קבוצת תעופה חדשה: חברת-האם של לוט איירליינס רכשה את חברת התעופה הגרמנית קונדור

החזון של PGL הוא להפוך את קונדור לשחקנית משמעותית בסגמנט חבילות הנופש, בדגש על שווקי ליבה בגרמניה ובפולין • נשיא מועצת המנהלים של PGL: "אנו רוצים לפתח את המותג האייקוני של קונדור בגרמניה ולהכיר אותו גם לשווקים אחרים באירופה"

מטוס של חברת התעופה הגרמנית קונדור / צילום: קונדור
מטוס של חברת התעופה הגרמנית קונדור / צילום: קונדור

קבוצת תעופה חדשה באירופה: PGL, החברה-האם של LOT, חברת התעופה הפולנית, רכשה את חברת התעופה הגרמנית Condor. קונדור השתייכה לקבוצת התיירות תומאס קוק שקרסה בספטמבר 2019. מאז המשיכה קונדור בפעילותה הודות להלוואה בהיקף של 380 מיליון אירו שקיבלה ממשלת גרמניה וממדינת HESSE, מדינת-האם של קונדור בגרמניה.

החזון של PGL הוא להפוך את קונדור לשחקנית משמעותית בסגמנט חבילות הנופש, בדגש על שווקי ליבה בגרמניה ובפולין. היקף העסקה לא נמסר, וקונדור תמשיך לפעול תחת ההנהלה הנוכחית.

PGL היא הבעלים של חברת התעופה לוט הפועלת משני מרכזים עיקריים - ורשה ובודפשט. צי המטוסים של לוט מונה 80 מטוסים, שהטיסו כ-10 מיליון נוסעים בשנה, מספר דומה לתנועת הנוסעים שקונדור מטיסה בשנה. קונדור הוקמה ב-1956 ומפעילה צי של כ-50 מטוסים.

רפאל מילצ'רסקי, נשיא מועצת המנהלים של PGL, מסר כי "רכישת קונדור משתלבת באופן מושלם באסטרטגיה של PGL. זה גם מבטיח את עתידה של קונדור ומציע יציבות והזדמנויות נהדרות לעובדיה, ללקוחותיה ולשותפיה העסקיים. אנו רוצים לפתח את המותג האייקוני של קונדור בגרמניה ולהכיר אותו גם לשווקים אחרים באירופה".

מנכ"ל קונדור, ראלף טקנטרופ, מכוון גבוה: "יחד נשרת כפליים נוסעים, ובכך ניצור את אחת מקבוצות התעופה הגדולות וקבוצת חברות התעופה הפנאי המובילה באירופה".

לפי פרסום באתר Skift, מילצ'רסקי הגדיר את מחיר העסקה כ"מחיר הוגן" שיאפשר לקונדור להחזיר את ההלוואה שנטלה בשעתו. על רכישת קונדור התחרו מספר חברות מאז הועמדה למכירה עם קריסת תומאס קוק, אחת הקריסות הגדולות בענף התיירות.

מיזוגים ורכישות הפכו להיות תופעה רווחת בענף התעופה בשנים האחרונות, בעיקר בארה"ב ובאירופה. מגמה זו צפויה להמשיך ולכנס יותר ויותר חברות, גדולות כקטנות, תחת קבוצות תעופה. גם במקרה של לוט וקונדור, מדובר בשתי חברות בינוניות שיוכלו לאחד כוחות ולמנף את יתרון הגודל של קבוצת תעופה.