תיק 4000: זהו רכוש בני הזוג אלוביץ' שהפרקליטות מבקשת לחלט

בין יתר הנכסים שמבקשת המדינה לחלט ככל שהאלוביצ'ים יורשעו: 10 מיליון שקל מפוליסות הביטוח שלהם, 5 מיליון שקל מתיק ניירות הערך ו-7 דירות מגורים בת"א • במקרה של הרשעה בעבירת מתן השוחד, תבקש המדינה לחלט לבני הזוג רכוש נוסף בשווי מאות מיליוני שקלים

שאול ואיריס אלוביץ' / צילום: שלומי יוסף
שאול ואיריס אלוביץ' / צילום: שלומי יוסף

כשבוע לאחר הגשת כתבי האישום בפרשות 1000, 2000 ו-4000, הפרקליטות ממשיכה בקידום התיק. המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, עו"ד ליאת בן-ארי שווקי, הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בירושלים את רשימת הנכסים התפוסים של בני הזוג איריס ושאול אלוביץ', הנאשמים במסגרת תיק 4000 במתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו. מדובר בנכסים התפוסים כיום על-ידי המדינה, אותם היא תבקש לחלט בסופו של ההליך, ככל ששני בני הזוג או אחד מהם יורשעו במיוחס להם בכתב האישום.

בין יתר רשימת הנכסים התפוסים הנמצאים בחזקת המדינה נמצאים ניירות ערך של בני הזוג בשווי של כ-5 מיליון שקל וכן 7 דירות מגורים בתל-אביב: שלוש מהן מרחוב יהונתן בשכונת צהלה בתל-אביב, שם עומדת הווילה בה מתגוררים, וכן נכס במושב ביצרון.

עוד פירטה הפרקליטות בבקשתה את פוליסות ביטוח המנהלים והפנסיה של בני הזוג אותם תפסה, המסתכמים בסכום של למעלה מ-10 מיליון שקל.

הרשימה שהגישה שהיום הפרקליטות לבית המשפט מתבססת על הסכמה אליה הגיעו המדינה ובני הזוג בחודש מאי 2019 ביחס לרכוש שיישאר בידי המדינה עד להגשת כתב האישום, לאחר בירור משפטי ארוך בנוגע לנכסים שנתפסו לבני הזוג, שהגיע גם לבית המשפט העליון ועורר סערה ציבורית רחבה.

עם הגשת כתב האישום, הודיעה הפרקליטות כי היא מבקשת לחלט רכוש מבני הזוג אלוביץ' בהתאם לחוק איסור הלבנת הון, וציינה כי היא עתידה להגיש את רשימת הנכסים שחילוטם מתבקש בהקדם.

עוד הודיעה הפרקליטות באותו מעמד, כפי שגם הזכירה בבקשה שהגישה היום לבית המשפט, כי אם יורשעו בני הזוג במתן שוחד, היא תבקש לחלט להם נכסים נוספים על אלה המופיעים ברשימה, ובכלל זה "נכסים בשווי כלל הרווחים האסורים וטובות ההנאה" שהפיקו בני הזוג, שלפי כתב האישום מוערכים במאות מיליוני שקלים; וכן רכוש בשווי היקף עבירת הלבנת ההון המיוחסת לשאול אלוביץ' בלבד.

גם כיום, למעלה משבוע לאחר הגשת כתב אישום, טרם החליט נשיא בית המשפט המחוזי, השופט אהרן פרקש, מי יהיו שלושת השופטים שיטפלו בתיק. ההערכות הן כי ההחלטה בעניין צפויה להתקבל במהלך השבוע הבא.

נזכיר כי בתיק 4000 (תיק וואלה-בזק) מואשם נתניהו בקבלת שוחד; ובתיקים 2000 (השיחות עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס) ו-1000 (תיק המתנות מאנשי הסעקים ארנון מילצ'ן וג'ימס פאקר) - במרמה והפרת אמונים. בנוסף לבני הזוג אלוביץ' ולראש הממשלה נתניהו, מואשם גם מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, במתן שוחד לראש הממשלה נתניהו במסגרת שיחותיהם.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו, איריס ושאול אלוביץ' וארנון (נוני) מוזס מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.