פרשנות: המיזוג המסתמן בין סלקום לגולן טלקום יחסל את מיזוג הוט-פרטנר

סלקום פועלת מהר על-מנת לסכל את המיזוג בין הוט ופרטנר • מיזוג עם גולן טלקום, שהוא קל יחסית ליישום, יחסל כמעט בוודאות את האופציה למיזוג בין מתחרותיה

מנכ"ל סלקום אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
מנכ"ל סלקום אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

כפי שנחשף ב"גלובס": סלקום מתקדמת במשא-ומתן עם גולן טלקום, וזאת על-מנת לחסום מיזוג אפשרי בין הוט לפרטנר. כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"גלובס", ברגע שהתברר לסלקום כי הוט, שאיתה רצתה להתמזג, מנסה להתמזג עם פרטנר, החלה סלקום בניסיון להקדים אותה. זאת בשל העובדה שרשות התחרות ומשרד התקשורת לא יאשרו יותר מאשר מיזוג אחד בלבד בשוק, כדי שלא לחזור למצב של מיעוט שחקנים בשוק.

במצב הזה, למיזוג בין סלקום לגולן טלקום יש יותר סיכוי, מכיוון שהוא פחות מאיים על התחרות בשוק בשורה של נושאים שעלולים להיפגע במקרה של מיזוג בין פרטנר והוט. כפי שפרסמנו ב"גלובס", החשש הגדול בקרב הרגולטורים הוא מיזוג בתחום תשתיות האינטרנט בין הוט לפרטנר, שהיה יוצר דואופול ביחד עם בזק ששולט על שוק התשתיות.

במקרה שיושלם המשא-ומתן למיזוג בין סלקום לגולן טלקום, לפני מיזוג הוט ופרטנר, הסיכוי שהמיזוג האחרון ייצא לפועל הוא אפסי, ובמידה רבה זו תהיה עדות להצלחת המהלך של סלקום.

מאידך, צריך לזכור שמיזוג בין סלקום לגולן נעשה אומנם תחת לחץ, אך הוא קל לשני הצדדים, בשל העובדה שגולן חולקת רשת עם סלקום, ומצב זה עומד להקשות מאד על השותף השלישי ברשת של סלקום - אקספון.

האחרונה ניסתה להתמזג עם סלקום ללא הצלחה, משום שסלקום הבינה שעדיף לה להתמזג עם גולן טלקום, שהיא חברה יותר גדולה מאקספון משמעותית, ותעניק לה יתרון בכך שתאלץ את אקספון לחלוק בהוצאות הרשת בהיקף של חצי מעלויות התחזוקה במקום בשליש במצב היום.