פורסקאוט נמכרת לקרנות פרייבט אקוויטי ב-1.9 מיליארד דולר

המניה עולה ב-19% ואף עוקפת את מחיר העסקה • "אנחנו עוד בשלבים מוקדמים של הזדמנויות בשוק גדול"

קצת יותר משנתיים חלפו מאז שחברת הסייבר פורסקאוט הונפקה בוול סטריט, ובקרוב היא צפויה להפוך שוב לחברה פרטית, בעקבות רכישתה על-ידי קרנות פרייבט אקוויטי. פורסקאוט הודיעה היום שתימכר ל-Advent International ו-Crosspoint Capital בתמורה לכ-1.9 מיליארד דולר, ולפי מחיר של 33 דולר למניה.

מדובר על פרמיה של כ-18% על מחיר הנעילה אמש, והיום עולה המניה ב-19% ואף עוקפת את מחיר העסקה. בפורסקאוט מציינים גם את הפרמיה ביחס למחיר המניה ב- 18 באוקטובר - פרמיה של כ-30%, כאשר בתאריך זה הפכו Corvex ו-Jericho Capital לבעלי עניין בחברה והחלו במהלך אקטיביסטי מולה. נראה שהמשמעות היא שלשני הגופים הללו, שמחזיקים יחד ב-14.5% ממניות פורסקאוט, היה חלק חשוב בדחיפת החברה לכיוון מכירה. שני הגופים הפכו לבעלי עניין זמן קצר לאחר שמניית החברה צנחה על רקע אזהרת רווח לרבעון השלישי של 2019.

פורסקאוט הונפקה לראשונה בנאסד"ק בסוף 2017 לפי מחיר של 22 דולר למניה, כך שמכירה ב-33 דולר היא חיובית עבור מי שנכנס להשקעה בה בהנפקה. עם זאת, בשיא היא נסחרה במחיר גבוה מ-46 דולר, בחודש מרץ 2019. הנפקה משנית שבוצעה בתחילת 2018 בוצעה במחיר של 29 דולר למניה, ובה בעלי מניות שהחזיקו בפורסקאוט עוד מתקופתה כחברה פרטית מכרו חלקים מהחזקותיהם, ביניהם הקרנות Accel, אמדאוס קפיטל, פיטנגו ו-Meritech.

לפי הדיווחים האחרונים, פיטנגו הישראלית ואמדאוס הבריטית מחזיקות עדיין במניות פורסקאוט, וימכרו את מניותיהן בעסקה הנוכחית ב-138 מיליון דולר (אמדאוס) ו-100 מיליון דולר (פיטנגו). רמי קליש מפיטנגו הוא דירקטור בפורסקאוט.

פורסקאוט, שהוקמה על-ידי ישראלים ומנוהלת כיום על-ידי מייקל דה-סזארה, מספקת פתרונות לאבטחה ושליטה על מכשירים מחוברים בארגונים. החברה אינה מחברת את פתרון האבטחה שלה למכשירי הקצה בארגון, אלא מספקת פתרונות שמאפשרים ללקוחות ראות (visibility) על הנעשה ברשת שלהם וקביעת מדיניות אבטחה. החברה הוקמה על-ידי יחזקאל (חזי) ישורון, המכהן כיו"ר החברה, יחד עם עודד קומאי, מנהל הטכנולוגיה הראשי בחברה, דרור קומאי, הארכיטקט הראשי, וכן דורון שקמוני ונגה אלון. עם השלמת הרכישה ימשיך דה-סזארה לנהל את החברה.

קרן Advent מארה"ב נוסדה ב-1984 ולפי נתוניה השקיעה עד כה מעל 48 מיליארד דולר ב-350 חברות מ-41 מדינות. קרן Crosspoint Capital גם היא מארה"ב המתמחה בתחום הסייבר.

"פורסקאוט בנתה את עצמה כמובילה בשוק הראות והשליטה, עם הפלטפורמה המתקדמת ביותר בשוק", מסר דה-סזארה. "אנחנו עוד בשלבים מוקדמים של הזדמנויות בשוק גדול, משום שכל ארגון צריך ראות למה שמחובר לרשת שלו כדי להפחית את הסיכון למכשירים, כולל מכשירי IoT ו-OT. העסקה משקפת את השלב החדש המלהיב בהתפתחות החברה. אנחנו נרכשים לחבור ל-Advent ו-Crosspoint, קרנות מובילות עם DNA של אבטחה וניסיון מוצלח בחיזוק חברות ותמיכה בהן".

ההסכם כולל תקופה בת 30 יום עד 8 במרץ, בהם תוכל פורסקאוט לחפש באופן אקטיבי הצעות רכישה עדיפות, ותוכל לבטל את ההסכם אם תשיג הצעה כזו. במידה ולא תושג הצעה עדיפה, העסקה צפויה להיסגר ברבעון השני, בכפוף לאישור בעלי המניות.

במקביל פורסקאוט פרסמה היום את דוחות 2019, שנה שהסתיימה עם הכנסות של 337 מיליון דולר, צמיחה של 13.2% ביחס ל-2018, לצד העמקת ההפסד החשבונאי הנקי ל-119 מיליון דולר לעומת 74.8 מיליון דולר ב-2018. בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, ההפסד הנקי Non-GAAP הסתכם ב-38.4 מיליון דולר שהם 84 סנט למניה, לעומת 17.4 מיליון דולר ב-2018.