לאן נעלמה מהיומן פגישת כחלון והשופטת כרייף לפני מינויה?

במאי 2016 פגש שר האוצר וחבר הוועדה לבחירת שופטים את המועמדת דאז לשפיטה אתי כרייף בבית קפה חיפאי • לאחר הפגישה, שלא נרשמה ביומן להבדיל מפגישות אחרות שקיים באותו יום ובאותו מקום, פנה כחלון ליו"ר הלשכה דאז אפי נוה על-מנת שיקדם את מינוי כרייף לשופטת

משה כחלון, אתי כרייף, אפי נוה ואיילת שקד / צילומים: כדיה לוי, יוסי זמיר, רפי קוץ; עיבוד: טלי בוגדנובסקי
משה כחלון, אתי כרייף, אפי נוה ואיילת שקד / צילומים: כדיה לוי, יוסי זמיר, רפי קוץ; עיבוד: טלי בוגדנובסקי

פגישה שערך שר האוצר וחבר הוועדה למינוי שופטים, משה כחלון, עם השופטת אתי כרייף, חודש לפני שהיא מונתה לשופטת בתמיכתו של כחלון, לא תועדה ביומן פגישותיו - כך נודע ל"גלובס". בסיום אותה פגישה, שהתקיימה בבית הקפה החיפאי "תות" בתאריך 10 במאי 2016, פנה כחלון ליו"ר לשכת עורכי הדין דאז אפי נוה על-מנת שיקדם את מינוי כרייף כשופטת.

ב-2017 פרסם כחלון לעיון הציבור את יומנו ל-2016. בתאריך הרלוונטי צוינו שלוש פגישות בין השעות 9-11: פגישה עם סטס קולינסקי, שכיהן כעוזר מנכ"ל משרד האוצר; כרמל סלע שכיהן כראש המועצה האזורית חוף הכרמל; וכן עם איש העסקים משה פרידמן. יתר היומן ריק ולא מצוינות פגישות נוספות, בין היתר הפגישה עם כרייף.

בעדותו במשטרה לא נשאל כחלון על העובדה שהפגישה לא תועדה ביומנו. להגנתו של כחלון כי עיון ביומנו מעלה שבאופן כללי, הוא לא הקפיד על פרסום פגישותיו כשהן התקיימו בחיפה עיר מגוריו, בניגוד לפגישות בתל אביב ובירושלים שנקבעו על-ידי לשכתו.

אתמול פרסמנו כי הקשר בין כחלון לכרייף לא החל רק אחרי המינוי שלה לכס השיפוט. בחודש שלפני המינוי התקיימו לא פחות מ-10 שיחות ביניהם. להן הצטרפו 21 שיחות נוספות בחודשים הסמוכים לאחר המינוי. סך הכל 31 שיחות טלפוניות בין השניים.

ההתכתבויות המביכות, בעלות האופי האינטימי, שנערכו בין השניים ונחשפו בחדשות 13 ובאתר "המקום הכי חם בגיהנום", הן מתקופה של שנה ושנתיים לאחר המינוי של כרייף לשיפוט, ואינן מהוות הוכחה לקיומו של קשר פסול בתקופת המינוי עצמה.

דרך הטלפון של כרייף לא היה ניתן לגלות את ההתכתבויות, בשל העובדה כי החליפה מכשיר סלולרי וההודעות לא נשמרו. בינתיים, גם הטלפון הסלולרי של כחלון הוחלף ושודרג על-ידי מחלקת המחשוב של משרד האוצר, כחלק מהמנוהל הקבוע של המשרד.

כחלון מסר בתגובה: "כל המידע הרלוונטי נמסר לגורמים המוסמכים".

עורכי הדין נתי שמחוני ואופיר סטרשנוב המייצגים את כרייף מסרו כי "כרייף פעלה לקידום מועמדותה לשיפוט כמקובל ועל-פי חוק. לכחלון אין ולא הייתה כל מעורבות פלילית בפרשה". לדבריהם, מחיקת ההתכתבויות עימו אינה עבירה, והיא נועדה רק לשמור על פרטיותו. עוד נמסר כי תוכן ההודעות שנמחקו, כמו גם מועד התכתובות מלמדים שלא היה לתכתובות שנמחקו כל קשר למינוי או לחקירה.

עוד לדבריהם, "הקשר החברי בניהם התפתח רק לאחר המינוי, דבר שאין בו כל פסול ויש בו כדי להעיד על העדר כל קשר למינוי. העיסוק בכך הוא בגדר רכילות, ומהווה המשך פריצת גבולות של פגיעה קשה בפרטיות. כרייף לא ביצעה כל עבירה". 

*** חזקת החפות: אפי נוה ואסתר כרייף הם בגדר חשודים בלבד במעשים האמורים. הם מכחישים את החשדות נגדם, ועומדת להם חזקת החפות.