S&P אינה מודאגת מהאי-ודאות הפוליטית בישראל: מותירה את דירוג האשראי ללא שינוי

למרות חוסר הוודאות הפוליטית והגירעון הגדול, חברת הדירוג מותירה גם את תחזית הדירוג של ישראל על "יציב", לאור התחזית לצמיחה יציבה של 3% ומעלה בשנים הקרובות ולאור העובדה שיחס החוב של הממשלה הופחת

S&P 500 / צילום: שאטרסטוק
S&P 500 / צילום: שאטרסטוק

חברת דירוג האשראי S&P העולמית הודיעה אתמול כצפוי, כי היא מותירה את דירוג האשראי של ישראל ללא שינוי על AA מינוס. מדובר בעדכון החצי שנתי שמפרסמת S&P.

בהודעת החברה מציינים כי עריכת הבחירות בפעם השלישית מעמידה את ישראל בסיטואציה ללא תקדים, ללא ממשלה וכנסת מתפקדים במשך שנה וחצי. בנוסף מציינים בסוכנות כי קיימת אי בהירות רבה לגבי הצפוי בבחירות לאור הקיטוב בחברה הישראלית וההליכים הפליליים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ואולם, למרות חוסר הוודאות הפוליטית ולמרות הגירעון הגדול (שצפוי להערכת S&P להגיע ל-3.5% תוצר), סבורה חברה הדירוג כי אין מקום לשנות את תחזית דירוג האשראי של ישראל (העומדת כיום על 'יציב') וזאת לאור התחזית לצמיחה יציבה של המשק בשנים הקרובות בשיעור שנתי של 3% ומעלה, ולאור העובדה שיחס החוב של הממשלה הופחת בעשור האחרון לרמה נמוכה יחסית של 60%. משום כך, גם העלייה הצפויה ביחס החוב בשנים הקרובות (ל-61.3%) אינה מטרידה את חברת דירוג האשראי.