בורסות עולם | סיקור שוטף

ירידה בחשש מהווירוס: נעילה חיובית בוול סטריט; אירופה ננעלה בעליות

השווקים קיבלו דחיפה מדיווחים על התקדמות בתרופה לקורונה ומהודעת סין על קיצוץ במחצית של המכס על יבוא מארה"ב בהיקף 75 מיליארד דולר • בורסות קוריאה, סין וטוקיו זינקו עד 3% • שיאים חדשים אמש בניו יורק

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות, תוך כדי שהמדדים סוגרים רצף עליות של ארבעה ימים: הדאו התרומם בלמעלה מ-80 נקודות, מדד ה-SַP 500 עלה ב-0.3%, מדד הנאסד"ק ננעל בעליות של 0.7%.

מניית בואינג משכה את הדאו ג'ונס למעלה כשהתרוממה ב-3.5%. מיקרוסופט עלתה למעלה מ-1%.

19:30

בורסות אירופה ננעלו בירוק: בורסת איטליה ננעלה בעליות של 1%, בורסת פריז רשמת עליות של 0.9%, בורסת גרמניה עלתה 0.7%.

בורסות וול סטריט עולות זה היום הרביעי ברציפות לאחר הירידות שנרשמו עקב בהלת וירוס הקורונה, לאחר שבייג'ין הודיעה היום כי תחתוך במחצית את המכסים על מאות מוצרי יבוא מארה"ב החל מ-14 בפברואר. השינוי יחול על יבוא בהיקף 75 מיליארד דולר מארה"ב.

הדאו עולה ב-83 נקודות, ה-SַP 500 עולה בכ-0.3%, הנאסד"ק רושם עליות של 0.6%.

16:30

פתיחה חיובית בבורסות וול סטריט, לקראת עוד יום של ראלי במדדים. המדדים המובילים עולים בכ-0.2%.

11:45

נמשכות עליות השערים בבורסות אירופה על רקע התפוגגות החששות מהווירוס. מגזר הבנקים מוביל את העליות ומתחזק ב-1.5% וכל המגזרים והבורסות המובילים נסחרים בירוק. 

בנק סוסייטה ז'נרל  פספס את התחזיות לרבעון הרביעי אך חשף תוכניות לאפשרות של רכישת מניות עצמית, והתייחב לשפר את הרווחיות ב-2020, והמניה רושמת עליות. יצרנית הפלדה מלוקסמבורג, Arcelormittal , דיווחה על רווחים שעקפו את התחזיות ברבעון הרביעי, וסיפקה תחזיות חיוביות, ששולחות את מנייתה למקום הראשון בעליות במדד סטוקס  עם זינוק של כ-9%.

מן העבר השני של המדד צניחה בשיעור דומה נרשמת במניות רויאל מייל  לשפל של כל הזמנים לאחר שמנופול הדואר לשעבר בבריטניה הזהיר מהרעה בפעילות.

נוקיה  פרסמה עלייה מפתיעה ברווח ברבעון הרביעי, ומניית ענקית הטלקום הפינית מזנקת ב-3%.   

10:30

המסחר בבורסות אירופה נפתח היום בעליות של כ-0.6% במדד סטוקס אירופה 600  כשהמדדים בבורסות המובילות מטפסים בכ-1%-0.7%.  

בורסות אסיה ננעלו היום בעליות חדות, בהובלת הבורסה בקוריאה שזינקה בכ-3%. עלייה של כ-2.5% נרשמה במדדים בטוקיו  ובהונג קונג . בורסת שנחאי  זינקה ב-1.7% והמדדים בשנזן קפצו ב-3% כמעט.

אתמול הודיע משרד האוצר בבייג'ין על הפחתת מכסים על מוצרים מארה"ב. בהודעה נמסר כי הצעד נעשה כדי "לקדם את ההתפתחות הבריאה והיציבה של המסחר בין סין לארה"ב".      

 

07:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ה') בעליות חדות בהובלת מדד ניקיי  בטוקיו שמזנק בכ-2.9%. זאת תוך שהמשקיעים מעכלים את ההתפתחויות האחרונות סביב התפרצות וירוס הקורונה. מדד קוספי  בקוריאה קופץ ב-2.5%, ומניות יונדאי מזנקות יותר מ-5%.   

בהונג מתחזק מדד הנג סנג  בכ-2%, בשנחאי נרשמות עליות של 1%, ובשנזן עליות של קרוב ל-2.5%.

באוסטרליה מתחזק היום מדד S&P/ASX 200  ב-1%. במדינה פורסמו נתונים שהצביעו על ירידה של 0.5% במכירות הקמעונאיות בדצמבר בהשוואה לנובמבר. העליות באות בעקבות התפתחויות אמש סביב התפרצות הווירוס לאחר אישור דיווחים לפריצת דרך בפיתוח תרופה למחלה, שנכון לאמש גבתה את חייהם של 500 בני אדם בסין, ו-28 אלף נדבקו בה.

עם זאת, ארגון הבריאות העולמי מסר כי "אין טיפול יעיל מוכר" נגד הווירוס הזה. 

בבריטניה אמר אתמול המדען שמוביל את צוות המחקר הבריטי בפיתוח חיסון לנגיף, כי הצוות עשה "פריצת דרך משמעותית".

בחזית הסחר בין ארה"ב לסין, בייג'ין הודיעה היום כי תחתוך במחצית את המכסים על מאות מוצרי יבוא מארה"ב החל מ-14 בפברואר. השינוי יחול על יבוא בהיקף 75 מיליארד דולר מארה"ב.  

מחיר הנפט מזנק היום ביותר מ-2%, זה היום השני ברציפות. 

המסחר בבורסות ארה"ב ננעל אמש (ד') בעליות. מדד S&P 500 זינק ב-1.1% ונסגר ברמת שיא של 3,334.69 נקודות. המדד התאושש מהירידות בשבועיים האחרונים בשל החשש מנגיף הקורונה. נאסד"ק עלה ב-0.4% ונסגר ברמת שיא של 9,508.68 נקודות. דאו ג'ונס הוסיף 1.7%.