לשכת התעסוקה גרסת פיליפ מוריס, הליהוקים החדשים של יוחננוף והחגיגות בהייטק

חברת הטבק פיליפ מוריס שוב ממנה דוברת שהגיעה מהממשלה, מי הם הבכירים שהתייצבו אתמול בבסיס תל נוף, ומי הן הדירקטוריות החדשות ברשת יוחננוף • "הרשת החברתית" עברה מתיחת פנים - בואו להכיר את "השיחה"

אריה דרעי, אלי כהן, ישראל כ"ץ, חיים כץ / צילומים: שלומי יוסף, כדיה לוי; עיבוד: טלי בוגדנובסקי
אריה דרעי, אלי כהן, ישראל כ"ץ, חיים כץ / צילומים: שלומי יוסף, כדיה לוי; עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נראה כי ליצרנית הסיגריות והטבק פיליפ מוריס יש פרופיל ממוקד ומובחן לתפקיד מי שייצג אותה. בשבוע שעבר התבשרנו על מינויה של יהל זילברברג לתפקיד מנהלת התקשורת החדשה של החברה. זילברברג, לשעבר דוברת שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, מצטרפת לרשימת מינויים אחרים שבוצעו בשנים האחרונות בפיליפ מוריס, ושכולם עשו מסלול דומה שעבר בממשלת ישראל: נילי ברוש, לשעבר יועצת שר הפנים אריה דרעי, ולפני כן העוזרת של הח"כ לשעבר איתן כבל, מונתה לפני כשנתיים לתפקיד מנהלת קשרי תאגיד בחברה; מעיין שריג, לשעבר דוברת שר התחבורה ישראל כ"ץ שימשה קודם למינויה הנוכחי כמנהלת התקשורת התאגידית של פייסבוק בישראל, כמנהלת התקשורת של פיליפ מוריס; במקביל לשריג מונתה עו"ד קורל אבירם, לשעבר יועצת שר הרווחה חיים כץ, לתפקיד מנהלת רגולציה. 

זילברברג מסרה בתגובה כי את המועמדות לתפקיד היא הגישה ביוזמתה, ועברה מסלול מיון ארוך, רב שלבים וללא כל הנחות. נוסף על כך, במסגרת תפקידה במשרד הכלכלה לא עסקה בנושאים הקשורים בטבק או כאלה שמצריכים תקופת צינון כלשהי.

סופר וומן: רשת יוחננוף בדרך לרוב נשי בדירקטוריון

רשת יוחננוף בדרך לרוב נשי בדירקטוריון: ברביעי הקרוב צפויה קמעונאית המזון הציבורית שבשליטת משפחת יוחננוף להביא לאישור האסיפה הכללית את מינויין של שתי דירקטוריות חדשות - ברכה ליטבק (64) וד"ר אסתרי גילעז-רן (45) ישמשו כדירקטוריות חיצוניות בחברה, בתקופה בת שלוש שנים.

ככל שיאושר המינוי יצטרפו השתיים לחברי הדירקטוריון הקיימים - מרדכי יוחננוף, האב המייסד ויו"ר הדירקטוריון; איתן יוחננוף, מנכ"ל החברה; גיורא יוחננוף, מנהל סחר פירות וירקות; שרית יוחננוף, המשמשת כמשנה למנכ"ל; ואתי לנגרמן המכהנת כדירקטורית בלתי תלויה. כך, ליטבק וגילעז-רן ייצרו רוב נשי של ארבע דירקטוריות. מדובר באיזון יחסי שאינו נפוץ בענף קמעונאות המזון, גם לא בקרב החברות הציבוריות, וזאת כאמור בכפוף לאישור המינוי על ידי האסיפה הכללית.

עד כמה קיימת נוכחות נשית בדירקטוריונים ציבוריים בישראל? דוח של פירמת הייעוץ וראיית-החשבון דלויט מצא כי נכון לסוף 2016, שיעור הנשים המכהנות כדירקטוריות של חברות ציבוריות עמד על 20.8% בלבד, ורק 33 נשים "זכו" לכיסא בדירקטוריונים. יוחננוף הונפקה לפני כשלושה חודשים בבורסה בתל אביב נסחרת לפי שווי של 2.2 מיליארד שקל.

שני מוזס

מה שקורה בהייטק נשאר בהייטק (ובתאילנד)

את אירוע פתיחת השנה שלה בחרה חברת אבטחת המידע הישראלית צ'קמרקס (Checkmarx) לערוך ביעד האקזוטי החביב על ישראלים: תאילנד. במסגרת החגיגות הוזמנו 700 עובדות ועובדי החברה מישראל ומסניפיה בעולם מארה"ב, אירופה ומזרח אסיה, לטוס יחדיו לאי הנופש פטאיה. כדי לפתח ציפיות והתרגשות הקימה החברה כהיערכות למסע אתר אינטרנט ייעודי וקיימה תחרויות וטיזרים מקדימים. עוד היא דאגה לשף שיכין גם מזון כשר, לטובת מי ששומר. מי שאחרי כל זה התקשה לחזור לשגרה, הוזמן להישאר במקום מספר ימים באופן פרטי. עמנואל בן זקן, מנכ"ל צ'קמרקס, לא חסך בחגיגות, גם על הבמה עצמה.

