מנכ"ל סלקום אבי גבאי משנה מדיניות: ביטל עתירה שתוכננה נגד משרד התקשורת

סלקום, גולן טלקום ואקספון תכננו להגיש עתירה נגד משרד התקשורת בשל אפליה שנקט בחובת הפריסה האוניברסלית החלה עליהן לעומת בזק - אולם מנכ"ל סלקום אבי גבאי הסיר את העתירה מעל סדר היום

אבי גבאי, מנכ"ל סלקום / צילום: כדיה לוי
אבי גבאי, מנכ"ל סלקום / צילום: כדיה לוי

אבי גבאי, מנכ"ל סלקום, הורה לבטל עתירה לבית המשפט המחוזי שתוכננה להיות מוגשת בימים הקרובים נגד משרד התקשורת. כפי שפורסם ב"גלובס", סלקום, ביחד עם גולן טלקום ואקספון (השותפות איתה ברשת), תכננו להגיש עתירה נוספת נגד משרד התקשורת במסגרת המאבק שלהם לשינוי בתנאי מכרז הדור החמישי, וכאמור גבאי הסיר אותה מעל סדר היום. 

אתמול (ג') נפגשו גבאי, מנכ"ל אקספון יעקב נדבורני ויו"ר ומנכ"ל גולן טלקום גיל שרון במשרדי גולן טלקום, ביחד עם עורכי הדין וכל שאר הגורמים שעסקו בנושא. הפגישה נועדה להיערך לדיון בעתירה הראשונה שהגישו החברות נגד מכרז הדור החמישי בשל תנאיו הבלתי סבירים.

בדיון עלתה סוגיית העתירה הנוספת, שגבאי כאמור דחה. מדובר על עתירה שיזמו החברות על רקע מה שנראה כתנאים לא שווים בהסדרת הרגולציה החלה עליהם בהשוואה לבזק. על האחרונה, כזכור, משרד התקשורת הקל, כאשר ויתר לה על חובת הפריסה האוניברסלית בסיבים אופטיים, תוך שהוא מכיר בכך שפריסת הסיבים באופן מלא בכל הארץ היא לא כלכלית.

הטענה של החברות היא שאם מקלים על בזק ומוותרים לה על חובת הפריסה האוניברסלית, מן הראוי שהמשרד יוותר לחברות הסלולר על פריסה אוניברסלית בדור החמישי, או לכל הפחות יאפשר להן לחלוק בעלויות הכרוכות בפריסה כזאת. 

הטענה שלהן היא שפריסה מלאה בדור החמישי (כולל לאורך כבישים צדדיים בפריפריה), לא רק שאינה כלכלית אלא היא גם מיותרת, בהינתן פריסה מלאה בדור הרביעי באותם אזורים. 

לדברי גורמים שנכחו בישיבה אתמול, גבאי לא הסתייג מעצם הטענה, שהיא נכונה להבנתו, אלא מכך שפעולה משפטית מצד החברות לשינויים רגולטוריים איננה כדאית ותסב יותר נזק מאשר תועלת.