מנכ"ל חברת האם של ערוץ המשפחה האמריקאי פורש בגלל שידור פרסומת חתונת לסביות

ביל אבוט, המנכ"ל הפורש, אמר בנובמבר שערוץ הולמארק יהיה פתוח לתוכניות להט"ביות, וגרם בכך לכמה צופים למתוח ביקורת על האפשרות הזו

 

ביל אבוט, מנכ"ל הולמרק הפורש / צילום: FayesVision/WENN.com, רויטרס
ביל אבוט, מנכ"ל הולמרק הפורש / צילום: FayesVision/WENN.com, רויטרס

מנכ"ל חברת האם של ערוץ הכבלים הולמרק פורש מתפקידו, כמה שבועות אחרי סערה שהתעוררה סביב תשדיר מסחרי שנראתה בו חתונה של לסביות. פרישת ביל אבוט, הנשיא והמנכ"ל של חברת קראון מדיה פמילי נטוורקס, תיכנס לתוקף מחר (ו'), כך מסרה החברה.

"אני אתחיל לחפש מחליף לביל", מסר מנכ"ל הולמארק קרדס, הבעלים של הולמרק קראון, שבבעלותה ערוץ הולמרק.

אבוט אמר בנובמבר שערוץ הולמרק יהיה פתוח לתוכניות להט"ביות, וגרם בכך לכמה צופים למתוח ביקורת על האפשרות הזו. בתחילת דצמבר, כשהולמרק נטוורקס החלה לשדר פרסומות של חברת תכנוני החתונות Zola שהציגו חתונה של שני חתנים, התלונות זרמו למשרדיה.

ב-10 בדצמבר נודע לחברה ש"מיליון אימהות", חטיבה ב"אגודת המשפחה האמריקנית" השמרנית, פרסמה עצומה שקוראת להולמרק "לשקול מחדש שידור תשדירים עם זוגות מאותו המין". אבוט ומנהלים אחרים בחברת האם החליטו להפסיק את התשדירים של Zola ב-12 בדצמבר.

בעקבות זאת באה תגובת-נגד מהירה של שדולת זכויות הגאים GLAAD, שהודיעה להולמארק שהיא שוקלת לפנות למפרסמים בהולמארק ולבקש מהם לבטל את התשדירים שלהם בערוץ. באותו ערב, התוכנית הסאטירית Saturday Night Live לגלגה על העצומה של "מיליון אימהות".

הנהלת הולמרק קרדס החליטה להפוך את ההחלטה של אבוט בשיחת ועידה ב-15 בדצמבר. פרי, מנכ"ל החברה הזו, פרסם באותו יום הודעה לפיה "החלטת הצוות של קראון מדיה להפסיק את שידור התשדיר הייתה לא נכונה". העימות הזה התקיים בעונת החגים, שבה הולמרק נהנה מהרייטינג הגבוה ביותר שלו בשנה.

בשבוע לפני חג המולד, מיד אחרי פרסום המחלוקת, הערוץ משך ממוצע של 1.7 מיליוני צופים, ירידה של כ-2 מיליון ב-2018, לפי נתוני נילסן. בעונת הטלוויזיה שהתחילה בספטמבר צפו בערוץ 1.5 מיליון צופים, ירידה של 17% מהשנה הקודמת.