מלם תים צופה הכנסות בהיקף כולל של עד מיליארד שקל בפרויקט הקמת מרכזי ההספקה לצה"ל

תספק לזכיין שירותי תקשוב, הצפויים להסתכם להערכתה ב-20-40 מיליון שקל לשנה על פני כל תקופת הפרויקט

שלמה איזנברג / צילום: תמר מצפי, גלובס
שלמה איזנברג / צילום: תמר מצפי, גלובס

אחרי שהחברות הבורסאיות שפיר הנדסה  ואוריין  הודיעו אתמול על זכייתן במכרז להקמת מרכזי הספקה לצה"ל, דיווח נוסף מצביע על עוד חברה ציבורית שצפויה לקחת חלק בפרויקט: מלם תים , המספקת שירותי IT.

במסגרת הפרויקט, הזכיין (כאמור שפיר ואוריין) יתכנן, יממן, יקים, יפעיל, יתחזק וימסור את הפרויקט הכולל שלושה מרכזים לוגיסטיים של צה"ל ברחבי הארץ, בהתאם לתנאי הסכם הזיכיון, במסגרת של 26 שנה ממועד חתימה על ההסכם (מתוכה, תקופה ההקמה של 5 שנים).

בהתאם להתקשרות הקיימת בין מלם תים, הזכיין וקבלן המשנה שלו, תספק החברה לקבלן המשנה שירותי תקשוב, הצפויים להסתכם להערכת החברה בסך שנתי ממוצע של 20-40 מיליון שקל על פני כל תקופת הפרויקט (כאמור 26 שנים, בסך הכל כחצי מיליארד עד מיליארד שקל לאורך כל התקופה). חברת IBM תהיה הספקית הראשית בתחום התקשוב בפרויקט, ומלם תים תעבוד איתה כספקית משנה.

חברת IBM תהיה הספקית הראשית בתחום התקשוב בפרויקט, ומלם תים תעבוד איתה כספקית משנה.

במלם תים מציינים כי לא מדובר בהשפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות. לשם השוואה, בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2019 הסתכמו הכנסות מלם תים בכ-1.6 מיליארד שקל, ובשנת 2018 ההכנסות הגיעו ל-2 מיליארד שקל.

מלם תים היא חברה בשליטתו של שלמה איזנברג ובניהולם של המנכ"לים המשותפים אילן טוקר ואודי וינטראוב. החברה נסחרת בבורסה בשווי 1.6 מיליארד שקל, אחרי שהכפילה את ערכה בשנת 2019 והוסיפה לעלות ב-15% מתחילת 2020. החברה פועלת בארבעה מגזרי פעילות: מגזר תשתיות (חומרה), מגזר תוכנה ופרויקטים, מגזר מיקור חוץ ומגזר שירותי שכר, משאבי אנוש וחיסכון טווח ארוך.

כאמור, אתמול דיווחו החברות שפיר הנדסה ואוריין על הזכייה במכרז לתכנון, הקמה והפעלת מרכזי הספקה עבור צה"ל, בהיקף של כ-5.5 מיליארד שקל, פרויקט הכולל שלושה מרכזים לוגיסטיים הכפוף להשלמת סגירה פיננסית של הפרויקט תוך 12 חודשים. בתגובה עלתה אתמול מניית שפיר ב-12% ומניית אוריין זינקה ב-44%.