בג"ץ: למשרד התקשורת יש 4 חודשים להחליט לגבי ההפרדה המבנית בבזק

נציג משרד התקשורת אמר בדיון כי ייתכן שיידרש לעוד ארכה על רקע התפתחויות בשוק התקשורת כגון מיזוג בין הוט ופרטנר, אך השופטים הבהירו כי הם מצפים לעמידה בלוחות הזמנים

בזק / צילום: תקשורת תאגידית בזק
בזק / צילום: תקשורת תאגידית בזק

בג"ץ מותח ביקורת על משרד התקשורת בשל העיכובים הרבים בקבלת ההחלטה בנושא ההפרדה המבנית בבזק וכופה על המשרד לקבל החלטה סופית בנושא בתוך 4 חודשים.

היום (ה') נערך הדיון בעתירה של בזק נגד משרד התקשורת לביטול ההפרדה המבנית החלה עליה. בדיון הוחלט להיענות לבקשת משרד התקשורת לארכה של 4 חודשים, תוך כדי שהשופטים לא חוסכים את ביקורתם מהסחבת שנקט המשרד.

בפתח הדיון פנו השופטים לנציגי המדינה וביקשו לדעת היכן עומדת הסוגיה ומה קורה עם עבודת הצוות הבין-משרדי שעוסק בנושא. נציגי המדינה השיבו כי הצוות התכנס בפעם האחרונה ב-2018, והשופטים בשלב זה ביקשו מהמדינה שתקבל החלטה על מועד שיוכלו להתחייב להגיש בו תשובות סופיות. הצדדים יצאו להפסקה, וכשחזרו, ביקשו עורכי הדין שייצגו את משרד התקשורת להגיש את תשובתם בתוך 4 חודשים, תוך שהם מנסים להשאיר פתח לארכה בשל התפתחויות משמעותיות בשוק כגון מיזוג הוט-פרטנר.

שופטי בית המשפט החליטו שלא להשאיר את הסוגיה פתוחה, בטענה כי לא יכול להיות שכל התפתחות בשוק תביא לדחייה בקבלת ההחלטה, והבהירו כי הם מצפים מהמדינה שהפעם לא תעכב את החלטתה. מבחינת בזק המשמעות היא שבעוד 4 חודשים היא תוכל להעלות את טענותיה מחדש ביחס להחלטה שאמורה להתקבל עד אז.

נזכיר כי הצוות הבין-משרדי עובד על סוגיית ההפרדה המבנית לא רק בבזק אלא גם בהוט, ועבודתו נעצרה בשל הבחירות ובשל היעדר ממשלה קבועה שתוכל לקבל הכרעה בעניין.

את בזק ייצגו בדיון עורכי הדין ניר כהן, אמיר בן ארצי ופרופ' יעד רותם.