למעלה מ-17 אלף נרשמו להגרלות מחיר למשתכן שיינעלו היום

ירושלים ואור יהודה הם המקומות הפופולריים ביותר - כך עולה מנתוני משרד הבינוי והשיכון

פרויקט מחיר למשתכן בירושלים / צילום: רפי קוץ
פרויקט מחיר למשתכן בירושלים / צילום: רפי קוץ

ירושלים, אור יהודה, בית שמש וחיפה עומדות בראש הפופולריות של זכאי מחיר למשתכן בהגרלה העשירית הגדולה של מחיר למשתכן, שתנעל היום (א') - כך עולה מנתוני משרד הבינוי והשיכון מסוף השבוע. ההגרלה המעניינת ביותר תיערך באור יהודה, שבה מחירי הדירות יהיו נמוכים בכמעט 20% ממחירי הדירות שנמכרו בהגרלות הקודמות.

2,534 דירות יוגרלו במסגרת סבב ההגרלות הנוכחי, שיהיה הסבב הקטן ביותר מבחינת מספר דירות שיוגרלו בו. מצד שני, מספר הנרשמים להגרלות במסגרת הסבב הזה עתיד להגיע לרמות המקובלות בהגרלות האחרונות - כ-20 אלף נרשמים. עד ליום שישי נרשמו 17,334 זכאים.

ירושלים עומדת בראש הפופולריות של הנרשמים. בסך-הכול מוצעות בבירה 523 דירות בארבע הגרלות, ואולם ההגרלה הגדולה ביותר היא גם היקרה ביותר: מדובר בפרויקט של 240 דירות של חברת י.ש. דר נכסים ברוממה, שהדירות יתומחרו בו לפי 19.9 אלף שקל למ"ר; שלושת הפרויקטים האחרים של חברות קוטלר עדיקא ושובל נכסים ימוקמו בשכונת רמות, במחירים זולים בהרבה של 12.5-13.8 אלף שקל למ"ר. 6,413 זכאים נרשמו עד לסוף השבוע לארבע ההגרלות.

אור יהודה נמצאת במקום השני מבחינת העניין שמגלים בה הזכאים, ואולם נראה כי מדובר בהגרלה הכדאית ביותר מבחינה כלכלית: 113 דירות של חברת ארזים מוצעות למכירה לפי תמחור של 10,281 שקל למ"ר; מחירים אלה זולים בכ-18% מממוצע המחירים שננקבו בהגרלות הקודמות של מחיר למשתכן שבוצעו בעיר. כרגע טרם שולבו הפרויקטים של חברת שיכון ובינוי, שזכתה במכרזי קרקעות בסוף דצמבר האחרון, ששם מחירי הדירות אמורים להיות מחושבים לפי תמחור של כ-9,200 שקל למ"ר. משרד השיכון החליט לעצור את ההגרלות הללו, ולא לאשר את התמחור הזה, שנחשב לזול מדי. ככל הנראה מחירי הדירות שייקבעו בסוף, יהיו קרובים למחירי הדירות של חברת ארזים בהגרלה הנוכחית.

בבית שמש מתקיימות 13 הגרלות ל-701 דירות, בפרויקטים שיוקמו על-ידי פרץ לוזון, מגן עבודות הנדסה בנאיות, טריסון ועוד, שלהן נרשמו 5,627 זכאים, ואילו לפרויקט של 302 דירות של חברת פרשקובסקי בשכונת נאות פרס בחיפה נרשמו עד לסוף השבוע 2,369 זכאים. מחירי הדירות בפרויקט זה, שיתומחרו ב- 7,896 שקל למ"ר, הם הזולים ביותר מהפרויקטים של מחיר למשתכן שהיו באזור חיפה, מה שעשוי להסביר את הפופולריות שלה זוכה הפרויקט.