חברת האחסון סיגייט הודיעה על פתיחת מרכז חדשנות בתל אביב

המרכז החדש מעסיק 10 עובדים ומארח שישה סטארט-אפים • למנהל המרכז מונה ארז באום, לשעבר יזם ובכיר בחברת סנדיסק

מרכז החדשנות של סיגייט בתל אביב / צילום: Studio Hazak
מרכז החדשנות של סיגייט בתל אביב / צילום: Studio Hazak

חברת האחסון הוותיקה סיגייט (Seagate) השיקה היום (ה') מרכז חדשנות בתל אביב. המרכז החדש ששמו "סיגייט Lyve Labs" מעסיק עשרה עובדים וכבר מארח שישה סטארט-אפים. למנהל המרכז מונה ארז באום, לשעבר יזם ובכיר בחברת סנדיסק.

סיגייט, המוכרת לציבור כיצרנית התקני אחסון למחשבים אישיים, פועלת כיום בעיקר כספקית OEM מול לקוחות שבונים תשתית אחסון גדולה, כמו למשל חברות הענן הציבורי.

פתיחת המרכז בתל אביב היא חלק מתהליך מעבר של סיגייט לאפסקת התקני אחסון גם ל-EDGE - התקני אחסון קטנים שנמצאים פיזית במיקום קרוב יותר לאתרים או היישומים אותם הם משרתים - למשל, בשל שיקולי זמינות השירות או שיקולים רגולטוריים. לדוגמה, פעילות של רחפנים שמייצרים כמות גדולה של דאטה, שמצד אחד גם לא ניתן לאחסן ברחפן עצמו אך גם לא ניתן לשלוח לענן הציבורי. דוגמה נפוצה אחרת היא בשימוש ברכבים אוטונומיים או ביישומי עיר חכמה שגם הם מצריכים רמה גבוה של אמינות כך שלא ניתן למקם את תשתית המחשוב שלהם באתר מרוחק מדי.

בשיחה עם "גלובס" הסביר מנהל המרכז החדש ארז באום, כי "מטרת המרכז היא לא לסייע בתוכנית שיווקית ועסקית, אלא לעבודה של ממש עם הסטארטאפים על ארכיטקטורת המידע שלהם ועל האתגרים הטכנולוגיים בפניהם הם ניצבים. כך למשל לסייע בפיתוח מרכיבים במוצר שהם לא מסוגלים לפתח בעצמם, או לסייע בעבודה מול גורמים ממשלתיים ורגולטוריים".

שתיים מהחברות שכבר פועלות במרכז החדשנות הן SeismicAI שפיתחה מערכת לזיהוי רעידות אדמה בעלות נמוכה וחברת Hub Security שמפתחת מערכת לניהול מפתחות אבטחה בחומרה עצמה, ושמוצריה מיועדים למוסדות פיננסים וממשלות.

לדברי באום, מרכז החדשנות מנסה לפנות בין השאר לסטארטפאים שצריכים לעבד כמויות אדירות של דאטה תוך עמידה בקריטריונים מחמירים, למשל בתחום השמירה על הפרטיות.

סיגייט ביצעה עד כה 3 השקעות בישראל: בחברת Weka.IO המפתחת מערכת אחסון וניהול קבצים לבינה מלאכותית, בחברת רדוקסיו (Reduxio) שמפתחת מערכת לאחסון מידע, ובחברת DensBits - שפיתחה טכנולוגיה שמיועדת להתקן הבקרה והניהול של זיכרונות, ואשר נמכרה לחברת השבבים האמריקנית-סינגפורית אוואגו, שהתמזגה בהמשך עם ברודקום.