משפחה שכזאת: אח של חברתו של ג'ף בזוס תובע אותו דיבה

מייקל סנשז, אחיה של חברתו של ג'ף בזוס, הגיש תביעת דיבה נגד מייסד אמזון, בטענה כי נציגיו של בזוס הפיצו שמועות לא נכונות בין גופי חדשות, לפיהן סנשז סיפק לעיתונות צילומי עירום של בזוס

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון / צילום: רויטרס Rex Curry
ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון / צילום: רויטרס Rex Curry

מייקל סנשז, אחיה של חברתו של ג'ף בזוס, הגיש תביעת דיבה נגד מייסד אמזון, בטענה כי נציגיו של בזוס הפיצו שמועות לא נכונות בין גופי חדשות, לפיהן סנשז סיפק לעיתונות צילומי עירום של בזוס.

התביעה, שהוגשה ביום שישי שעבר לבית משפט בקליפורניה, מכוונת גם נגד גווין דה בקר, יועץ אבטחה שנשכר על-ידי בזוס. סנשז, שהוא בעל סוכנות לייצוג שחקנים וטלנטים בתעשיית הבידור, טוען כי בקר עבד עם בזוס על הפצת השמועות על כך שהוא חשף את הרומן של בזוס עם אחותו לורן סנשז, כאשר בזוס היה עדיין נשוי.

פרקליטו של בזוס מסר בתגובה כי "מרשי החליט להתייחס לתביעה הזו בבית המשפט, ויעשה כך בקרוב". עורך דין המייצג את לורן סנשז הגיב בשמה ומסר כי "מייקל הוא אחי הבכור. הוא סיפק בחשאי את המידע האישי ביותר שהיה לי לעיתון 'נשיונל אנקוויירר' - וזו בדיקה עמוקה ובלתי נסלחת".

התביעה של סנשז מכירה בכך שהוא עזר לפרסם בפומבי את יחסיהם של בזוס ואחותו, בניסיון להקדים את פרסום החדשות הללו. התביעה מכוונת נגד קמפיין כביכול שניהלו בזוס ובקר להאשים אותו בהעברת תמונות עירום של בזוס ל"אנקוויירר", מה שהוא מכחיש שעשה. מקורבים שלו מסרו כי הוא הראה לעיתון הזה תצלום סלפי של בזוס מתחת לחגורה מבלי לספק לו עותק של התצלום, אך סיפק תצלומים אחרים.

לכאורה עדיין לא ברור מהו מקור התצלומים שהשיג "נשיונל אנקוויירר" סמוך למועד שבו הוא פרסם את הכתבה שלו מינואר 2019 על הרומן בין בזוס וסנשז האחות. הצהובון פרסם תצלומים של שניהם בפומבי, אך לא פרסם תצלומים שנמכרו לו על-ידי סנשז האח, לפי העיתון.

בחודש שעבר, בדיקה קרימינולוגית שהוזמנה על-ידי בזוס הגיעה למסקנה כי הטלפון שלו נפרץ באמצעות חשבון וואטסאפ שקשור ליורש העצר הסעודי הנסיך מוחמד בין סלמן. סעודיה כינתה את ההאשמה הזו "אבסורדית".

תובעים פדרליים במנהטן בודקים את הפריצה לכאורה לטלפון של בזוס, והאם אמריקן מדיה, החברה שמחזיקה בצהובון "נשיונל אנקוויירר", ניסתה לסחוט את בזוס, אחד מעשירי העולם. בבלוג שכתב בשנה שעברה, בזוס האשים את אמריקן מדיה בניסיון לסחוט אותו באיומים לפרסם תצלומים מביכים שלו.

הפוסט הכיל אי-מייל מעורך "אנקוויירר" לפרקליט של בזוס, שבו הוא מתאר תצלומים חושפניים של מנכ"ל אמזון שהעיתון שלו השיג, וגם תמונת סלפי של מתחת לחגורה.

סנשז מכחיש שהוא העביר ל"אנקוויירר" "תצלומי סלפי רבים של זין", אך לא הגיב לשאלת "וול סטריט ג'ורנל" אם האו העביר לצהובון תצלומים אחרים של בזוס.

