ברנרד מיידוף, שנידון ל-150 שנות מאסר, מבקש שחרור מוקדם: "אני גוסס"

מיידוף ריצה כבר עשר שנות מאסר מתוך גזר דין של 150 שנים בגין הונאת פונזי בהיקף עתק • לטענת פרקליטיו, הוא סובל מכשל כליות כרוני, נשארו לו כ-18 חודשים לחיות, והוא "מבקש בהכנעה מבית המשפט מידה של חמלה"

ברנרד מיידוף / צילום: רויטרס
ברנרד מיידוף / צילום: רויטרס

ברנרד מיידוף, אדריכל אחת ההונאות הכספיות הגדולות ביותר בתולדות ארה"ב, מבקש מבית משפט פדרלי שחרור מוקדם כדי להיאבק במחלה סופנית.

למיידוף, שריצה את עשר השנים הראשונות מתוך גזר דין של 150 שנות מאסר, יש כשל כליות כרוני, ונשארו לו כ-18 חודשים לחיות - כך כתב פרקליטו אתמול (ד') בבקשת השחרור המוקדם מטעמי רחמים. מיידוף מוחזק בכלא המרכז הרפואי הפדרלי בבטנר, צפון קרוליינה.

מיידוף, שכיהן בעבר כיו"ר בורסת נאסד"ק והיה דמות ידועה בוול סטריט במשך עשרות שנים, הדהים את העולם בדצמבר 2008 כשהתוודה כי עסקי ההשקעות שלו היו הונאת פירמידה של עשרות מיליארדי דולר. הוא הודה בגיליון האישום נגדו במרץ 2009 וקיבל את גזר הדין המרבי שקבוע בחוק. 

בעשור שחלף מאז מעצרו, נאמן מטעם בית משפט החזיר יותר מ-12 מיליארד דולר ללקוחות לשעבר של מיידוף, שטענו להפסדים בסך מעל 17 מיליארד דולר.

לפי תלונת רשות ניירות הערך הפדרלית (SEC) נגד מיידוף מדצמבר 2008, הוא אמר לשני עובדים בכירים שלו שההונאה שלו הניבה הפסד של 50 מיליארד דולר.

מיידוף, כעת בן 81, "אינו מערער על חומרת פשעיו ולא מנסה לצמצם את סבלם של קורבנותיו", כתב פרקליטו. "כעת, אחרי מעל עשר שנות מאסר ועם פחות מ-18 חודשים לחיות, מיידוף מבקש בהכנעה מבית המשפט מידה של חמלה".

הפרקליט, ברנדון סמפל, אמר אמש כי מיידוף אושפז בדצמבר, וכי מצבו מתדרדר. "הוא באמת אדם שבור", אמר עו"ד סמפל.