בריטיש איירוויס לא לבד: חברות תעופה נוספות מפסיקות טיסות לסין

אחרי שבירטיס איירוויס הודיעה על ביטול מיידי של כל הטיסות שלה לסין, חברות נוספות יוצאות בצעד דומה, בהן יונייטד איירליינס, אמריקן איירליינס ולופטהנזה

אחרי שחברת התעופה בריטיש איירוויס ביטלה את כל הטיסות שלה לסין, חברות תעופה נוספות יוצאות בצעד דומה. יונייטד איירליינס, אמריקן איירליינס, אייר אסיה, קתאי פסיפיק, אייר אינדיה, לופטהנזה ופינאייר הודיעו כי הן מתכוונת להוריד את מספר הטיסות וחלק אף הודיעו שיפסיקו את הטיסות למדינה לחלוטין. 

בריטיש איירוויס הייתה חברת התעופה הבינלאומית הראשונה שנקטה בצעד זה, וזאת בעוד נגיף הקורונה ממשיך להתפשט באזור אסיה. בריטיש איירוויס מפעילה שתי טיסות יומיות לסין - אחת לבייג'ינג' והשנייה לשנחאי וביטול הטיסות הוא מיידי. בחברת התעופה ציינו כי הביטול כרגע הוא עד ה-31 בינואר, עם זאת לא ניתן להזמין טיסות לסין דרך אתר החברה עד ה-29 בפברואר. גורמים בחברה מסרו כי הטיסות להונג קונג, בשלב זה יימשכו כרגיל. 

אמריקן איירליינס הודיעה כי היא מבטלת את הטיסות מלוס אנג'לס לשנחאי ובייג'ינג מה-9 בפברואר עד ה-27 במרץ. החברה תמשיך את טיסותיה להונג קונג. יונייטד איירליינס עדכנה כי "ירידה משמעותית בביקוש" גרמה לה לצמצם את היקף הטיסות שלה לסין מה-1 בפברואר עד ה-8 בפברואר. 

ממשלת הונג קונג הודיעה כי ארבע חברות התעופה המקומיות, בהן גם קתאי פסיפיק, יצמצמו את הטיסות לרחבי מסין מ-480 טיסות בשבוע ל-240 טיסות עד להודעה חדשה. גם אייר קנדה הודיעה כי תצמצם את מספר הטיסות. 

מלופטהנזה נמסר כי היא מבטלת את כל הטיסות לסין עד ה-9 בפברואר ולא מאשרת הזמנת טיסות חדשות עד סוף פברואר. הודעה זו מתייחסת גם לחברות הנוספות בקבוצה, אוסטריאן איירליינס וסוויס אינטרנשיונל אייר ליינס.

אייר אסיה הודיעה כי היא מפסיקה את כל הטיסות הישירות לעיר ווהאן, שבה התפרץ הווירוס, עד ה-29 בפברואר. אייר אינדיה הודיעה כי היא מבטלת את הטיסה שלה לשנחאי מה-31 בינואר עד ה-14 בפברואר. 

חברת התעופה הפינית פינאייר מבטלת שלוש טיסות שבועיות לבייג'ינג' מה-5 בפברואר ועד ה-29 במרץ ושתי טיסות שבועיות לנאנג'ינג מה-8 בפברואר ועד ה-29 במרץ בשל איסור ממשלת סין על טיולים מאורגנים למדינה. פינאייר תמשיך להפעיל טיסות אחרות שלה לבייג'ינג, שנחאי, הונג קונג וגואנגזו. 

אזהרות מסע לסין

בריטניה הוציאה אזהרת מסע לסין, בדומה לאזהרת מסע שהוציאו ארה"ב וניו זילנד. ממשלות מסביב לעולם עובדות על-מנת להחזיר את האזרחים שלהם מסין. שגרירות ארה"ב מסרה כי היא עובדת בשיתוף עם הממשל הסיני בנוגע להוצאת האזרחים האמריקאים הנותרים בעיר ווהאן (שם הנגיף התגלה לראשונה), וכך גם מדינות אחרות כמו יפן, דרום קוריאה, ואוסטרליה. גורמים בארה"ב סירבו להגיב לשאלה האם אזרחים שיוצאו מסין יוכנסו לבידוד. 

העיר הסינית ווהאן, שבה מתגוררים 11 מיליון אנשים, נמצאת במצור הכולל איסור כניסה ויציאה. המצור החל בשבוע שעבר בניסיון לבלום התפשטות נוספת של הנגיף. 

המספר הרשמי של אנשים שמתו כתוצאה מנגיף הקורונה הוא 132, ומספר המקרים הרשמיים של מודבקים בנגיף מתקרב ל-6,000. הנגיף הגיע לכל אזורי סין, כאשר המקרה החשוד הראשון התגלה בטיבט היום. מקרים חדשים ממשיכים להתגלות ברחבי העולם, כך למשל באיחוד האמירויות הערביות, שאישרה את המקרה הראשון בארצה, של משפחה שהגיעה מהעיר ווהאן.