קרא קריאות גזעניות נגד שוטרי מג"ב ממוצא אתיופי; באיזו עבירה יואשם?

אדם שנטען כי קרא קריאות גזעניות לעבר שוטרי מג"ב יוצאי אתיופיה בעת שהיו בפעילות מבצעית, נאשם בהעלבת עובד ציבור ממניע גזעני

שוטרי מג"ב / צילום: shutterstock
שוטרי מג"ב / צילום: shutterstock

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בפתח-תקווה כתב אישום נגד גיא הירשפלד (51) שנטען כי קרא קריאות גזעניות לעבר שוטרי מג"ב יוצאי אתיופיה בעת שהיו בפעילות מבצעית - בגין העלבת עובד ציבור ממניע גזעני.

על-פי כתב האישום, ב-16 בנובמבר 2018, סמוך לשעה 14:00, הגיע כוח של שוטרי מג"ב, וביניהם שני שוטרים ממוצא אתיופי, לצומת "הדואר" סמוך ליישוב טלמון, לצורך פעילות מבצעית. לפי האישום, באותה עת שהו במקום עשרות פלסטינים שחסמו את הכביש לכיוון הישוב נילי, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הכוח.

לפי הנטען, בשלב זה ניגשו אנשי הכוח לאבטח כביש סמוך למקום, בו שהו עשרות פלסטינים אשר יידו אבנים לעבר הכוח. במהלך פעילות הכוח בכביש, התקרבו מספר פלסטינים לאנשי הכוח. בתגובה השליך אחד השוטרים, ממוצא אתיופי, רימון הלם לכיוונם, וזאת לצורך הרחקתם לאחור.

לפי האישום, בשלב זה הנאשם הירשפלד, ששהה במקום ביחד עם ההמון הפלסטיני, התקרב מרחק של כ-10 מטרים מהכוח ואמר לעברם של שני השוטרים ממוצא אתיופי: "תחזור תחזור למכלאה שלך, תחזור למכלאה, לא נותנים לך להיכנס למועדון, אז אתה בא לפה להוציא את העצבים שלך?".

עוד אמר הנאשם לשוטר מג"ב, לפי כתב האישום: "לא נותנים לך להיכנס למועדון בארץ, אז אתה בא פה נהיה גבר על הפלסטינים? את כל המשפחה כבר העלו מאתיופיה, או שהם נשארו באתיופיה כי הם לא בצבע הנכון? ככה זה, דופקים אתכם בישראל, אז אתם באים לפה, מרגישים גברים. למה לא נותנים לך להיכנס למועדון בארץ? אולי פה בכפר יתנו לך להיכנס למועדון, יתייחסו אליך יותר בכבוד מאשר בישראל".

כתב האישום הוגש באמצעות עו"ד שגיא שגב מפרקליטות מחוז מרכז. 

*** יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדו, גיא הירשפלד לא הורשע בכל עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.