צ'קמרקס לא לבד. לפני כשבוע ציינה חברת התוכן הדיגיטלי איירון סורס עשור לפעילותה, באיי סיישל, בחופשה אליה הגיעו עובדים מרחבי העולם ברכבת אווירית בת 4 מטוסים, ושהמריאה מישראל. בשונה מצ'קמרקס, באיירון סורס דווקא סירבו להתייחס לידיעה.

עמנואל בן זקן / צילום: ינאי רובחה
 עמנואל בן זקן / צילום: ינאי רובחה

שני בלו הרפניסט היא מנכ"לית הלמן-אלדובי גמל ופנסיה

שני בלו הרפניסט נכנסה רשמית לתפקידה כמנכ"לית הלמן-אלדובי גמל ופנסיה. בלו הרפניסט מחליפה בתפקיד זה את איתי ברדה שמכהן מעתה כמשנה למנכ"ל בית ההשקעות.

לשני בלו הרפניסט נסיון של למעלה מ-16 שנה בשוק ההון במהלכן מילאה שורה של תפקידים בכירים בבית ההשקעות, ובכלל זה כיהנה כחברת הנהלה וסמנכ"לית התפעול של הלמן-אלדובי משנת 2006.

מנכ"לים בבסיס

אל בסיס חיל האוויר בתל נוף הגיעו אתמול יו"רים ומנכ"לים של חברות המאמצות יחידות וגדודים במסגרת פרויקט "אמץ לוחם" של יחד למען החייל. הם נפגשו עם מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין; אלוף (מיל') יורם יאיר, יו"ר יחד למען החייל; אלוף (מיל') אבי מזרחי, יו"ר אמץ לוחם; אבי פישר, נשיא הפרויקט; ורדה דרוקר, מנהלת הפרויקט; ומפקד בסיס תל נוף תת אלוף עודד כהן.

הגיעו לבסיס: מאיר שמיר, בעל השליטה בחברת מבטח שמיר; משה וידמן, יו"ר בנק מזרחי; ניר גלילי, מנכ"ל סונול; יוסי דהן, מנכ"ל אלדן; ישראל יניב, יו"ר דור אלון; ושלמה זוהר, יו"ר חברת דן וסונול.

משמאל לימין: דרוקר, מזרחי, נורקין, שמיר, פישר ויאיר / צילום: עמותת יחד למען החייל
 משמאל לימין: דרוקר, מזרחי, נורקין, שמיר, פישר ויאיר / צילום: עמותת יחד למען החייל

צייצו להם קמפיין

תחרויות פרסום וניסיונות להכתיר מהלכי שיווק מצטיינים היו תמיד דרך לרכז תשומת לב של הענף, אך הן גם היו כר לפוליטיקה ולחצים של ארגונים שביקשו לקבל הכרה. עתה מנסים קהילת "מנהלי שיווק מצייצים" בפייסבוק, שמונה כ-25 אלף חברים, לייצר תחרות חדשה שבה ידרגו אנשי הקהילה את הקמפיינים המצטיינים לצד מקצה של אנשי שיווק. הקמפיינים שיתמודדו יהיו על בסיס קול קורא שיתפרסם בקהילה.

לחבר השופטים גויסו דמויות מתחום השיווק והאקדמיה, בהן: שלי קינן שמיר, סמנכ"לית שיווק קוקה קולה; מיכל המאירי, משנה ליו"ר "גלובס"; אימי עירון, מנכ"לית likearainbow ומייסדת סלונה; ד"ר מיכל שפירא, סגנית דיקן הפקולטה למנע"ס וראש החוג לפרסום ותקשורת שיווקית בקריה האקדמית אונו; מור פסו, סמנכ"לית השיווק של קסטרו; יפעת בן אריה, מנהלת שיווק עמותת חיים למען ילדים חולי סרטן; אבי זייתן, מומחה שיווק ואסטרטגיה; וסופי מלניק, מייסדת G-CMO. בראש חבר השופטים יעמדו: קרן נהיר, יועצת עסקית ולשעבר סמנכ"לית השיווק של אדידס ואופל; מייסדי הקהילה: טל ספיבק, בעלי FRESH נדל"ן ולירן פורמן, סמנכ"ל שיווק דומיסיל. נזכיר כי כיום כבר קיימת תחרות שבוחנת מהלכים על בסיס חודשי, והיא "איש השיווק של החודש" אותה מארגן איגוד השיווק.

ענת ביין-לובוביץ'

תקציב הפרסום של רשת תחנות הדלק טן שבבעלות קבוצת אייפקס, עובר ממשרד לס איז מור למשרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין.

על התקציב, בהיקף של כ-4 מיליון שקל, התמודדו מספר משרדי פרסום, בהם גם משרד לעומק התודעה. 

רשת טן מונה מעל 60 תחנות דלק, ועל-פי פרסומים היא מתיימרת להיות "רשת תחנות הדלק הזולה ביותר. החברה נמצאת בתהליך התרחבות, ולכן החליטה להרחיב העבודה הפרסומית ולהתקשר עם משרד חדש".

ענת ביין-לובוביץ'

ח"כ חילי טרופר תרם כליה

הצייצנים בטוויטר חגגו, ואנחנו כאן כדי להזכיר שהוא לא התורם הראשון במפלגה.