לחוקרים יש ראיות שמראות כי לפחות כמה טקסטים שסיפק סנשז ל"אנקוויירר" היו מהטלפון של אחותו, דיוח "הוול סטריט ג'ורנל" בעבר.

סנשז, ששימש בעבר מנהל הקריירה של אחותו, הודה כי הוא היה מעורב בפרסום יחסיהם של בזוס ואחותו. לפיו סנשז, מיסטיקנית בניו מקסיקו אמרה לבני הזוג לשמור על יחסיהם בסוד אחרי שהם הכירו ב-2017.

אחרי פרסום תצלומים של בני הזוג באירוע ביולי 2018, גופי חדשות החלו לשאול שאלות, לפי התביעה של סנשז. לטענתו, הוא ניסה לשלוט בנרטיב ובעיתוי של סיפור הרומן בין אחותו ובזוס, על-ידי עסקה חשאית עם אמריקן מדיה.

לפי העתק חוזה שהגיע לידי "וול סטריט ג'ורנל", סנשז קיבל מאמריקן מדיה 200,000 דולר, תמורת זכויות בלעדיות ל"מידע, תצלומים ומסרי טקסט מסוימים שמתעדים רומן בין ג'ף בזוס ולורן סנשז".

בעקבות הכתבה ב"אנקוויירר" מינואר 2019 שחשפה את היחסים ביניהם, בזוס פנה לבקר וביקש ממנו לבדוק מהו מקרו התצלומים שפורסמו בכתבה, לפי התביעה של בזוס האח.

סנשז טוען כי הוא הפך ל"יעד" החקירה של בקר, שהפיץ בהנחיית בזוס סיפורים כוזבים על התצלומים. כתבה שהופיעה באתר "דיילי ביסט" בשנה שעברה ציינה את סנשז כמקור של תמונות גרפיות של בזוס, והסתמכה על חוקרים של אמזון, לפי התביעה.

התביעה של סנשז טוענת גם כי בזוס ובקר מכרו לתקשורת שמועות כוזבות שסנשז היה מעורב ב"קונספירציה שמרנית עם גורמים פוליטיים בכירים" וממשלת סעודיה.

דה בקר הסתמך על היחסים של סנשז האח עם שני יועצים לשעבר לנשיא טראמפ - קרטר פיג' ורוג'ר סטון - כהוכחה לכך שהוא עובד איתם נגד בזוס. פייג' אישר כי סנשז עזר לו להשיג עסקים בתקופה קשה בחייו, אך נמנע מהוספת פרטים. סטון לא הגיב. כבעלים של העיתון "וושינגטון פוסט", בזוס היה יעד קבוע לביקורת של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על אמינות התקשורת.

אחרי ש"אנקוויירר" פרסם את הכתבה שלו על הרומן בין בזוס וסנשז האחות לפני שנה, אמריקן מדיה ניסתה לרכך את הרושם שהיא פעלה נגד בזוס מסיבות פוליטיות. חברת ההוצאה לאור הסכימה לא לפרסם תצלומים של בזוס, כולל תצלום ש"וול סטריט ג'ורנל" ראה, אם בזוס יסכים לפרסם הצהרה פומבית שמנקה אותה מכל מניע פוליטי בפרסום הכתבה, לפי הבלוג שכתב בזוס.

בזוס האח טוען בתביעתו כי כתבים מהססים כעת לעבוד איתו בעניינים שנוגעים ללקוחות אחרים שלו, מאז ההאשמה שהוא העביר את תצלומי העירום של בזוס האח ל"אנקוויירר".

"כל הפעולות הללו, כולל הפצת המידע הכוזב על-ידי דה בקר וסירובו של בזוס להכחיש אותו, גרמו למוניטין של מייקל בזוס לספוג מכה קשה בקנה-מידה ארצי ולסבול ממצוקה רגשית", נאמר בתביעה.

בנוסף, לטענת התביעה, השמועות הכוזבות שהפיצו בזוס ודה בקר הובילו גם לפשיטה של ה-FBI על ביתו, לאובדן הזדמנויות עסקים ולנתק עם משפחתו של התובע. סכום הפיצויים שנתבע לא פורסם.