו דבר למשך תקופה. החברות לא יכולות לבזבז את כל הזמן שלהן בשינוי המודל העסקי שלהן", אמר.

מטעמה של וורן סירבו להגיב לדברים אך מטעמו של סנדרס אמרו ל"מרקורי ניוז" כי "לא מפתיע שמיליארדר שמתמודד לנשיאות רוצה להגן על העושר של החברים המיליארדרים שלו. כשברני יהיה בבית הלבן, נפרק את ענקיות הטכנולוגיה שמחזיקות ביותר מדי שליטה במדינה ונסיים את תאוות הבצע התאגידית שלהן".